Εδώ και πάρα πολύ καιρό υπάρχουν φήμες ότι η Sony σχεδιάζει τη δυναμική επέκτασή της στο cloud gaming και πως θα δημιουργήσει μία δική της υπηρεσία ανταγωνιστική και παρόμοια με το Game Pass της μεγάλης αντιπάλου Microsoft. Φαίνεται, λοιπόν, ότι αυτό αληθεύει και σιγά σιγά το Project Spartacus (μάλλον αυτή θα είναι η ονομασία) θα ξεκινήσει σύντομα, μέσα στην άνοιξη του 2022!
Το timing έχει εξτρά ενδιαφέρον, διότι βρισκόμαστε στην αρχή του «εμπορικού πολέμου» της νέας γενιάς κονσολών (PlayStation 5 vs XBOX Series X/S), ενώ την ίδια στιγμή διεθνώς υπάρχουν προβλήματα τροφοδοσίας στην αγορά, ακόμη και προβλήματα στην ομαλή παραγωγή ημιαγωγών και γενικά ηλεκτρονικών συσκευών! Είναι γεγονός ότι πολλοί θέλουν να αγοράσουν νέα κονσόλα και ουσιαστικά δεν τη βρίσκουν στην αγορά. Δηλαδή, η ζήτηση είναι έντονη και για την ώρα δεν καλύπτεται…
Επίσης, μην λησμονείς πως το Pass της Microsoft είναι η μοναδική υπηρεσία του είδους της από μεγάλο brand, ενώ ήδη από την εποχή του XBOX 360 οι εξαιρετικές online υπηρεσίες έδιναν πόντους σε κάθε XBOX εμπειρία.
Συνεπώς, μάλλον με κάποια καθυστέρηση η Sony επιθυμεί (ορθά) να γίνει πιο ανταγωνιστική και σε αυτόν τον τομέα.
Τι είναι το Game Pass
Το Game Pass είναι κατά αναλογία ένα είδος Netflix αλλά για videogames για τους κατόχους XBOX κονσόλας. Δηλαδή, με μία μηνιαία συνδρομή μπορείς να έχεις πρόσβαση σε μία εξαιρετική βιβλιοθήκη από παιχνίδια και να παίζεις όσα θέλεις, όποτε θέλεις από αυτά, χωρίς να χρειαστεί να τα αγοράσεις για να τα έχεις στην ψηφιακή σου βιβλιοθήκη. Προφανώς, τα games προσφέρονται μαζί με τα DLC τους (πλήρη σε περιεχόμενο), ενώ το εντυπωσιακό είναι ότι ανάμεσά τους βρίσκονται πολλοί ΑΑΑ τίτλοι που μόλις κυκλοφόρησαν, αλλά και τα XBOX exclusives (όπως είναι τα Gears, Halo και Forza)! Εν ολίγοις, έχεις πρόσβαση σε σύγχρονα εξαιρετικά παιχνίδια.
Μάλιστα, αν και η όλη υπηρεσία στην αρχή αντιμετωπίστηκε με σκεπτικισμό από πολλούς και ως προς τη βιωσιμότητά της, εντούτοις φαίνεται να έχει νόημα σε κάθε επίπεδο (και οικονομικά). Κυρίως, όμως, όλο και περισσότερα στούντιο και δημιουργοί δίνουν άδεια να ανέβουν τα παιχνίδια τους στο Pass, γεγονός που μαρτυρά ότι είναι μία win – win κατάσταση για όλους!
Οι ανεβασμένες πωλήσεις του XBOX Series S
Σημαντικό είναι ότι παρόλες τις στρεβλώσεις της αγοράς και τις έντονες ελλείψεις, η πιο «ταπεινή» και φθηνή έκδοση του νέου XBOX, το Series S, έχει κάνει εξαιρετικές πωλήσεις και δίνει πόντους στη Microsoft.
Αυτό δεν οφείλεται στο ότι απλά είναι πιο διαθέσιμο από τα «θηρία» PS5 και XBOX Series X, αλλά οφείλεται στην ίδια την υπηρεσία Game Pass. Συγκεκριμένα, το S εκτός του ότι είναι αρκετά πιο φθηνό και λίγο κατώτερο σε επιδόσεις (πάντα όμως σύγχρονο και με καλά χαρακτηριστικά), δεν διαθέτει οπτικό δίσκο. Άρα, θα πρέπει να έχεις και να αγοράζεις digital games ή εναλλακτικά να ενεργοποιήσεις το Pass.
Συνεπώς, ο συνδυασμός μίας κονσόλας χωρίς υποδοχή με δισκάκι, σε πιο προσιτή τιμή, για αξιοποίηση του Game Pass είναι το κλειδί της αποτελεσματικότητας και των καλών πωλήσεων. Και αυτό η Sony δεν μπορεί να το αγνοήσει! Μάλιστα, όχι μόνο χρειάζεται υπηρεσία Pass δική της, αλλά ίσως θα έπρεπε να σκεφτεί σοβαρά και μία light εκδοχή του PlayStation 5.
Πιθανές Ομοιότητες και Διαφοροποιήσεις από τoν ανταγωνισμό
Βέβαια, οι δύο υπηρεσίες (Project Spartacus και Game Pass) αν και ευθέως ανταγωνιστικές θα έχουν και διαφορές.
Ειδικότερα, μάλλον η Sony δεν σκοπεύει να κυκλοφορήσει στη συνδρομητική της υπηρεσία τα κορυφαία παιχνίδια της, γεγονός αρνητικό σίγουρα.
Από την άλλη, θα προσφέρει πρόσβαση και στην κλασική βιβλιοθήκη παιχνιδιών από τις προηγούμενες κονσόλες (από την εποχή του PS1), κάτι που θα ήθελαν πολλοί χρήστες.
Σίγουρα, θα είναι κάτι καλύτερο από όσα προσφέρει ήδη η Sony διαδικτυακά και θα συνδυάσει και αναβαθμίσει τις υπάρχουσες υπηρεσίες (PlayStation Plus και Now).
Σε κάθε περίπτωση, κερδισμένος θα είναι ο μέσος χρήστης που βλέπει έναν πιο έντονο ανταγωνισμό και τελικά θα έχει παραπάνω επιλογές.
Είσαι στην Κύπρο; Δες τις συσκευές που σε ενδιαφέρουν εδώ: PlayStation 5, PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox Series X, Xbox Series S, PC.