Άμεση συντήρηση του κλιματιστικού για να μη σε… προδώσει μέσα στο καλοκαίρι

by K-Admin 1

 

Θέλεις να είσαι σίγουρος πως το κλιματιστικό σου δεν πρόκειται να πάθει βλάβη όταν χτυπήσει κόκκινο ο υδράργυρος και να σε αφήσει ξεκρέμαστο όταν ακριβώς θα το χρειάζεσαι περισσότερο; Τότε η μόνη λύση είναι να προγραμματίσεις όσο το δυνατόν πιο έγκαιρα την επίσκεψη ενός τεχνικού (αν δεν το έχεις ήδη κάνει), ο οποίος θα αναλάβει να το συντηρήσει για να αποφύγεις οποιαδήποτε… παρατράγουδα.

Η συντήρηση είναι ο Νο1 κανόνας για την καλή «υγεία» και μακροζωία των κλιματιστικών, γι’ αυτό και όλοι οι κατασκευαστές αναφέρουν πως θα πρέπει να γίνεται κάθε χρόνο. Μάλιστα, για τις περισσότερες εταιρείες, η εγγύηση που δίνουν στα νέα κλιματιστικά τους παύει να ισχύει αυτόματα, αν κάποια χρονιά μείνουν ασυντήρητα.

 

«Κλειδί» η πιστοποίηση του τεχνικού

Για την ακρίβεια, η προϋπόθεση που βάζουν ως όρο οι εταιρείες, για να μη διακοπεί η εγγύηση, δεν είναι γενικά να συντηρηθεί το μηχάνημα, αλλά να το φροντίσει ένας αδειούχος τεχνικός, ο οποίος μάλιστα θα συμπληρώσει το σχετικό ειδικό δελτίο του κλιματιστικού. Έτσι, αν επιλέξεις την Υπηρεσία συντήρησης του Κωτσόβολου, θα λάβεις πιστοποίηση συντήρησης με σφραγίδα του ψυκτικού, ώστε να συνεχίσει να ισχύει κανονικά η «κάλυψη» από τον κατασκευαστή του.

Είτε πάντως βρίσκεται εντός εγγύησης το μηχάνημά σου είτε όχι, ακόμη πιο σημαντικός λόγος για να επιλέξεις τον Κωτσόβολο είναι οι υπηρεσίες του, πως στελεχώνονται από αδειούχους ψυκτικούς. Κι αυτό γιατί, σύμφωνα με ευρωπαϊκό κανονισμό που τέθηκε σε ισχύ από πέρυσι, θα πρέπει να είναι πιστοποιημένοι οι ψυκτικοί που διαχειρίζονται φθοριούχα αέρια, δηλαδή το ψυκτικό υγρό που χρησιμοποιούν και τα κλιματιστικά. Επομένως, μόνο αδειούχοι ψυκτικοί μπορούν πλέον να συντηρούν (και να εγκαθιστούν) air-condition.

 

Εξονυχιστικός έλεγχος και καθαρισμός

Τι εξασφαλίζει σε σένα η πιστοποίηση; Πως ο τεχνικός θα είναι επαρκώς καταρτισμένος για τη φροντίδα του μηχανήματός σου, γνωρίζοντας κάθε παράμετρο που θα πρέπει να ελέγξει.

Εξάλλου, πέρα από το να προληφθούν τυχόν βλάβες, η επίσκεψή του είναι απαραίτητη για να συνεχίσει το κλιματιστικό να αποδίδει με βάση τις εργοστασιακές του προδιαγραφές και επομένως να μην αρχίσει να υπερκαταναλώνει ηλεκτρικό ρεύμα, λόγω κάποιας δυσλειτουργίας.  Όπως επίσης και για να απολαμβάνεις στο χώρο σου εκτός από δροσερή και υγιεινή ατμόσφαιρα, απαλλαγμένη από μύκητες, μικρόβια και άλλους μικροοργανισμούς που είναι πιθανό κάποια στιγμή να αρχίσει να ανακυκλώνει το μηχάνημά σου, αν μείνει ασυντήρητο.

Γι’ αυτό και για τις Υπηρεσίες Support 360 του Κωτσόβολου, πίσω από τη λέξη «συντήρηση», βρίσκεται ένα ολόκληρο… κατεβατό από εργασίες ελέγχου και καθαρισμού. Έτσι, για παράδειγμα, ο έλεγχος δεν περιλαμβάνει μόνο τη λειτουργία της εξωτερικής-εσωτερικής μονάδας, αλλά και του ανεμιστήρα – φτερωτής, των πιέσεων και των καλωδιώσεων. Επίσης, θα καθαρίσει τα στοιχεία της εσωτερικής μονάδας με αντιμυκητιοκτόνα φάρμακα, τα φίλτρα αέρα, τις περσίδες και τα στοιχεία της εξωτερικής μονάδας.

Αν επιλέξεις τις Υπηρεσίες 360, δε θα χρειαστεί επίσης να ξοδέψεις χρόνο και κόπο για να βρεις πιστοποιημένο ψυκτικό. Μάλιστα, δε θα χρειαστεί να επικοινωνήσεις εσύ μαζί του, γιατί θα πάρει εκείνος τηλέφωνο για να κανονίσετε μαζί το ραντεβού για τη συντήρηση.

 

Φρόντισε κι εσύ το κλιματιστικό σου

Αν και η μακροζωία και η υγεία του κλιματιστικού σου «περνά» απαραίτητα από τα χέρια του τεχνικού, αυτό δε σημαίνει πως δε θα πρέπει να ασχοληθείς κι εσύ με τη φροντίδα του, ιδιαίτερα μάλιστα, αν το χρησιμοποίησες και το χειμώνα για να ζεσταθείς. Έτσι, σημαντικό είναι να καθαρίζεις τα φίλτρα της εσωτερικής μονάδας, με συχνότητα περίπου ανά μήνα. Γι’ αυτή τη διαδικασία θα βρεις οδηγίες στο manual του κατασκευαστή.

Θα πρέπει επίσης να καθαρίζεις συχνά τις γρίλιες και τις περσίδες της εσωτερικής μονάδας, ενώ καλό θα είναι στην αρχή του καλοκαιριού να καθαρίσεις και το «κέλυφος» της εξωτερικής μονάδας, πλένοντάς το με το λάστιχο.

Μπορείς να δεις ακόμη