Αντιμετώπισε τα προβλήματα του εκτυπωτή σου

Είτε εκτυπώνεις στο σπίτι είτε στο γραφείο, είναι αναπόφευκτο να προκύψουν κάποια προβλήματα στη λειτουργία της συσκευής σου, τα οποία μπορεί να σου στοιχίσουν σε χρόνο και χρήμα. Οι παρακάτω συμβουλές θα σε βοηθήσουν να επιλύσεις μερικά από τα πιο κοινά προβλήματα και δυσλειτουργίες του εκτυπωτή σου.

 

Η συσκευή δεν εκτυπώνει

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους ο εκτυπωτής σου δεν εκτυπώνει. Οπότε ξεκίνησε βήμα-βήμα με τους βασικούς ελέγχους ώστε να βρεις πιο εύκολα τι έχει πάει στραβά. Αρχικά, έλεγξε εάν υπάρχει κάποιο μήνυμα σφάλματος ή προειδοποιητική λυχνία στον εκτυπωτή. Βεβαιώσου ότι υπάρχει χαρτί στον τροφοδότη. Έπειτα έλεγξε ότι τα μελάνια ή τα toner είναι γεμάτα. Δες αν το καλώδιο USB είναι σωστά συνδεδεμένο στις αντίστοιχες θύρες ή αν ο εκτυπωτής είναι συνδεδεμένος μέσω Wi-Fi.

Αν πρόκειται για εκτυπωτή δικτύου ή εκτυπωτή Wi-Fi Direct, δοκίμασε να τον συνδέσεις ενσύρματα στον υπολογιστή χρησιμοποιώντας ένα καλώδιο USB. Είναι ο πιο απλός τρόπος για να βεβαιωθείς εάν το σφάλμα οφείλεται σε μη αξιόπιστη ασύρματη σύνδεση ή σε κάτι άλλο.

Ορισμένες φορές, ο λόγος που ένας εκτυπωτής δεν εκτυπώνει είναι επειδή έχεις εγκαταστήσει κάποιο λογισμικό που περιλαμβάνει έναν «εικονικό» εκτυπωτή (virtual printer) που έχει οριστεί ως προεπιλογή. Έτσι, κάθε φορά που πατάς «Εκτύπωση», το έγγραφο αποθηκεύεται ως αρχείο, αντί να αποστέλλεται στον φυσικό εκτυπωτή για εκτύπωση.

Για να το ελέγξεις (στα Windows 10), θα πρέπει να μεταβείς στην ενότητα: Ρυθμίσεις > Συσκευές > Εκτυπωτές και σαρωτές. Κάνεις αριστερό κλικ στον εκτυπωτή που θέλεις να ορίσεις ως προεπιλεγμένο. Πάτησε «Διαχείριση» και, στη συνέχεια, «Ορισμός ως προεπιλογή». Ενώ βρίσκεσαι εκεί, μπορείς επίσης να βεβαιωθείς ότι η κατάσταση εκτυπωτή έχει ρυθμιστεί σε «Προεπιλογή». Σε περίπτωση που η κατάσταση είναι «εκτός σύνδεσης», αυτό θα μπορούσε να είναι η αιτία του προβλήματος.

Στη συνέχεια, βεβαιώσου ότι έχεις επιλέξει το σωστό εκτυπωτή στο πρόγραμμα από το οποίο εκτυπώνεις. Για παράδειγμα, σε ένα έγγραφο Word, αυτό μπορείς να το ελέγξεις στο πεδίο «Εκτυπωτής». Επίσης, η Microsoft έχει ένα χρήσιμο εργαλείο αντιμετώπισης προβλημάτων εκτυπωτή που μπορεί να σε βοηθήσει να εντοπίσεις προβλήματα. Κάνε κλικ στο κουμπί «Επίλυση», κάνε λήψη του αρχείου, εκτέλεσε το πρόγραμμα και, στη συνέχεια, ακολούθησε τα βήματα του οδηγού. Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις την αντιμετώπιση προβλημάτων στην ενότητα «Εκτυπωτές και σαρωτές» ή το διαγνωστικό εργαλείο που περιλαμβάνει το πρόγραμμα εγκατάστασης του εκτυπωτή σου.

