Γνώρισε τον Κωτσόβολο μέσα από το Ράλλυ Ακρόπολις

by Zikou Stella

Από τον Θωμά Κ. Ευθυμίου


Μάθε τα γεγονότα – σταθμούς που χαρακτήρισαν εκ παραλλήλου τα δύο brands ανά δεκαετία και πάρε μέρος σε έναν διαγωνισμό με ένα μεγάλο δώρο – έκπληξη που θα σε κάνει ακόμα πιο δραστήριο και καλύτερο γνώστη του WRC!

 

1950

 

Κωτσόβολος

Η εταιρία Κωτσόβολος ξεκίνησε το 1950 από ένα μικρό μαγαζί στο κέντρο της Αθήνας. Ο Παναγιώτης Κωτσόβολος άνοιξε στην οδό Αριστείδου ένα κατάστημα με ηλεκτρικές συσκευές. Με κεντρικό μήνυμα το «όλα χωρίς λεφτά», ξεκίνησε να πουλάει με δόσεις προϊόντα όπως ραδιόφωνα, κουζίνες κλπ., σε μια περίοδο όπου οι ηλεκτρικές συσκευές θεωρούνταν απαραίτητες για τον εξοπλισμό κάθε μοντέρνου νοικοκυριού.

 

Ράλλυ Ακρόπολις

Ένα χρόνο μετά την ίδρυση της Κωτσόβολος, το 1951, μια ιδέα μιας ομάδας οδηγών και με τη βοήθεια της Shell παίρνει «σάρκα και οστά» και έτσι διοργανώνεται ένας αγώνας συνολικού μήκους 1.923 χλμ. Ο αγώνας ξεκίνησε από την Αθήνα και πέρασε κατά σειρά από τις πόλεις Τρίπολη, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Σέρρες, Καβάλα, πάλι Θεσσαλονίκη με τον τερματισμό να γίνεται στην Αθήνα.

Την επόμενη χρονιά (1952) η Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου και Περιηγήσεων (ΕΛΠΑ) αναλαμβάνει τη διοργάνωση του αγώνα και το 1953 το Ακρόπολις γίνεται διεθνές.

Το 1ο Ράλλυ Ακρόπολις ξεκίνησε το βράδυ της Παρασκευής 29 Μαΐου 1953 με 26 συμμετοχές και αυτοκίνητα χωρισμένα σε τρεις κατηγορίες, ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα τους, με όρο η πρώτη κατηγορία να κινείται με μέση ταχύτητα 55 χιλιόμετρα την ώρα και η τελευταία να μην μπορεί να ξεπεράσει τα 48 κατά τη διάρκεια του αγώνα. Η σκληρότητα του αγώνα ήταν αυτή που σταδιακά καθόρισε και το DNA του Ακρόπολις, μιας και τα 20 πληρώματα εγκατέλειψαν, ανάμεσά τους και σπουδαίες ξένες συμμετοχές.

 

1960

 

Κωτσόβολος

Η εταιρεία εδραιώνεται στη συνείδηση του ελληνικού καταναλωτικού κοινού σαν εκείνη που «αλλάζει την εικόνα των σπιτιών» με τις λεγόμενες «λευκές συσκευές», αλλά και τον ραδιοτηλεοπτικό εξοπλισμό.

 

 

 

Ράλλυ Ακρόπολις

Πριν το 1960 τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα είναι ελάχιστα και πολύ κάτω από τις 100.000, ενώ οι πρώτοι φωτεινοί σηματοδότες τοποθετούνται στην Αθήνα και φυσικά στον ελλαδικό χώρο, μόλις στις αρχές του ’60. Κι όμως, με πρωτοβουλίες της ΕΛΠΑ και παραστάσεις προς την Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, το 1960 ο αγώνας συμπεριλαμβάνεται στους αγώνες του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος και είναι η δεκαετία που σταδιακά έρχονται στην Ελλάδα για να συμμετάσχουν σε έναν «σπουδαίο και σκληρό αγώνα», το Ράλλυ Ακρόπολις, οι καλύτεροι ξένοι οδηγοί. Οι πρώτες ημιεργοστασιακές ομάδες κάνουν και αυτές τις πρώτες τους παρουσίες και μεταξύ αυτών η Mercedes που με τους Eugen Böhringer και Peter Lang κέρδισαν το 10ο International Acropolis Rally του 1960 με μία Mercedes-Benz 220 SE.

 

1970

 

Κωτσόβολος

Το 1979, ο Μαρίνος Παράβαλος ανέλαβε τη διοίκηση της επιχείρησης με κεντρικό μήνυμα το «Π. ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ – Νέα Γενιά – Αριστείδου 9».

