H μηχανή αναζήτησης της Google έχει εξελιχθεί ραγδαία τα τελευταία 20 χρόνια. Αυτό που ξεκίνησε ως ένα απλό εργαλείο ανίχνευσης πληροφοριών, παρέχοντας εύκολη πρόσβαση σε «μόλις» μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ιστοσελίδες, έχει εξελιχθεί σ’ ένα προηγμένο ευρετήριο με πρόσβαση σε πάνω από 30 τρισεκατομμύρια ξεχωριστές σελίδες του παγκόσμιου ιστού. Το γεγονός πως το Google μπορεί να μας επιστρέψει αποτελέσματα σχετικά με την αναζήτηση μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακό. Όμως, η τεχνολογία δεν σταματάει να εξελίσσεται.
Με αφορμή τα 20ά γενέθλιά της, η Google πραγματοποίησε πρόσφατα ένα σύντομο press event στο Σαν Φρανσίσκο για να παρουσιάσει τις νέες λειτουργίες και βελτιώσεις, που έχουν ήδη αρχίσει να εφαρμόζονται στο Google Search.
Google Discover
Η διάσημη μινιμαλιστική αρχική σελίδα του Google πρόκειται να εμπλουτιστεί, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την έκδοση για smartphones και tablets.
Η Google αναφέρει ότι 1 στα 8 ερωτήματα σ’ ένα συγκεκριμένο μήνα επαναλαμβάνονται, ένας χρήστης μπορεί ν’ αναζητήσει πάνω από μία φορά ένα θέμα που τον ενδιαφέρει. Με αυτό κατά νου, η μηχανή αναζήτησης θα ξεκινήσει να επισημαίνει αυτά τα θέματα για το χρήστη πριν καν ξεκινήσει να πληκτρολογεί το ερώτημά του.
Το Google Feed (η ροή ειδήσεων για την εύρεση περιεχομένου που έχει δημιουργηθεί στην Google App και στην αρχική οθόνη του λειτουργικού Android) μετονομάζεται σε “Discover” και θα τοποθετείται κάτω από τη μπάρα αναζήτησης του Google σε όλα τα προγράμματα περιήγησης για κινητά.
Το Discover θα εμφανίζει ειδήσεις, βίντεο και πληροφορίες σχετικά με θέματα που μπορεί να σ’ ενδιαφέρουν, όπως, για παράδειγμα, πεζοπορία, συνταγές ή αθλητικά. Εάν θέλεις να εμφανίζεται ένα συγκεκριμένο θέμα, θα υπάρχει ένα σχετικό slider για να το προσαρμόσεις ανάλογα. Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό θα αρχίσει να εφαρμόζεται μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
Activity card
Η Google γνωρίζει πλέον πότε επιστρέφουμε σ’ ένα θέμα που αναζητήσαμε παλιότερα, δημιουργώντας αντίγραφα ασφαλείας από εκεί που έχουμε σταματήσει. Όταν επιστρέφουμε σ’ ένα ερώτημα, εμφανίζεται μία κάρτα στην κορυφή των αποτελεσμάτων, η οποία προσφέρει μια λίστα με τις σελίδες που επισκεφτήκαμε στο παρελθόν αλλά και τα πιο σχετικά ερωτήματα. Επιπλέον, οι χρήστες θα μπορούν ν’ αφαιρέσουν την εν λόγω κάρτα, ή να επιλέξουν να μην εμφανίζεται ολόκληρη η λίστα.
Collections
Οι χρήστες θα είναι πλέον σε θέση ν’ αποθηκεύουν και να οργανώνουν τις αναζητήσεις τους γύρω από συγκεκριμένα θέματα. Επιπλέον, θα μπορούν να παίρνουν οτιδήποτε εμφανίζεται στο Activity Card και να το προσθέσουν στο Collections.
Stories
Η Google ανασχεδιάζει τη μορφή των stories διπλασιάζοντας το περιεχόμενό τους στα αποτελέσματα αναζήτησης. Η μηχανή αναζήτησης θα εμφανίζει “stories” που δημιουργήθηκαν από άρθρα, εικόνες και βίντεο που βασίζονται στο θέμα αναζήτησης του χρήστη και θα ενσωματώνονται στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Προτεινόμενα βίντεο
Η Google χρησιμοποιεί προηγμένη ΑΙ για την παροχή έξυπνων βίντεο στη μηχανή αναζήτησης προσθέτοντας μια νέα καρτέλα με προτεινόμενα βίντεο. Όταν η αναζήτηση περιλαμβάνει βίντεο, η μηχανή αναζήτησης θα δημιουργεί αυτόματα κλιπ προεπισκόπησης γι’ αυτά τα βίντεο, με τα πιο σημαντικά κομμάτια τους.
Επανασχεδιασμένο Google Images
H Google ανεβάζει περισσότερο οπτικό περιεχόμενο στη μηχανή αναζήτησης και επανασχεδιάζει ριζικά το Google Images για να βοηθήσει τους χρήστες να βρίσκουν πιο εύκολα τις πληροφορίες που αναζητούν. Στη νέα μορφή του Google Images, θα υπάρχουν ετικέτες που δείχνουν προϊόντα κι άλλα είδη εικόνας, όπως π.χ. οδηγίες για μία συνταγή, πληροφορίες για τουριστικά μέρη κ.ά.
Τέλος, ο αντιπρόεδρος της Google, Ben Gomes, δήλωσε, μεταξύ άλλων, ότι η εταιρεία συνεχίζει να βελτιώνει τη μηχανή αναζήτησης ώστε να παρέχει πολύ πιο ουσιαστικά αποτελέσματα για τους χρήστες και να καθιστά τις πληροφορίες πιο προσιτές και χρήσιμες. Μόνο την περασμένη χρονιά, η Google πραγματοποίησε πάνω από 200 χιλιάδες δοκιμές για τη μηχανή αναζήτησης και πραγματοποίησε 2.500 διορθώσεις.