Μήνυμα σφάλματος

Υπάρχουν μερικοί πιθανοί λόγοι, αλλά ο πιο κοινός έχει να κάνει με το χαρτί. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να ελέγξεις είναι αν υπάρχει χαρτί στον τροφοδότη. Έπειτα, έλεγξε μήπως έχει μπλοκάρει το χαρτί. Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, μη βιαστείς να τραβήξεις το τσαλακωμένο κομμάτι χαρτί μέσα από τον εκτυπωτή. Αρχικά, αφαίρεσε το χαρτί από τον τροφοδότη, άνοιξε το καπάκι του εκτυπωτή και έλεγξε στο εσωτερικό. Μπορεί να χρειαστείς ένα φακό για να δεις το χαρτί που έχει κολλήσει μέσα, και ένα μακρύ τσιμπιδάκι για να το φτάσεις, ειδικά αν πρόκειται για ένα πολύ μικρό υπόλειμμα χαρτιού που έχει κολλήσει στον μηχανισμό.

Κοίταξε κάτω από τον εκτυπωτή, καθώς ενδέχεται να υπάρχει κάποιο καπάκι που μπορεί να αφαιρεθεί για να ελέγξεις και να καθαρίσεις το μηχανισμό τροφοδοσίας χαρτιού. Στη συνέχεια, κλείσε το καπάκι, τοποθέτησε το χαρτί στον τροφοδότη και πάτησε το «ΟΚ» (ή το αντίστοιχο κουμπί στον εκτυπωτή) για να συνεχιστεί η εκτύπωση.

Να θυμάσαι πως το χαρτί εκτύπωσης θα πρέπει να αποθηκεύεται σε ξηρό μέρος, μακριά από υγρασία. Εάν παρατηρείς ότι κάθε φορά που εκτυπώνεις, τραβιόνται δύο ή παραπάνω φύλλα μαζί, αυτό ενδεχομένως να οφείλεται σε κακής ποιότητας χαρτί (π.χ. να έχει απορροφήσει υγρασία).

 

Αδυναμία σύνδεσης στο Wi-Fi

Και σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να ξεκινήσεις με τους βασικούς ελέγχους, ώστε να βρεις πιο εύκολα την αιτία του προβλήματος. Ωστόσο, εδώ τα πράγματα είναι -συνήθως- πιο απλά. Αρχικά, επανεκκίνησε τον εκτυπωτή και τον υπολογιστή. Η επανεκκίνηση μπορεί να βοηθήσει αν ο εκτυπωτής δεν εμφανίζεται κατά την εγκατάσταση.

Στη συνέχεια, έλεγξε αν οι οδηγοί (drivers) του εκτυπωτή και του προγράμματος ασύρματης σύνδεσης είναι ενημερωμένα. Διαφορετικά, θα πρέπει να «κατεβάσεις» τους τελευταίους οδηγούς και να τους εγκαταστήσεις. Αν το πρόβλημα επιμένει, ίσως χρειαστεί να ορίσεις εκ νέου τις επιλογές σύνδεσης. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να διαγράψεις τον εκτυπωτή από την ενότητα «Εκτυπωτές και σαρωτές», να κάνεις επανεκκίνηση και, στη συνέχεια, να τον προσθέσεις από την αρχή. Στα Windows 10, αυτό μπορείς να το κάνεις πηγαίνοντας στις Ρυθμίσεις > Συσκευές > Εκτυπωτές και σαρωτές > Προσθήκη εκτυπωτή ή σαρωτή.

Αν δεν λυθεί το πρόβλημα με τις παραπάνω συμβουλές, τότε το σφάλμα ίσως να οφείλεται στις ρυθμίσεις του router σου. Σε αυτή την περίπτωση, θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσεις το wireless setup wizard του κατασκευαστή του εκτυπωτή σου ή τη λειτουργία WPS (WiFi Protected Setup) του router (αν υποστηρίζεται από το router σου). Στην πρώτη περίπτωση, απλώς κατεβάζεις το σχετικό πρόγραμμα κι ακολουθείς τις οδηγίες στην οθόνη. Σε ό,τι αφορά στη λύση του WPS, απλώς πιέζεις το σχετικό πλήκτρο στον router και κατόπιν το αντίστοιχο στον εκτυπωτή σου.