 

 

 

 

 

 

Ράλλυ Ακρόπολις

Από το 1973 συμπεριλαμβάνεται στο παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών, το νεοσύστατο πλέον με την σύγχρονη μορφή του, Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (WRC). Το Ακρόπολις της χρονιάς εκείνης κερδίζουν οι Γάλλοι Jean-Luc Therier και Christian Felferier με Apline-Renault A110 1800. Το 1974 δεν διοργανώνεται ο αγώνας, συνεπεία της πετρελαϊκής κρίσης, ενώ τη δεκαετία αυτή αξίζει να σημειωθεί ότι δύο φορές έφτασαν σε απόσταση νίκης Έλληνες συμμετέχοντες, αλλά τελικά τερμάτισαν στη δεύτερη θέση τόσο το 1975 όσο και το 1976. Πρόκειται για τους «Σιρόκο» και Μίλτο Ανδριόπουλο με Apline-Renault A110 1800. Ο μεγάλος μας αγώνας ευτυχεί να συγκεντρώσει αδιανόητα υψηλά νούμερα σε συμμετοχές σπάζοντας απανωτά ρεκόρ, με εκείνο των 207 συμμετοχών του 1977 να δεσπόζει!

 

1980

 

Κωτσόβολος

Στα τέλη της δεκαετίας του 1980, η εταιρία είχε ήδη 5 δικά της καταστήματα.

 

 

 

 

 

 

Ράλλυ Ακρόπολις

Η δεκαετία του ’80 θα μπορούσε χωρίς αμφιβολία να ονομαστεί η «χρυσή εποχή» του Ακρόπολις αλλά και των ράλλυ γενικότερα. Εργοστασιακές ομάδες αλλά και ιδιώτες από όλα τα μέρη του κόσμου κάνουν ό,τι μπορούν για να συμμετάσχουν στον αγώνα. Βλέπετε είναι η περίοδος που τα υπεραυτοκίνητα των 600+ ίππων του Group B εντυπωσιάζουν δίνοντας νέα ώθηση στο ενδιαφέρον του κόσμου. Προπομπός και πρωτοπόρος της εποχής Group B, το Audi Quattro το οποίο άλλαξε δια παντός το στίγμα των αγώνων ράλλυ. Με το καλημέρα έφερε στους αγώνες τον συνδυασμό της θηριώδους δύναμης ενός εξωπραγματικού μηχανήματος, του turbo, με την τετρακίνηση. Στη φωτογραφία, οι Mouton και Pons με το Audi Quattro στον δρόμο για τη νίκη στο 29o Ράλλυ Ακρόπολις του 1982.

 

1990

 

Κωτσόβολος

Το 1993 εξαγοράστηκε από τη Φουρλής Trade ΑΕΒΕ, φτάνοντας στα 25 καταστήματα. Το 1998 εξαγόρασε την αλυσίδα Ράδιο Αθήναι, ενισχύοντας το δίκτυό της. Το 1999 η Π. ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ ΑΕΒΕ μπήκε στην παράλληλη αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών.

 

Ράλλυ Ακρόπολις

Η εποχή της νεοσύστατης κατηγορίας World Rally Cars και η δεκαετία των «μεγάλων μαχών» με φόντο τα Ελληνικά βουνά. Η Lancia συνεχίζοντας ό,τι έκανε με άριστο τρόπο στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας, μπήκε το 1990 φουριόζα και μέχρι και το 1992 έδρεπε δάφνες. Νικητήριες δάφνες. Στη συνέχεια τη σκυτάλη παίρνουν οι «Ιάπωνες» με την τιτανομαχία των Toyota, Mitsubishi και Subaru, με αμφισβητίες στη συνέχεια από τις Peugeot και Ford. Νέοι κανονισμοί κάνουν την εμφάνισή τους, ωστόσο το Ακρόπολις προσαρμόζεται άριστα σε κάθε απαίτηση.

 

2000

 

Κωτσόβολος

Επεκτάθηκε σε αγορές εκτός των ελληνικών συνόρων και τον Μάιο του 2000 ξεκίνησε τη συνεργασία με τον Βρετανικό Όμιλο Dixons. Το 2005 εξαγοράστηκε πλήρως από τον Όμιλο Dixons και μετονομάστηκε από Π. Κωτσόβολος ΑΕ σε South Dixons East Europe AE, διατηρώντας τον διακριτικό τίτλο Κωτσόβολος.

Το 2007 εγκαινίασε το ηλεκτρονικό της κατάστημα. Tον Απρίλιο του 2008 η εταιρία Κωτσόβολος ξεκίνησε την ανακύκλωση των παλαιών και ενεργοβόρων συσκευών και ως σήμερα έχει καταφέρει να ανακυκλώσει πάνω από 1.500.000 συσκευές σε συνεργασία με την εταιρία Ανακύκλωσης Συσκευών Α.Ε.

