|  | 

Gaming News

Ε3 2016 – EA GAMES, Λος Άντζελες

Πήγαμε μαζί με το enternity.gr στην Ε3 στο Λος Άντζελες και σας φέρνουμε τα τελευταία νέα από την EA GAMES για το τι πρόκειται να δούμε φέτος με νέα δείγματα, νέο υλικό και νέες πληροφορίες για τους τίτλους που γνωρίζουμε.

 

Battlefield 1

Οι επικοινωνιακές προτεραιότητες ήταν σαφείς. Μερίδα του κοινού ενθουσιάστηκε από τη διαφορετική ιστορική περίοδο και άλλη μερίδα μπήκε σε προβληματισμούς για το πόσο εντυπωσιακά μπορούν να είναι τα πράγματα στο gameplay όταν λαμβάνουν χώρα σε εποχή που ακόμη και για τα δεδομένα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου φαντάζει τεχνολογικά πρωτόγονη.

 

Battlefield_1_News_Image_07

 

Η EA κατάφερε να προβάλει στη σκηνή teaser video για το κανονικό video που ακολούθησε, πάλι στη σκηνή, ελάχιστα λεπτά αργότερα. Τουλάχιστον το video έδειξε ότι παρά τα δεδομένα της εποχής στην οποία εκτυλίσσονται τα πάντα, υπάρχουν πολλά περιθώρια για οχήματα, εμφανίστηκαν για πρώτη φορά τα Behemoths, τεράστια ζέπελιν οπλισμένα μέχρι σκασμού και αεροπλάνα της εποχής που είμαστε σίγουροι πως ούτε τόσο χαμηλά μπορούσαν να πετούν με ασφάλεια, ούτε ήταν σε θέση να αντιδράσουν τόσο γρήγορα σε μανούβρες. Η DICE μίλησε και για δυναμικό καιρό πάντως που δεν αποκλείεται να επηρεάζει ουσιωδώς τη μάχη (λάσπη κανείς;). Τα Operations μπορεί να είναι πολύ πιο ενδιαφέρουσα περίπτωση πάντως αφού πρόκειται για σειρά αλληλένδετων αποστολών, με την πορεία στην καθεμιά να έχει επιπτώσεις και στις επόμενες. Και για όσους αναρωτιούνται, ναι, 64 παίκτες στον ίδιο χάρτη για το multiplayer. Η DICE λοιπόν άλλαξε τη θέση στο χωροχρόνο, αλλά φαίνεται ότι κινείται συνειδητά ώστε η αίσθηση του Battlefield να παραμείνει, πρωτίστως, γνώριμη και, πολύ πιο μετά ίσως, ιστορικά πιστή. Δεν πειράζει όμως διότι για Battlefield γίνεται λόγος, δεν περιμένει κανείς το Platoon και τους μονολόγους του. Ούτε κυριολεκτικά, ούτε μεταφορικά. Εντός του καλοκαιριού πάντως, αναμένεται open beta.

 

 

FIFA 17

Η αλήθεια είναι ότι εδώ είχαμε εξελίξεις. Για καλό ή για κακό δεν ξέρουμε πάντως. Πέραν της επικοινωνιακής μαεστρίας που φροντίζει πρώτα να προβάλλεται video στο οποίο απεικονίζεται ο Jose Mourinho εντός του παιχνιδιού και ύστερα να παρουσιάζεται ως έκπληξη, σε δεύτερο χρόνο, η ανακοίνωση της συμπερίληψής του (και η εμφάνισή του στη σκηνή), έχουμε την προσθήκη 4 προπονητών της Premier League (Guardiola, Wenger, Klopp και Mourinho) που, το λιγότερο, θα ακούμε να μιλούν στους παίκτες, να τους κριτικάρουν και να τους εμψυχώνουν. Επιπλέον προστίθεται story mode, ονόματι The Journey. Με την προϊστορία της EA σε τέτοια ζητήματα (π.χ. Need For Speed - που είναι και βολικότερη περίπτωση), ένας θεός ξέρει τι μπορεί να βγει από την ιδέα αυτή. Ο παίκτης παρακολουθεί την πορεία ενός ποδοσφαιριστή προς τα μεγάλα σαλόνια και σίγουρα θα κληθεί να τον διαχειριστεί εντός και εκτός γηπέδου καθώς τα πράγματα δυσκολεύουν. Ιδού το σχετικό trailer.

