Μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις της φετινής CES ανήκε στην LG και τον επικεφαλής τεχνολογίας της, δόκτωρ I.P. Park. Μίλησε για το πλαίσιο πάνω στο οποίο θα βασιστεί η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης (AI) στο μέλλον. Η κεντρική ιδέα ήταν πως η AI πρέπει να εξελιχθεί περαιτέρω με απώτερο σκοπό τη δημιουργία ενός συνόλου προϊόντων και υπηρεσιών που θα είναι σε θέση να βελτιώσουν ουσιαστικά την καθημερινότητα και τις ζωές των καταναλωτών, με το σπίτι του καθενός να μπορεί να βρίσκετε «οπουδήποτε».
Ο δόκτωρ Park καλωσόρισε στη σκηνή της αίθουσας του Mandalay Bay τον Jean-François Gagné, διευθύνοντα σύμβουλο και συνιδρυτή της Element AI, εταιρείας με έδρα τον Καναδά που ειδικεύεται στην αποτελεσματική υλοποίηση λύσεων τεχνητής νοημοσύνης. Η κουβέντα τους περιστράφηκε γύρω από το πώς η ίδια η βιομηχανία μπορεί να περιφρουρήσει τις τέσσερις βασικές αρχές της εμπειρίας της τεχνητής νοημοσύνης (αποτελεσματικότητα, προσωποποίηση, αιτιολόγηση, αναζήτηση).
Σε ό,τι αφορά την αποτελεσματικότητα, το ζητούμενο είναι συγκεκριμένες λειτουργίες να αυτοματοποιηθούν πλήρως μέσω εντολών, κάτι που είναι ήδη εφικτό μέσω της λειτουργίας αναγνώρισης φωνής που συναντάμε σε πληθώρα προϊόντων. Το επόμενο βήμα, θα πρέπει να είναι η απόδοση βάσει των δεδομένων που καταγράφουν οι αισθητήρες μίας συσκευής (ένα παράδειγμα αυτού είναι η ενεργοποίηση των air condition LG ThinQ όταν αυτά αντιληφθούν την παρουσία ανθρώπων στον χώρο).
Συνεχίζοντας με την προσωποποίηση, τα πάντα εξαρτώνται από πρότυπα, σετ ρυθμίσεων μέσω των οποίων οι συσκευές μαθαίνουν να βελτιστοποιούν και να προσωποποιούν τη λειτουργία τους. Μέσα από την αλληλεπίδρασή τους με το περιβάλλον και τους χρήστες, οι συσκευές με δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης δημιουργούν μοτίβα έχοντας ως στόχο την απλοποίηση ορισμένων ενεργειών. Ο δρ. Park εστίασε στο πως η σκούπα-ρομπότ επόμενης γενιάς R9 της LG θα μπορεί να μάθει από τα λάθη της, βελτιώνοντας την απόδοσή της.
Το τρίτο επίπεδο είναι η αιτιολόγηση, κάτι που η τεχνητή νοημοσύνη μαθαίνει χρησιμοποιώντας τη γνώση που αποκομίζει μέσα από ένα σύστημα διαφορετικών συσκευών και λειτουργιών. Παρακολουθώντας μοτίβα και αναλύοντας συμπεριφορές, η AI είναι σε θέση να προβλέψει αποτελέσματα ενεργειών και να κάνει τις σωστές προτάσεις στον χρήστη. Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε εδώ, είναι πως η AI στοχεύει να καταλάβει το «γιατί» έτσι ώστε να εμπλουτίσει τη γκάμα υπηρεσιών της στο μέλλον.
Όσο για την τέταρτη αρχή, την αναζήτηση, ο δρ. Park κατέληξε ότι αποτελεί τον -μακρινό- προορισμό της τεχνητής νοημοσύνης σύμφωνα με την LG. Με τη βοήθεια του επιστημονικού μοντέλου της βιωματικής μάθησης, τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης θα αναπτύξουν νέες δεξιότητες μέσα από την ανάπτυξη και τη δοκιμή υποθέσεων. Έτσι θα είναι σε θέση να βελτιωθούν ακόμα περισσότερο έχοντας ακόμα μεγαλύτερη επίδραση στις ζωές των καταναλωτών.
Η πρόοδος της LG στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης εξάλλου είναι αξιοσημείωτη. Η κορεατική εταιρεία έχει ενισχύσει την εμπειρία του smart home της, εμπλουτίζοντας το ThinQ Home της με το σύστημα έξυπνης πόρτας Smart Door το οποίο «οργανώνει» τις υπόλοιπες έξυπνες συσκευές, ανάλογα με την ανθρώπινη παρουσία. Την ίδια στιγμή, η εταιρεία έχει φέρει μαζί της στο Las Vegas τη βασισμένη στο webOS Auto προσωποποιημένη λύση ψυχαγωγίας αυτοκινήτου που ουσιαστικά δίνει στους επιβάτες τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν το αγαπημένο τους περιεχόμενο καθ’ οδόν.
Αν σε αυτά προσθέσουμε ενδιαφέροντα κόνσεπτ όπως το ThinQ Fit Collection Zone (δοκιμαστήριο ρούχων βασισμένο σε έξυπνο καθρέφτη) και τα CLOi ρομπότ-σερβιτόρους, τότε το μέλλον διαγράφεται αν μη τι άλλο ενδιαφέρον!