|  |  | 

Κουζίνα ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ

Οι τροφές που μας προστατεύουν από τον ήλιο!

 

 

Από την Ιωάννα Σταμούλου


Η διατροφολόγος Αστερία Σταματάκη μας εξηγεί πως η τροφή μπορεί να γίνει το φυσικό αντηλιακό μας.

Το καλοκαίρι και ιδιαίτερα η περίοδος των διακοπών είναι η χρονική περίοδος που το σώμα εκτίθεται περισσότερο από ποτέ στην ηλιακή ακτινοβολία. Η υπερβολική έκθεση στον ήλιο μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στο δέρμα, καθώς αυξάνει το οξειδωτικό στρες. Μελέτες έχουν δείξει πως υπάρχουν τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικές ουσίες που μπορούν να μας προστατεύσουν από την ηλιακή ακτινοβολία αλλά και να βοηθήσουν στο μαύρισμα.

Η Νο 1 τροφή είναι η ντομάτα και η σάλτσα της…

Οι ντομάτες είναι πλούσιες σε μια ουσία που λέγεται λυκοπένιο και διαθέτει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Οι μελέτες δείχνουν ότι το λυκοπένιο προστατεύει από τα προβλήματα που δημιουργούν οι UV ακτινοβολίες στο δέρμα καθώς κι από το κάψιμο. Επίσης, πρέπει ν’ αναφερθεί ότι όταν οι ντομάτες μαγειρεύονται, τότε το λυκοπένιο είναι πιο διαθέσιμο για ν’ αξιοποιηθεί από τον ανθρώπινο οργανισμό. Λυκοπένιο υπάρχει και σ’ άλλα κοκκινωπά φρούτα όπως το καρπούζι, και το ροζ γκρέιπφρουτ.

 

Μαύρο τσάι και λαχανικά

Συνεχίζουμε με το πράσινο και το μαύρο τσάι. Αυτά τα ροφήματα είναι πλούσια σε πολυφαινόλες και –μάλιστα- σε επιγαλλοκατεχίνες που προστατεύουν άμεσα τα κύτταρα του δέρματος από τις δυσμενείς επιπτώσεις της ηλιακής ακτινοβολίας. Επιπρόσθετα, μελέτες δείχνουν ότι το τσάι μπορεί να εμποδίσει την ανάπτυξη του καρκίνου του δέρματος.

Κίτρινα και πορτοκαλί φρούτα και λαχανικά

Σημαντική είναι η κατανάλωση κίτρινων και πορτοκαλί φρούτων και λαχανικών όπως είναι τα καρότα, τα βερίκοκα, η γλυκοπατάτα και το καλαμπόκι. Όλα αυτά τα φρούτα και λαχανικά είναι πλούσια σε καροτενοειδή. Τα συστατικά αυτά φαίνεται να εμφανίζουν «φωτοπροστατευτική» δράση, και να δρουν ουσιαστικά σε περιπτώσεις διαταραχών της φυσιολογικής κατάστασης του δέρματος.

Ω-3 λιπαρά

Για να προστατευτείς από την UVAKAIUVB ακτινοβολία, καλό θα ήταν ν’ αυξήσεις την κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε ω-3 όπως λιπαρά ψάρια, θαλασσινά, καρύδια, λιναρόσπορος. Τα ω-3 λιπαρά οξέα διαθέτουν ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση και προστατεύουν τα κύτταρα από τη φθορά που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες που δημιουργούνται από την έκθεση στον ήλιο.

Τέλος, μη ξεχνάς την αντιηλιακή προστασία και την επαρκή κατανάλωση νερού.

 

Δείτε ακόμη Άρθρα