Η ιστορία ξεκινά και τελειώνει με τη Xiaomi. Η οποία ξεκίνησε να πουλάει κινητά μόνο μέσω Internet, χωρίς να μεσολαβεί κανείς ανάμεσα στον αγοραστή και την εταιρεία. Δεν χρειαζόταν αποθήκες για να κρατάει μεγάλο stock από συσκευές και χαμήλωνε τη τιμή τόσο χαμηλά που κέρδιζε ελάχιστα από κάθε πώληση.
Η συνταγή ήταν τόσο πετυχημένη που κι οι άλλοι κατασκευαστές έκαναν ακριβώς το ίδιο. Έτσι γεννήθηκε το OnePlus κι η Honor.
Τότε δημιουργήθηκε μια ξεκάθαρη διαφοροποίηση μεταξύ των εταιρειών που ακολουθούσαν τον παραδοσιακό τρόπο πωλήσεων και των εταιρειών εκείνων που μοναδική τους παρουσία αποτελούσαν οι ψηφιακές πωλήσεις ( Online κατάστημα). Αυτές οι δύο στρατηγικές είναι τόσο ξεχωριστές που άλλαξαν πολύ τον τρόπο που σκεφτόμαστε τα κινητά.
Καινοτομία VS χαμηλές τιμές
Οι παραδοσιακοί πωλητές έφεραν πρώτοι τις καινοτόμες τεχνολογίες. Λαμπρό παράδειγμα αυτού είναι η γρήγορη φόρτιση του OPPO F9 Pro κι η τεχνολογία Vooc Flash Charge. Για να φτάσει κάτι αντίστοιχο στο OnePlus χρειάστηκε να περάσουν 2 χρόνια. Άλλο παράδειγμα είναι οι δύο κάμερες στο κινητό που ξεκίνησε η Huawei, ένας offline «πωλητής». Οι τιμές λοιπόν των παραδοσιακών πωλητών ήταν υψηλότερες όμως τις δικαιολογούσαν με τα αποκλειστικά χαρακτηριστικά.
Την ίδια στιγμή οι αντίπαλοί τους επικεντρώνονταν στις πολύ χαμηλές τιμές και τα πολύ καλά χαρακτηριστικά. Η OnePlus κι η Honor συνέχισαν να πουλάνε αποκλειστικά online και βασίζονταν στις πολύ καλές επιδόσεις που προσέφεραν σε πολύ χαμηλές τιμές. Δύο διαφορετικές λογικές που προσέφεραν δύο διαφορετικά πράγματα για τον κάθε αγοραστή.
Πως κερδίζει η Xiaomi
Για να καταλάβουμε πως δημιουργήθηκε το Pocophone πρέπει να δούμε πως λειτουργεί η Xiaomi σαν εταιρεία και τι λογική ακολουθεί. Τα κέρδη της προέρχονται από τρείς πηγές: Τις πωλήσεις κινητών, τις πωλήσεις άλλων συσκευών (όπως πχ. τα powerbanks) κι από κάποιες υπηρεσίες Internet. Αυτές είναι υπηρεσίες cloud, συνδρομητικής μουσικής και ένα AppStore.
Θα περίμενε κανείς τα περισσότερα κέρδη να έρχονται από τις πωλήσεις κινητών. Θα εκπλαγείς να μάθεις πως οι πωλήσεις hardware είναι συνήθως ζημιογόνες. Μονάχα η Apple και η Samsung έχουν καταφέρει να βρουν τη συνταγή που τους δίνει ουσιαστικό κέρδος. Για τις περισσότερες εταιρίες η κατασκευή ενός κινητού είναι οριακά επικερδής. Η Xiaomi το ξέρει πολύ καλά κι αποφάσισε να εφαρμόσει μια έξυπνη ιδέα γύρω από αυτό.
Εφόσον έχει την υποδομή έτοιμη δοκίμασε να φτιάξει ένα κινητό μόνο και μόνο για να υποστηρίξει τις άλλες δραστηριότητές της. Ειδικά αυτές των υπηρεσιών Internet στις οποίες έχει και το μεγαλύτερο κέρδος. Το 60% των εσόδων της έρχεται από εκεί.
Pocophone
Έτσι δημιουργήθηκε το Pocophone. Ένα κινητό με πάρα πολύ δυνατά χαρακτηριστικά. Το κέρδος της Xiaomi ανά πώληση είναι ελάχιστο, αλλά μάλλον λίγο την ενδιαφέρει. Aπό τη στιγμή που με κάθε αγορά ενός Pocophone στηρίζεται το οικονομικό μοντέλο που έχει στήσει, συνολικά η Xiaomi κερδίζει.
Γιατί το Pocophone έχει τόσο καλά χαρακτηριστικά; Γιατί η Xiaomi έχει κι άλλες πηγές εισοδήματος. Αντί να σταματήσει να παράγει κινητά σε μια εποχή που ελάχιστοι έχουν πραγματικό κέρδος από αυτό, αποφασίζει να βγάλει ένα δυνατό κινητό που θα τη διαφημίσει όσο τίποτα χωρίς ουσιαστικά να της κοστίσει κάτι, ενώ την ίδια στιγμή ενισχύει τα κομμάτια της που βγάζουν πραγματικά κέρδη.
Στην ελληνική αγορά δεν γνωρίζουμε τόσο καλά τις υπηρεσίες της Xiaomi (cloud services Xiaomi), τις οποίες κιόλας δεν υποστηρίζουμε πλήρως. Είμαστε ωστόσο οι πιο κερδισμένοι,γιατί έχουμε τη δυνατότητα να αποκτήσουμε ένα κινητό με τόσο δυνατά χαρακτηριστικά σε τόσο προσιτή τιμή.
Pocophone F1 – Βασικά Χαρακτηριστικά:
Οθόνη: 6,18’’, 1080×2246, 18,7:9
Οπίσθιες κάμερες: 12MP f/1.9, 5MP f/2.0
Εμπρόσθια κάμερα: 20MP f/2.0
Επεξεργαστής: 2.8GHz octa-core Qualcomm Snapdragon 845
Μνήμη RΑM/RΟM: 8GB/256GB, 6GB/64-128GB
Μπαταρία: 4.000 mAh