|  | 

ΥΓΕΙΑ & ΕΥΕΞΙΑ

Τροφές για κατάλευκα δόντια

 

Το χαμόγελο είναι από τα πιο γοητευτικά και όμορφα στοιχεία ενός ανθρώπου και σίγουρα, για να είναι ακόμη πιο όμορφο και γοητευτικό, πέρα από την καλή διάθεση, απαραίτητα είναι τα υγιή και λευκά δόντια. Για αυτό άλλωστε και είναι επιτακτική η επίσκεψη στον οδοντίατρο (το αργότερο κάθε 6 μήνες) και φυσικά υπάρχουν και πολλά προϊόντα περιποίησης δοντιών όπως είναι το οδοντικό νήμα, στοματικά διαλύματα ακόμη και ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες! Μην λησμονείς ότι η υγεία της στοματικής κοιλότητας συνολικά επηρεάζει όχι μόνο την ομορφιά σου, αλλά και την γενικότερη υγεία σου και ειδικότερα αυτή του καρδιαγγειακού συστήματος.

Όσο και αν ακούγεται περίεργο, κάποιες τροφές έχουν την ιδιότητα να σου χαρίζουν πιο λευκά δόντια με φυσικό και μη επώδυνο τρόπο! Ας δούμε τις πιο σημαντικές από αυτές.

 

Πράσινο τσάι
Το εξαιρετικό αυτό ρόφημα περιέχει κατεχίνες, οι οποίες, πέρα από την γενικότερη αντιοξειδωτική τους δράση και οφέλη για τον οργανισμό, έχουν την ικανότητα και να εξοντώνουν τα βακτήρια που μετατρέπουν τη ζάχαρη σε οδοντική πλάκα. Έτσι προστατεύει τα δόντια σου, αλλά κάνει πιο ευχάριστη και την αναπνοή σου!

 

Σέλερι
Είναι πρωτίστως ευεργετικό για τα ούλα. Επίσης, λόγω σκληρότητας απαιτεί περισσότερο μάσημα, οπότε και οι σιελογόνοι αδένες τελικά παράγουν περισσότερο σάλιο, το οποίο με τη σειρά του εξουδετερώνει τα βακτήρια και ισορροπεί την χλωρίδα του στόματος. Μάλιστα, ακριβώς επειδή σε αναγκάζει να μασήσεις παραπάνω, τελικά απομακρύνονται και περισσότερα υπολείμματα φαγητού.

 

Καρότο
Όπως και με το σέλερι, το καρότο είναι μία «σκληρή» τροφή. Συνεπώς, χρειάζεται περισσότερη δύναμη από το σαγόνι και τα δόντια για την μάσηση και έτσι, παράγεται περισσότερο σάλιο, το οποίο εξουδετερώνει τα ένζυμα που καταστρέφουν το σμάλτο των δοντιών.

 

Σπανάκι
Το σπανάκι και γενικά τα λαχανικά με σκούρο πράσινο χρώμα, είναι εξαιρετικές πηγές μαγνησίου, το οποίο είναι απαραίτητο για την υγεία των δοντιών. Επιπρόσθετα,  αυτού του είδους τα λαχανικά δεν περιέχουν όξινες ουσίες που καταστρέφουν τα δόντια.

 

Κουνουπίδι
Είναι επίσης μία από τις τροφές που θέλει καλό μάσημα, οπότε παράγεται περισσότερο σάλιο, το οποίο αποτελεί φυσικό καθαριστικό για τα δόντια σου και μειώνει και τα οξέα που βλάπτουν το σμάλτο.

 

Σουσάμι
Οι σπόροι του σουσαμιού είναι πλούσιοι σε ασβέστιο που βοηθάει στην ενίσχυση των οστών, άρα και των δοντιών. Επίσης, όταν τρως σουσάμι, λόγω της υφής του, καθαρίζουν τα δόντια και ταυτόχρονα αναπτύσσουν περισσότερο σμάλτο!

 

 

Τυρί
Μελέτες έχουν δείξει ότι η χαμηλή περιεκτικότητα των τυριών σε υδατάνθρακες και η υψηλή σε ασβέστιο και φώσφορο είναι ευεργετικές για τα δόντια. Άλλωστε, το τυρί είναι ζωτικής  σημασίας για την οικοδόμηση του ασβεστίου των δοντιών. Επιπρόσθετα, ρυθμίζει το pH του στόματος και προστατεύει το σμάλτο. Τέλος, όπως και οι άλλες τροφές που προαναφέρθηκαν,  το τυρί οδηγεί στην μεγαλύτερη παραγωγή σάλιου που είναι θετικό για την υγεία της στοματικής κοιλότητας.

 

Μήλο
Το μήλο περιέχει το λεγόμενο μηλικό οξύ, το οποίο έχει αποδειχθεί ότι ενισχύει το λευκό, ενώ παράλληλα διώχνει τις κηλίδες από την επιφάνεια των δοντιών. Παράλληλα, ενισχύει την παραγωγή σάλιου που προστατεύει τα δόντια σου.

 

Ακτινίδιο
Το ακτινίδιο είναι πλουσιότατο σε βιταμίνη C, η οποία βοηθάει το κολλαγόνο το οποίο με τη σειρά του διατηρεί τα ούλα δυνατά και υγιή. Διότι χωρίς υγιή ούλα δεν έχεις και υγιή δόντια. Άλλες τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C είναι τα εσπεριδοειδή και το μπρόκολο.

 

Φράουλα
Οι φράουλες περιέχουν ένα ένζυμο το οποίο λευκαίνει τα δόντια. Το ένζυμο αυτό είναι γνωστό ως μηλικό οξύ, ενώ μπορεί και αφαιρεί και τους λεκέδες. Προσοχή όμως, επειδή οι φράουλες έχουν σποράκια, πρέπει να ξεπλύνεις το στόμα σου μετά με αρκετό νερό ώστε να μην μείνουν ενδιάμεσα στα ούλα.

 

Μαγειρική  σόδα
Φαίνεται ότι η μαγειρική σόδα είναι καλή γενικά για τους λεκέδες, όχι μόνο στα ρούχα, αλλά και στα δόντια! Ακούγεται περίεργο μα μπορείς να δοκιμάσεις να  βουρτσίσεις τα δόντια σου με μαγειρική σόδα δύο φορές περίπου το μήνα  (όπως  ακριβώς κάνεις καθημερινά με την οδοντόκρεμα σου). Το αποτέλεσμα είναι πολύ καλό, ειδικά για όσους καταναλώνουν τροφές που αφήνουν λεκέδες στα δόντια (π.χ. καφές και κόκκινο κρασί) ή καπνίζουν.

Δείτε ακόμη