 

 

Ωστόσο έγινε πολύ απλή αναφορά σε βελτιώσεις, χωρίς επίδειξη βέβαια, στο ίδιο το gameplay. Η αλήθεια είναι ότι δεν περιμέναμε περισσότερα λόγω του αμερικανικού χαρακτήρα της E3 (έστω και αν η EA, τυπικά, είναι εκτός E3 σε αυτήν την περίπτωση), οπότε δεν μας φάνηκε και παράξενη η απουσία του David Rutter που εμφανίζεται συχνότερα στην Gamescom για να πει δυο πράγματα παραπάνω (κατά παράδοση με σαγιονάρα).

 

Τουλάχιστον μαζεύτηκαν οι βασικοί ισχυρισμοί σε ένα ακόμη video.

 

 

 

Madden NFL 17

Ο αθλητικός τίτλος της καρδιάς μας επανέρχεται και ίσως είναι εξαιρετικός, σίγουρα όμως δεν στοχεύει τόσο στο ευρωπαϊκό κοινό που έχει μικρή επαφή με το συγκεκριμένο άθλημα, όσο στο αμερικανικό. Παρόλα αυτά προλογίστηκε από τον Peter Moore, από το βρετανικό, όχι το αμερικανικό stage (η παρουσίαση ήταν σχετικά μοιρασμένη μεταξύ των δύο) και κάπως έτσι ακούσαμε για νέα ομάδα σχολιαστών και μεγαλύτερη έμφαση στο ανταγωνιστικό/επαγγελματικό gaming. Η τελευταία αυτή “γραμμή” αφορά και στο FIFA, είναι μια ευρύτερη προσπάθεια δηλαδή για τους αθλητικούς τίτλους της EA, για αυτό και θα σταθούμε ξεχωριστά σε αυτό το θέμα λίγο παρακάτω. Θα θέλαμε να πούμε κι άλλα για το παιχνίδι, αλλά δόθηκε αρκετός χρόνος στην αντιπαλότητα των δύο καλύτερων παικτών Madden NFL στον κόσμο. Μέχρι που μάθαμε ότι ο ένας έτρεξε με λυμένα κορδόνια, έπεσε κάτω και έσπασε την κλείδα του, για αυτό και εμφανίστηκε αναλόγως στο stage.

 

 

Mass Effect Andromeda

Το θετικό είναι ότι είδαμε gameplay αυτήν τη φορά και μάθαμε και για την κεντρική ιδέα του παιχνιδιού. Η ανθρωπότητα αναζητήσει νέο πλανήτη για σπιτικό και φεύγει από το γαλαξία Milky Way ελπίζοντας να βρει τον κατάλληλο προορισμό. Ο πρωταγωνιστής ξυπνά μετά από τεράστιο χρονικά ταξίδι και καταλήγει σε μια γωνιά του κόσμου που κρύβει νέες τεχνολογίες, άγνωστες μέχρι τώρα φυλές κ.λπ. Ο ίδιος είναι πλέον εισβολέας και αντιμετωπίζεται αναλόγως. Αυτό που δεν έγινε είναι η οποιαδήποτε αναφορά σε θέματα πλοκής. Μπορεί να μένει κάτι τέτοιο στην άκρη για αργότερα. Μπορεί επίσης να γίνεται κάποιου είδους στροφή σε πιο open world. Κανείς δεν ξέρει στην παρούσα. Οπότε πήραμε μεν γεύση, αλλά δεν ξέρουμε ακριβώς από πού προέρχεται η γεύση αυτή. Ο νέος τίτλος βασίζεται πια στη μηχανή Frostbite της DICE (λογική κίνηση φυσικά), κάτι που θεωρούμε θετικό αφού η BioWare ξεχωρίζει, στα καλύτερά της τουλάχιστον, περισσότερο για τη γραφή και το lore, παρά για τις εξαιρετικές της μηχανές.

