Από τον Θωμά Κ. Ευθυμίου
Το Ράλι Ακρόπολις μέσα από αριθμούς. Ένας εύκολος τρόπος να μάθουμε ενδιαφέροντα πράγματα για τον μεγάλο μας αγώνα
Αποστηθίζονται εύκολα…
Ανέκαθεν τα νούμερα τα θυμόμαστε πιο εύκολα από τα λόγια… Αν μάλιστα καταφέρουμε να προσθέσουμε στη μνήμη μας, δίπλα στα νούμερα, όμορφες ιστορίες, τότε μαθαίνουμε αρκετά. Κάτι αντίστοιχο υπάρχει και στο Ράλι Ακρόπολις και εδώ, μέσα από αριθμούς θα διηγηθούμε σημαντικές ιστορίες. Πάμε λοιπόν:
5 Είναι οι νίκες του Αείμνηστου Σκωτσέζου Colin McRae στο Ράλι Ακρόπολις, οι περισσότερες από οποιονδήποτε άλλον, κάτι που τον καθιστά πολυνίκη του αγώνα. Παράλληλα είναι ο μοναδικός οδηγός στην ιστορία του θεσμού που έχει κερδίσει τρεις συνεχόμενες φορές. Το 1996, το 1998 και τρεις διαδοχικές χρονιές, από το 2000 ως το 2002.
11 Παγκόσμιοι πρωταθλητές έχουν κερδίσει τουλάχιστον μία φορά το Ράλι Ακρόπολις, ενώ αντίθετα, εκτός νίκης έχουν παραμείνει δύο ομότιτλοί τους (Hannu Mikkola, Tommi Makkinen).
17 Νίκες έχει σημειώσει στο Ράλι Ακρόπολις η Ford, επίδοση που της «απονέμει» τον άτυπο τίτλο του πολυνίκη κατασκευαστή. Το μερίδιο αυτό, της ανήκει δικαιωματικά, μιας και είναι η ομάδα με την πλέον συνεπή παρουσία στα ράλι, από καταβολής θεσμού! Είναι χαρακτηριστικό, ότι μετά την επίσημη θέσπιση του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι -όπως το αναγνωρίζει η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA)- το 1973, η Ford έχει γράψει ιστορία στο Ακρόπολις, που με βάσει τα σημερινά δεδομένα πολύ δύσκολα θα ξεπεραστεί. Αν αναρωτιέστε στο εάν υπάρχει κάποιο μυστικό για αυτήν την επιτυχία, θα λέγαμε ότι αυτό βρίσκεται στη συνέπεια της μάρκας και σε δύο στοιχεία: Τόλμη και σεβασμό! Αυτά τα δύο χαρακτηριστικά, είναι που οδήγησαν το εργοστάσιο να «μετράει» 13 νίκες σε επίπεδο προσμέτρησης του αγώνα στο WRC από το 1973, άλλες δύο πριν από αυτό και άλλες δύο νίκες όταν αυτό προσμετρούσε στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι! Τόλμη, που μεταφράζεται σε προσπάθεια να αναμετρηθείς με το δύσκολο, το απαιτητικό, το ακατόρθωτο και σεβασμό, που αντίστοιχα σημαίνει παντελή έλλειψη υπεροψίας απέναντι στο «DNA» του Ακρόπολις!
31 Είναι οι Ειδικές Διαδρομές που κέρδισε ο Kenneth Eriksson με το Mitsubishi Galant VR4 στο Ακρόπολις το 1991. Οι περισσότερες στην ιστορία του WRC από ένα οδηγό σε ένα αγώνα. Να σημειώσουμε εδώ ότι ο αγώνας εκείνος είχε 46 Ειδικές Διαδρομές, όμως ο ξέφρενος ρυθμός του Σουηδού δεν κατάφερε να του δώσει τη νίκη, αφού τερμάτισε τελικά στην 7η θέση. Ο λόγος ήταν ότι στην αρχή του αγώνα, πριν καλά-καλά αυτός ξεκινήσει, δέχθηκε ποινή 18’ επειδή καθυστέρησε να φθάσει στην ώρα του στη μόλις 2η Ε.Δ. του αγώνα, τη Μάνδρα, επειδή είχε τρακάρει στο Χαϊδάρι με το αυτοκίνητο μιας γιατρού που πήγαινε στη δουλειά της, στην προσπάθειά του να αντιμετωπίσει το χαοτικό μποτιλιάρισμα στην ευρύτερη περιοχή εκείνο το πρωινό. Στη φωτογραφία διακρίνονται στο καπό τα σημάδια της σύγκρουσης…
66 Είναι οι διοργανώσεις του Ράλι Ακρόπολις, που μαζί με το Ράλι Μόντε-Κάρλο και το Σουηδικό είναι οι τρείς από τους παλαιότερους αγώνες στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι!
