Ανάπτυξη Βιντεοπαιχνιδιών με Τεχνητή Νοημοσύνη

by Manos Kavvalos

Σε πολλούς δεν έκανε εντύπωση το γεγονός ότι η Microsoft ανακοίνωσε ότι θα αξιοποιήσει την Τεχνητή Νοημοσύνη και στα βιντεοπαιχνίδια και δη στην ανάπτυξή τους (game development). Ταυτόχρονα, αρκετοί εξέφρασαν αντιρρήσεις και ανησυχίες. Τελικά, η AI τί μπορεί να προσφέρει στο gaming και με τι κόστος;

Έτσι, λίγος καιρός έχει περάσει από την ανακοίνωση συνεργασίας της Microsoft με την Inworld AI, με σκοπό τη δημιουργία ενός πρωτοποριακού σετ εργαλείων ανάπτυξης videogames με τη βοήθεια από AI. Για την ακρίβεια, οι developers θα μπορούν να αξιοποιήσουν αυτά τα εργαλεία για game testing, δημιουργία open world σκηνικών, ανάπτυξη διαλόγων ή χαρακτήρων κτλ.

Προφανώς, και η τεχνητή νοημοσύνη ήρθε στη ζωή μας να αλλάξει πολλά και να επηρεάσει καθετί. Κανένας δεν αμφιβάλει, ότι αργά ή γρήγορα αυτά τα εργαλεία θα είναι σημαντικά και ικανά και πως θα υιοθετηθούν από όλους στη βιομηχανία του gaming. Η ένσταση είναι κυρίως για το ανθρώπινο δυναμικό.

Ειδικότερα, σε μία εποχή απολύσεων και δυσκολιών για πολλά gaming studios, δεν είναι λίγοι αυτοί που θέτουν θέμα προστασίας της δουλειάς των δημιουργών. Μάλιστα, αν κανείς αναλογιστεί ότι πολλά στοιχεία της δουλειάς σε ένα βιντεοπαιχνίδι είναι πρωτίστως τέχνη (π.χ. γραφιστική), τότε μπορεί να προκύψουν θέματα ανάλογα με αυτά που οδήγησαν στη μεγάλη απεργία των σεναριογράφων στο Hollywood πριν από μερικούς μήνες. Παράλληλα, κάποιοι θέτουν και νομικά θέματα, με κυριότερο τον τρόπο εκπαίδευσης των AI και το ποιος θα καρπωθεί το αποτέλεσμα αυτού του training.

Από την άλλη, κάποιοι θεωρούν ότι τα οφέλη θα είναι σαφώς περισσότερα, με κυριότερο τη μείωση του κόστους και του χρόνου ανάπτυξης ενός τίτλου, που τα τελευταία χρόνια έχουν εκτοξευτεί. Ίσως αυτό να οδηγήσει σε φθηνότερα παιχνίδια. Επίσης, μπορεί υπό προϋποθέσεις να αυξήσει τη δημιουργικότητα και την αποδοτικότητα των ανθρώπων που εργάζονται σε τέτοια project.

Σε κάθε περίπτωση, μπαίνουμε σε μία νέα εποχή και μένει να δούμε τα άλλα studio και οι άλλοι δύο μεγάλοι των κονσολών (Sony και Nintendo) πως θα κινηθούν. Καλώς ή κακώς, η χρήση AI στη δημιουργία βιντεοπαιχνιδιών θα είναι μέρος της κανονικότητας σύντομα, με πλεονεκτήματα, αλλά και μειονεκτήματα. Τελικά, θα κριθεί από την ποιότητα των νέων games και από το τι θα προσφέρουν σε κάθε επίπεδο.

Μπορείς να δεις ακόμη