 

 

 

Κεφάλαιο Star Wars

Γνωρίζουμε ότι η EA έχει “γωνιάσει” τα Star Wars games με ειδική συνεργασία με την Disney, γνωρίζουμε ότι ετοιμάζονται νέοι τίτλοι από εσωτερικές και συνεργαζόμενες εξωτερικές ομάδες. Όταν λοιπόν εμφανίστηκε η Jane Raymond στη σκηνή, έγινε σαφές ότι το νέο studio του οποίου ηγείται, το Motive, ετοιμάζει, και αυτό, τίτλο Star Wars. Όταν ήρθε η ώρα για video σχετικά με το τι μέλλει γενέσθαι στα Star Wars games έγινε αυτό:

 

 

Κοινώς…τίποτα. Μια απειροελάχιστη ματιά στον τίτλο της Visceral δεν μετράει καν (όχι όσο η δήλωση ότι λαμβάνει χώρα σε διαφορετική χρονική περίοδο και φέρνει νέους χαρακτήρες στο σύμπαν), ενώ το τάξιμο περιεχομένου για το Battlefield που θα προέρχεται από τις νέες ταινίες ήταν απλά το αυτονόητο. Το video για τους τίτλους Star Wars ήταν το ανάλογο εκείνου του video διακοπών της Criterion Games από την E3 2014. Οι διακοπές εκείνες μάλλον δεν έχουν τελειώσει. Η παραγωγή τίτλων Star Wars εξελίσσεται πολύ πιο ομαλά τουλάχιστον.

 

Οι εξωτερικές συνεργασίες

Fe

Ένας τίτλος χωρίς εκρήξεις, θέαμα, υπερβολικά δράματα και άλλα παρόμοια χώρεσε πέρυσι τέτοια εποχή στην παρουσίαση (το Unravel δηλαδή) ένας χώρεσε και φέτος. Το Fe της Zoink Games είναι η ευαίσθητη παραφωνία, η κίνηση που η EA ελπίζει να δείχνει ότι οι ιαχές του γηπέδου και τα “μπουμ” δεν είναι τα μόνα πράγματα που την απασχολούν δημιουργικά. Η σουηδική ομάδα έχει ετοιμάσει ένα ιδιαίτερο κόσμο που εξερευνά ο Fe. Στον εικονικό κόσμο κάθε φυτό, κάθε πλάσμα, έχει τη δική του μελωδία. Ο Fe μπορεί να τη μάθει και να αλληλεπιδράσει αναλόγως. Στο αντίπαλο στρατόπεδο υπάρχουν οι The Silent Ones που έχουν μοναδικό στόχο το μαράζωμα του κόσμου. Είναι τόσο ξεκάθαρο ότι η προσπάθεια αυτή απευθύνεται στο κοινό του Unravel που και η ίδια η EA κάνει ευθείς παραλληλισμούς δημοσίως

 

 

Titanfall 2

Το Titanfall 2, μπορεί να μη του φαίνεται, αλλά σίγουρα δεν είναι εσωτερική παραγωγή της EA, αφού η Respawn Entertainment είναι ανεξάρτητη και ιδιόκτητη ομάδας ανάπτυξης. Ο νέος της τίτλος υπόσχεται περισσότερα titans, νέα abilities, περισσότερο gameplay εκτός titan και λοιπά που λίγα σημαίνουν σε αυτό το στάδιο. Από την άλλη όμως ανακοινώθηκε και η συμπερίληψη single player campaign, κάτι που όντως θέλουμε να δούμε από τα πρωταρχικά μυαλά του Call Of Duty. Ο τίτλος θα είναι έτοιμος στις 28 Οκτωβρίου μεν, αλλά αναμένεται και Technical Test σε απροσδιόριστη για την ώρα χρονική στιγμή. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον στην επίσημη ιστοσελίδα.