 

 

Κακή ποιότητα εκτύπωσης

Στους εκτυπωτές inkjet, αυτό συνήθως συμβαίνει γιατί έχουν βουλώσει τα ακροφύσια στις κεφαλές του εκτυπωτή, προκαλώντας οριζόντιες ραβδώσεις και φτωχά ή λανθασμένα χρώματα. Ο καθαρισμός των κεφαλών εκτύπωσης μπορεί να λύσει το πρόβλημα. Αυτό μπορείς να το κάνεις μέσα από την αντίστοιχη επιλογή στο πρόγραμμα συντήρησης του εκτυπωτή. Επίσης, η ποιότητα των μελανοδοχείων ή του toner μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα εκτύπωσης. Για το λόγο αυτό φρόντισε να χρησιμοποιείς μελάνια και toner από αξιόπιστούς κατασκευαστές.

Αν χρησιμοποιείς εκτυπωτή laser, αυτό συνήθως σημαίνει ότι κάπου έχει συσσωρευτεί βρωμιά, συνήθως στο τύμπανο απεικόνισης. Να είσαι πολύ προσεκτικός κατά τον καθαρισμού του τυμπάνου, χρησιμοποιώντας μόνο ισοπροπυλική αλκοόλη και ένα μαλακό πανί χωρίς χνούδι. Διάβασε τις οδηγίες του κατασκευαστή σχετικά με τον τρόπο καθαρισμού του τυμπάνου.

 

 

Αδυναμία εκτύπωσης μέσω smartphone ή tablet

Για να εκτυπώσεις από iPad, iPhone ή iPod Touch, πρέπει η συσκευή σου να διαθέτει συνδεσιμότητα Wi-Fi. Επίσης να υποστηρίζει το πρωτόκολλο AirPrint. Η λίστα των εκτυπωτών με υποστήριξη AirPrint ολοένα και αυξάνεται, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν πολλοί εκτυπωτές, ιδίως παλαιότερα μοντέλα, που δεν το υποστηρίζουν.

Αν ο εκτυπωτής σου είναι συνδεδεμένος σε Mac, μπορείς να εκτυπώσεις μέσω AirPrint χρησιμοποιώντας το λογισμικό HandyPrint, που λειτουργεί καλά με πολλούς παραδοσιακούς εκτυπωτές, συμπεριλαμβανομένων σειρών Canon, HP και μερικών ακόμα. Επίσης, το Printer Pro είναι μια εφαρμογή για συσκευές iOS που σου επιτρέπει να εκτυπώνεις σε πολλούς ασύρματους εκτυπωτές ή σε ενσύρματο εκτυπωτή συνδεδεμένο σε υπολογιστή ή Mac.

Ορισμένα smartphones, tablets και εκτυπωτές της Samsung έχουν σχεδιαστεί για να συνεργάζονται μεταξύ τους και η εκτύπωση είναι απλή. Η Samsung διαθέτει επίσης τη δική της εφαρμογή για εκτύπωση στους εκτυπωτές της, συμπεριλαμβανομένων των iPhones.

Για να εκτυπώσεις από οποιοδήποτε smartphone ή tablet με λειτουργικό Android, σε οποιονδήποτε εκτυπωτή συνδεδεμένο με υπολογιστή, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Google Cloud Print.

Εγκατάστησε το Google Cloud Print στο κινητό σου από το Google Play store. Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας το Google Chrome στον υπολογιστή σου, πήγαινε στο μενού Ρυθμίσεις > Σύνθετες και κάνε κλικ στην επιλογή Εκτύπωση. Έπειτα μπορείς να προσθέσεις τον εκτυπωτή που είναι συνδεδεμένος στον υπολογιστή. Στη συνέχεια, ενεργοποιώντας τον υπολογιστή και τον εκτυπωτή, θα μπορείς να εκτυπώνεις από τη συσκευή Android.

 

 

Μπορείς να δεις ακόμη