‘80 Η δεκαετία που σύσσωμος ο ευρωπαϊκός αυτοκινητιστικός Τύπος αφιέρωνε πολυσέλιδες καλύψεις στο Ράλι Ακρόπολις. Μάλιστα ήταν η εποχή που όχι μόνο εκπρόσωποι του Τύπου, αλλά και διοργανωτές από όλα τα μέρη της γης ερχόταν για να δουν «τον τέλειο αγώνα»! Να προσθέσουμε εδώ ότι το Βιβλίο του Αγώνα (το διεθνώς γνωστό και σαν Rod Book), του Ακρόπολις, αποτελούσε σημείο αναφοράς για όλους τους Ευρωπαϊκούς και παγκόσμιους αγώνες ράλι, λόγω της αρτιότητάς του και της σαφήνειάς του.
203 Είναι οι περισσότερες συμμετοχές που είχε ποτέ το Ράλι Ακρόπολις. Και αυτό συνέβη το 1977! Για την ιστορία, πλην Ελληνικών συμμετοχών (63), οι τρείς χώρες με τους περισσότερους συμμετέχοντες ήταν η Γαλλία (36), η Αυστρία (17) και η Γερμανία (9). Σε επίπεδο κατασκευαστών οι τρεις μάρκες με τα περισσότερα αυτοκίνητα ήταν η Opel (17), η Ford (15), οι Renault και η Datsun (14). Στη φωτογραφία οι Τζώνυς Πεσματζόγλου-Χάρης Kαλτσούνης με Opel Ascona 1.9 SR που τερμάτισαν στη 9η θέση..
62.000 Είναι ο αριθμός των ανθρώπων (θεατών, διοργανωτών, κριτών, δημοσιογράφων, υπευθύνων ομάδων) που είχαν παρευρεθεί στην Yπερειδική Διαδρομή που έγινε στο Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας (ΟΑΚΑ) το 2005, τότε που για πρώτη φορά διοργανώθηκε αγώνας σε στάδιο. Ακολούθησαν, αλλά με πολύ λιγότερα νούμερα θεατών το Ράλι Αργεντινής με Σουπερειδική στο Μπουένος Άιρες στο γήπεδο της River Plate το 2006 και τον ίδιο χρόνο το Ράλι Ουαλίας στο Millennium Stadium στο Κάρντιφ.
35.084.725 Eυρώ ή σχεδόν 0,0002 του ΑΕΠ της Ελλάδας, είναι το συνολικό οικονομικό αποτύπωμα της διοργάνωσης (με το συνυπολογισμό της αξίας προβολής της διοργάνωσης σε εθνικό επίπεδο), του ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις 2021 σύμφωνα με τη μελέτη του κ. Παναγιώτη Αλεξόπουλου, καθηγητή του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Εκείνος και οι κ. Εμμανουήλ Χουστουλάκης και Χρήστος Κουτρουμανίδης, μέλη της ερευνητικής ομάδας, κατέληξαν στο ότι αυτό είναι το συνολικό εκτιμώμενο οικονομικό αποτύπωμα της διοργάνωσης στις τοπικές κοινωνίες και στην εθνική οικονομία σε επίπεδο δαπάνης των συμμετεχόντων στη διοργάνωση, φιλάθλων και στελεχών.
*Φωτογραφίες: Αρχείο WRC Teams, Τ. Αρωνίτης, Δ. Καπνόρριζας, acropolisrally.gr