 

 

Οι μεγάλες ιδέες

Σε αντίθεση με άλλες χρονιές η EA έκανε συγκεκριμένες απόπειρες να σχηματίσει εικόνα για το πώς οι προτεραιότητες και ευαισθησίες της εταιρείας διαμορφώνουν τα πλάνα της.

eSports

Η EA Sports, έχοντας ένα γράμμα διαφορά από τα eSports, θέλει να ενσωματώσει το ανταγωνιστικό κλίμα στους τίτλους της με τρόπο που να είναι προσιτό και ενδιαφέρον σε διαφορετικά είδη παικτών. Σε Madden NFL 17 και FIFA 17 λοιπόν αναμένονται τα Challenger events που μοιάζουν περισσότερο με τα online events που μπορεί να περιμένει κανείς. Προστίθενται όμως τα Premier events που προβάλλονται και καλύπτονται ζωντανά αλλά έχουν περισσότερο εθνικό χαρακτήρα. Τα EA Major events από την άλλη προβάλλονται ζωντανά και είναι αγώνες παγκόσμιας κλίμακας. Συνεπώς ο καθένας μπορεί να στοχεύσει εκεί που θέλει και να παλέψει αναλόγως. Σημασία έχει βέβαια η γνώμη της σταθερής online κοινότητας των τίτλων. Η EA Sports πάντως δεν έχει πάρει την όλη ιδέα στα αστεία. Ακόμη και ο Peter Moore παρουσιάζεται πλέον ως Chief Competition Officer, πράγμα που σημαίνει ότι η όλη ιδέα είναι και δική του αρμοδιότητα στην καθημερινότητα.

EA Originals

Το πρόγραμμα EA Originals δίνει όνομα σε φαινόμενα τύπου Unravel και Fe. Η EA αναζητά ανεξάρτητους developers με μοναδικές ιδέες και ματιές και επιλέγει ποιους θα στηρίξει οικονομικά, επικοινωνιακά κ.λπ. Η εταιρεία φρόντισε να αναφέρει μάλιστα ότι όλα τα κέρδη πηγαίνουν στους developers. Αυτό σημαίνει βέβαια ότι η ίδια δεν μπαίνει μέσα, το κόστος της το καλύπτει, αλλά αν ένας τίτλος πάει καλά, οι δημιουργοί έχουν να ελπίζουν σε κάτι.

EA_Originals_News_Image_01

 

Η σκέψη αυτή είναι, από τη μία, παραδοχή ότι η ίδια η EA ούτε μπορεί, ούτε και ενδιαφέρεται να δοκιμάσει κάτι μόνη της σε τέτοιο πλαίσιο. Οπότε προτιμά να μένει στο μεγάλο πυροβολικό και να αφήνει τις πιο καλλιτεχνικές ευαισθησίες σε άλλους. Προκύπτει όμως ένα θέμα. Αν αυτό μεταφράζεται σε έναν τίτλο κάθε χρόνο, αυτό σημαίνει ότι ακόμη και η Square Enix, με το πρόγραμμα Square Enix Collective, στηρίζει περισσότερους μικρούς developers σε ετήσια βάση. Και αν αναλογιστούμε ότι η Square Enix δεν φημίζεται για τα αντανακλαστικά της, η EA έχει πολλά ακόμη να κάνει αν θέλει να πείσει ότι το πρόγραμμα EA Originals δεν είναι απλά μια ταμπέλα.

 

EA Play To Give

Το πρόγραμμα Play To Give της EA έχει έναν απλό σκοπό, να μοιράζει $1 εκατομμύριο ετησίως σε 5 ιδρύματα: CODE.org, CODE2040, HeforShe, National Center for Women & Information Technology και Special Effect. Δεν χρειάζεται η πραγματική συνεισφορά των παικτών. Ωστόσο η εταιρεία φροντίζει να δένει την προσπάθεια αυτή με in-game events, νέο περιεχόμενο και ανταμοιβές, υποθέτουμε με το σκεπτικό πως δεν αρκεί μόνο η δωρεά αλλά χρειάζεται και κάποιου είδους προβολή των ίδιων των ιδρυμάτων.

 

EA_Play_To_Give_News_Image

 

Ορισμένα παραδείγματα:

Battlefield 4 / Battlefield Hardline: Αν επιτευχθούν 45 και 5 εκατομμύρια re-supply scores αντίστοιχα πριν τις 17 Ιουνίου, οι παίκτες που βοήθησαν θα λάβουν ένα επιπλέον Gold Battlepack.