Στην Κωτσόβολος μπορεί κανείς να ανακυκλώσει με τον ειδικό κάδο ανακύκλωσης συσκευών που βρίσκεται στα καταστήματά της, με κατ΄οίκον παραλαβή μεγάλων συσκευών (ψυγεία, κουζίνες, πλυντήρια, κλιματιστικά), ενώ πολύ συχνά δίνονται επιπλέον κίνητρα από την Κωτσόβολος για την αντικατάσταση συσκευών για την ενθάρρυνση των καταναλωτών που επιθυμούν να ανακυκλώσουν, όπως ειδικές προωθητικές ενέργειες.

 

Ράλλυ Ακρόπολις

Η δεκαετία του Millenium χαρακτηρίζεται κυρίως από το γεγονός μιας εξαιρετικής επετείου για το Ράλλυ Ακρόπολις, που το 2003 γιορτάζει το «Αργυρό Ιωβηλαίο» του! 50 Χρόνια Ράλλυ Ακρόπολις και μία σειρά τιμητικών και εορταστικών εκδηλώσεων λαμβάνει χώρα. Η μεγαλύτερη συγκίνηση ήταν όταν στην αφετηρία του αγώνα, κάτω από τον Παρθενώνα βρέθηκαν πρωταθλητές και αστέρες του παρελθόντος όπως ο Bjorn Waldegaard, ο Stig Blomqvist, ο Michelin Mouton κ.ά.

Το 2005 κέντρο του αγώνα ήταν η Λαμία, ωστόσο την παράσταση θα «κλέψει» η υπερειδική διαδρομή που διεξήχθη στο κυριολεκτικά κατάμεστο Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας (ΟΑΚΑ) με τεράστια επιτυχία. Εκείνη τη χρονιά, το Ράλλυ Ακρόπολις ψηφίστηκε ως το καλύτερο rally για το 2005. Είναι η εποχή που αρχίζει να λάμπει το άστρο του Sebastien Loeb που μαζί με την Citroen ξεκινούν μία μακρά περίοδο επιτυχιών χτίζοντας κυριολεκτικά μία αυτοκρατορία τίτλων.

 

2010

 

Κωτσόβολος

Το 2015 η Κωτσόβολος γιορτάζει τα 65 χρόνια της, με τη δημιουργία μίας έκθεσης τεχνολογίας στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων. Στην έκθεση παρουσιάστηκαν συσκευές από το παρελθόν και το μέλλον. Έτσι, καθιερώνεται η έκθεση τεχνολογίας «Thanks to Tech», η οποία πραγματοποιείται κάθε χρόνο με δωρεάν είσοδο.

 

Ράλλυ Ακρόπολις

Το 2011 ο διάσημος και πιο σκληρός αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος επανήλθε στο αγωνιστικό καλεντάρι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC). Το 2011 το κέντρο του αγώνα ήταν το Λουτράκι και οι ειδικές διαδρομές επεκτάθηκαν στη Φθιώτιδα, τη Βοιωτία,την Κορινθία και την Αργολίδα. Το 2012 o αγώνας ξεκίνησε από το Ζάππειο Μέγαρο με κέντρο του αγώνα στο Λουτράκι, όπου έγινε και η τελετή λήξης.

To 2013 ήταν η τελευταία χρονιά που το Ακρόπολις προσμετρούσε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, καθώς λόγω οικονομικών δυσχερειών και μη εξόφλησης των οφειλών προς την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, αποκλείστηκε από το καλεντάρι των αγώνων του Πρωταθλήματος.

Από το 2014 ο αγώνας προσμετρά στο αγωνιστικό ημερολόγιο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ (ERC), με το κέντρο του αγώνα να επιστρέφει στα εδάφη της Φθιώτιδας το 2016.

Στο ERC ο αγώνας παρέμεινε έως και το 2018 και μετά έμεινε εκτός εθνικών και διεθνών διοργανώσεων, όντας στην χειρότερη ιστορικά θέση του.

 

2020

 

Κωτσόβολος

Με στόχο τη διευκόλυνση και την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρίες, η εταιρία ξεκινάει το πρόγραμμα «Τεχνολογία χωρίς Εμπόδια» προχωρώντας στην αναβάθμιση του δικτύου καταστημάτων και την ανάδειξη νέων τεχνολογιών.

Η πρωτοβουλία της Κωτσόβολος, «Τεχνολογία χωρίς Εμπόδια», είναι ένα πρόγραμμα στήριξης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες, που ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2020 και έχει ως στόχο την ίση πρόσβαση στην τεχνολογία. Στο πλαίσιο αυτό, η Κωτσόβολος πραγματοποιεί μια σειρά εσωτερικών δράσεων της εταιρίας και σε συνεργασία με την ΕΛΕΠΑΠ, προχωράει στην αναβάθμιση των καταστημάτων ώστε να είναι προσβάσιμα σε όλους. Επιπλέον, σε συνεργασία με τις εταιρίες Micrososft και Samsung, το πρόγραμμα αναδεικνύει προϊόντα τεχνολογίας με ειδικά χαρακτηριστικά, που διευκολύνουν την καθημερινότητα των ανθρώπων με αναπηρίες. Παράλληλα επεκτείνει το δίκτυο καταστημάτων στην Κύπρο με δύο καταστήματα σε Λεμεσό και Λευκωσία.

