Στην προσπάθειά της να φέρει καινοτόμες εμπειρίες στους παίκτες του PlayStation, η Sony εξακολουθεί να κατοχυρώνει πατέντες που φανερώνουν τα σχέδιά της για το μέλλον. Ανάμεσά τους υπάρχει μια που στοχεύει να μετατρέψει τους NPCs σε πιο αντιδραστικές και δυναμικές οντότητες, δίνοντας σε κάθε παίκτη τη δυνατότητα να βιώσει το κάθε παιχνίδι με μοναδικό τρόπο.
Σύμφωνα με αυτή, οι NPCs θα αντιδρούν στα συναισθήματα του παίκτη, αναλύοντας τους ήχους που πιάνει το μικρόφωνο του χειριστηρίου του και στη συνέχεια προσαρμόζοντας τη συμπεριφορά τους σε αυτούς. Για παράδειγμα, αν ένας παίκτης ζητωκραυγάζει, οι NPCs θα χειροκροτούν και θα δείχνουν έκδηλα τη δική τους χαρά. Από την άλλη, στην περίπτωση που ο παίκτης ακούγεται φανερά εκνευρισμένος, οι NPCs θα φέρονται αμυντικά, ή και καχύποπτα.
Η πατέντα αυτή αναλύει ένα σύστημα που αντλεί πληροφορίες από το μικρόφωνο του χειριστηρίου και στη συνέχεια τις αναλύει με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης. Μόλις προσδιοριστεί η διάθεση του παίκτη, το παιχνίδι θα προσαρμόζει τις αλληλεπιδράσεις με τους NPCs αντίστοιχα, με αποτέλεσμα μια πολύ ξεχωριστή εμπειρία από παίκτη σε παίκτη.
Η Sony θεωρεί πως αυτήν τη στιγμή τα videogames προσφέρουν μια πολύ περιορισμένη εμπειρία, επειδή οι αντιδράσεις των NPCs είναι βασισμένες σε μια βασική κοινή λογική, ανάλογα με το σενάριο. Η συγκεκριμένη πατέντα της θα επιτρέψει σε μελλοντικά παιχνίδια να προσφέρουν μια πιο προσωποποιημένη εμπειρία. Μάλιστα, αυτό θα ισχύει τόσο στα single-player games της, όσο και για αυτά που θα υποστηρίζουν multiplayer. Στην περίπτωση συμμετοχής δύο ή περισσότερων παικτών, οι NPCs θα επηρεάζονται από όλους τους συμμετέχοντες.
Πρόκειται για μια εξαιρετικά καλή ιδέα εκμετάλλευσης του όλο και πιο εξελιγμένου AI, οπότε ανυπομονούμε να δούμε όλα τα παραπάνω και στην πράξη.