Star Wars Battlefront: Όσοι παίξουν οποιοδήποτε online multiplayer match μέχρι τις 14 Ιουνίου θα μπορέσουν να λάβουν μέρος σε event που θα αποδίδει τριπλάσιο score.

Star Wars: Galaxy Of Heroes: Ολοκλήρωση ειδικής αποστολής με τις γυναίκες στο προσκήνιο εξασφαλίζει 50.000 credits, 1 Rey shard, 1 Princess Leia shard και 25 shards για το ξεκλείδωμα 2-star Jedi Knight Guardians.

FIFA 16 / Madden NFL 16: Οι ενεργοί παίκτες θα έχουν πρόσβαση σε special modes με ειδικές ανταμοιβές.

 

 

Η μεγάλη εικόνα

Η φετινή εικόνα, σε γενικές γραμμές, είναι το ίδιο απογοητευτική με την περσινή. Όχι επειδή η EA δεν έχει σημαντικούς τίτλους, αλλά κυρίως επειδή αποδεικνύεται παντελώς ακατάλληλη να τους παρουσιάσει αποτελεσματικά. Το on-stage teaser της αποκάλυψης που ακολουθεί, ο τάχα μου συναισθηματικός μονόλογος ηθοποιού για το ρόλο του στο story mode του FIFA 17, ο δημοσιουπαλληλικού επιπέδου ενθουσιασμός των Jamie Foxx και Zac Effron που κάνουν τους αρχηγούς στις ομάδες που θα λάβουν μέρος σε 64-player match του Battlefield 1 αμέσως μετά την παρουσίαση και η επιμονή για ολόκληρα τμήματα και video που απλά προσποιούνται ότι προσφέρουν κάποιου είδους πληροφορία, όλα αυτά μαζί, συνθέτουν, τουλάχιστον, τη σιγουριά ότι τα καλύτερα μυαλά της ελληνικής τηλεόρασης αναλαμβάνουν τις παρουσιάσεις της EA. Απλά τυχαίνει να έχουν περισσότερο χρήμα για κάψιμο.

 

EA_Logo_Red_News_Image

 

Το EA Play δε, ως ιδέα, προσπάθησε να συνδυάσει μια παρουσίαση για έκθεση με τη λογική του PlayStation Experience. Και θα μπορούσε. Είναι ανοιχτό σε gamers, δίνει ευκαιρίες για hands on, λαμβάνει χώρα σε δυο ηπείρους χωρίς να υποβαθμίζεται η μία ή η άλλη σε απλό τερματικό ενός stream. Μόνο που στο PlayStation Experience, στο τέλος του έτους, που τα αίματα “σβήνουν” πια και κανείς δεν περιμένει μεγάλα πράγματα, όλο και κάτι αναπάντεχο προκύπτει. Η EA είναι παγιδευμένη από δεκαετίας κακής δημοσιότητας που “απολαμβάνει” ως εταιρεία, ασχέτως των τίτλων της πολλές φορές. Η απάντηση στη δημιουργική της προβλεψιμότητα είναι ο δανεισμός με συνεργασίες τρίτων. Η απάντησή της σε κατηγορίες για μη ιδανικές συνθήκες εργασίας κ.ά. (που κορυφώθηκαν μια δεκαετία πριν για να είμαστε ειλικρινείς) είναι το EA Play To Give. Αν όμως δούμε 3 τίτλους τη χρονιά, αντί για έναν, από το EA Originals, θα είναι πιο χρήσιμο. Τουλάχιστον θα αρχίσει να μας μπαίνει η ιδέα ότι η EA έχει και γούστο εκτός από ρομπότ, μερικά franchises ογκόλιθους και μια απέραντη πεδιάδα με franchises που έχει οδηγήσει στην καταστροφή μόνη της. Βλέπετε, τα ρομπότ τα πάνε πολύ καλά στους αριθμούς. Με το όραμα όμως έχουν κάποια θέματα.

 

Source: enternity.gr 

Δείτε ακόμη