 

Ράλλυ Ακρόπολις

Το 2021 ο εθνικός μας αγώνας επιστρέφει πανηγυρικά στο πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC) αντικαθιστώντας το Ράλλυ Χιλής το οποίο ακυρώθηκε καθώς η χώρα αντιμετώπιζε προβλήματα με την πανδημία του ιού Covid-19.

Με τη γενναία και καθοριστική χορηγική συμβολή και της εταιρείας Κωτσόβολος, ο αγώνας καθιερώνεται στο αγωνιστικό ημερολόγιο του WRC. Σημεία αναφοράς των διοργανώσεων 2021 και 2022 ήταν οι Υπερειδικές Διαδρομές στην Πλατεία Συντάγματος και στο ΟΑΚΑ αντίστοιχα, που στέφθηκαν από απόλυτη επιτυχία συγκεντρώνοντας πλήθος θεατών από όλη την Ελλάδα, ενώ χιλιάδες από αυτούς κατέκλεισαν και τις Ειδικές Διαδρομές στα βουνά!

 

2023

 

Κωτσόβολος

Δέκα και πλέον χρόνια μετά την καθιέρωση της δράσης «Ημέρα Καλής Πράξης», η οποία καθιερώθηκε πριν από το 2013 και πλέον αποτελεί θεσμό, η ενέργεια συνεχίζεται. Σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι συμμετέχοντες πρόκειται για μια από τις πιο όμορφες στιγμές συλλογικής προσπάθειας της εταιρίας. Στο πλαίσιο της, οι εργαζόμενοι της Κωτσόβολος χωρίζονται σε ομάδες ανάλογα με την περιοχή στην οποία δραστηριοποιείται η εταιρία και επιλέγουν τη δράση που επιθυμούν να συμμετάσχουν. Οι δράσεις που υλοποιούνται καθορίζονται από τις ανάγκες του κάθε τόπου και αφορούν σε παιδιά ή τη στήριξη της 3ης ηλικίας ή άλλες ευπαθείς ομάδες, αλλά και σε καθαρισμούς χώρων, όπως παραλίες, πάρκα ή δημόσια κτίρια.

 

Ράλλυ Ακρόπολις

Στις αρχές του 2023 ανακοινώνονται οι εορταστικές εκδηλώσεις για τη συμπλήρωση των 70 Χρόνων Ράλλυ Ακρόπολις, ενώ με χαρά ανακοινώνεται η επέκταση της συμφωνίας της Motorspot Greece με τον WRC Promoter για την παρουσία του Ράλλυ Ακρόπολις στο αγωνιστικό ημερολόγιο του WRC έως και το 2025! Δια στόματος του κ. Κώστα Σταματάκη Chief Marketing Officer at Dixons South East Europe – Kotsovolos ανακοινώνεται ότι η Κωτσόβολος συνεχίζει να είναι εκ των βασικών χορηγών του αγώνα!

 

Κωτσόβολος / Ράλλυ Ακρόπολις

Πάρε μέρος στον μεγάλο διαγωνισμό και κέρδισε ένα μοναδικό ταξίδι για 2 άτομα στο Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης!

Για να βρίσκεσαι εδώ, σημαίνει ότι αγαπάς τα ράλλυ, τους ήχους των αγωνιστικών αυτοκινήτων, την επαφή με την φύση και όλα αυτά τα μαγευτικά που θα βιώσεις στο Ράλλυ Ακρόπολις!

Τι θα έλεγες όμως αν είχες την ευκαιρία, σε λιγότερο από δύο μήνες από τον τερματισμό του Ακρόπολις, να μπορέσεις να παρακολουθήσεις έναν ακόμα γύρο του WRC, αυτή την φορά τον προτελευταίο αγώνα της σεζόν του Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης;

Γιατί, πολύ απλά, τα ράλλυ δεν χορταίνονται!

Ο Κωτσόβολος το γνωρίζει αυτό και φροντίζει να έχεις αυτή την σπάνια εμπειρία!

 

Τι χρειάζεται να κάνεις;

Βγάλε την καλύτερη φωτογραφία από το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023, ανέβασέ τη με post στο Facebook ή στο Instagram με hashtag #KotsovolosRally και διεκδίκησε το μεγάλο δώρο!

 

Φωτογραφίες: Κακολύρης, acropolisrally.gr, WRC teams

Μπορείς να δεις ακόμη