Πώς να απαλλαγείς από τα ενοχλητικά e-mail

 

Τα ίδια χαρακτηριστικά που κάνουν τις υπηρεσίες email τόσο βολικές, όπως δωρεάν ανταλλαγή μηνυμάτων, άμεση επικοινωνία κλπ., τις καθιστούν επίσης ευάλωτες σε ανεπιθύμητα μηνύματα, γνωστά και ως “spam emails”.

Αν λαμβάνεις διαρκώς ειδοποιήσεις για εισερχόμενα μηνύματα στο email σου, τότε σίγουρα γνωρίζεις πόσο ενοχλητικό είναι να συνειδητοποιείς πως στην πραγματικότητα είναι απλώς διαφημιστικά μηνύματα από εταιρείες ή υπηρεσίες. Επιπλέον όσο αυξάνεται ο όγκος των μηνυμάτων, ελλοχεύει ο κίνδυνος να μη διαβάσεις ποτέ τα σημαντικά για σένα emails, είτε γιατί απλώς τα προσπέρασες, είτε γιατί τα διέγραψες κατά λάθος.

Παρακάτω θα βρεις πέντε πολύτιμες συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να οργανώσεις καλύτερα τα email σου και να απαλλαγείς μια και καλή από τα ενοχλητικά μηνύματα.

 

Αξιοποίησε το φίλτρο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας

Κατά κανόνα, οι περισσότερες υπηρεσίες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σού επιτρέπουν να επισημαίνεις τα emails που θεωρείς ότι είναι spam. Ο πιο απλός τρόπος για να αποτρέψεις τα ανεπιθύμητα emails να πηγαίνουν στον φάκελο εισερχόμενα, είναι απλώς να κάνεις «κλικ» στο σχετικό κουμπί (spam) που συνήθως βρίσκεται σε εμφανή θέση σε όλες τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Στα Yahoo, Gmail και Outlook, για παράδειγμα, εάν υπάρχουν spam emails στα εισερχόμενά σου, δεν χρειάζεται καν να τα ανοίξεις. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να τα επιλέξεις, κάνοντας «check» στο κουτάκι που βρίσκεται ακριβώς δίπλα από το μήνυμα, και έπειτα να πατήσεις το κουμπί Spam (ή Junk), ακριβώς από πάνω.

 

Ετικέτες και φίλτρα

 

Οι περισσότεροι email clients σού επιτρέπουν να δημιουργήσεις μία λίστα με αποκλεισμένες διευθύνσεις ή και ετικέτες. Για παράδειγμα, στο Gmail της Google, μπορείς να μεταβείς στις ρυθμίσεις πάνω δεξιά (γραναζάκι) > [Φίλτρα και αποκλεισμένες διευθύνσεις] και να προσθέσεις διευθύνσεις που θα τοποθετούνται αυτόματα στον φάκελο «Ανεπιθύμητα» ή και να δημιουργήσεις φίλτρα, εισάγοντας συγκεκριμένα κριτήρια, όπως π.χ. να αποκλείονται μηνύματα από συγκεκριμένη κατάληξη domain (π.χ. @companyname.com) ή και μηνύματα που περιέχουν συγκεκριμένες λέξεις.

Στην καρτέλα «Ετικέτες», μπορείς να κατηγοριοποιήσεις τα μηνύματα που λαμβάνεις ανάλογα με το θέμα τους: κοινωνικά, ενημερώσεις, φόρουμ ή προσφορές. Είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να οργανώσεις το inbox σου. Αξίζει να αφιερώσεις λίγο χρόνο.

 

Κάνε κατάργηση εγγραφής (unsubscribe)

Πολλά στοιχεία που θεωρούμε ως “spam”, όπως ενημερωτικά δελτία (newsletters) και μηνύματα σχετικά με προσφορές, στοχεύουν να κάνουν τη ζωή σου πιο εύκολη. Ωστόσο, αυτά τα καλοπροαίρετα μηνύματα μπορεί να «φουλάρουν» τα εισερχόμενά σου, σε σημείο που να σε αγχώνει όλη αυτή η κατάσταση. Αντί να τα διαγράφεις μαζικά, αναζήτησε στο σώμα του μηνύματος συνδέσμους κατάργησης εγγραφής για να σταματήσεις να λαμβάνεις μηνύματα από αυτή την πηγή.

Αυτοί οι σύνδεσμοι εμφανίζονται συνήθως στο κάτω μέρος ενός μηνύματος και συχνά σε οδηγούν σε μια σελίδα που σου ζητά να επιβεβαιώσεις την κατάργηση εγγραφής σου. Μόλις ολοκληρώσεις τη διαδικασία, οι περισσότερες πηγές θα σεβαστούν την επιθυμία σου και θα απομακρύνουν την ηλεκτρονική σου διεύθυνση από τις λίστες αλληλογραφίας τους.

 

 

Χρησιμοποίησε μια εναλλακτική διεύθυνση email

Πολλά ανεπιθύμητα μηνύματα βρίσκουν το δρόμο για τα εισερχόμενά σου όταν παραγγέλνεις ένα προϊόν ηλεκτρονικά ή εγγράφεσαι σε μια λίστα αλληλογραφίας. Στις περισσότερες περιπτώσεις, και μόνο που πραγματοποιείς εγγραφή σε μια ιστοσελίδα, τότε αυτόματα εγγράφεσαι και στη λίστα αλληλογραφίας της (newsletter).

Μια λύση για αυτό το ζήτημα είναι να δημιουργήσεις μια δευτερεύουσα διεύθυνση email που μπορείς να χρησιμοποιείς για τέτοιου είδους διαδικτυακές δραστηριότητες όπως online αγορές ή κρατήσεις ξενοδοχείων κλπ. Αυτό θα σε βοηθήσει να κρατήσεις «καθαρό» κι οργανωμένο το email που χρησιμοποιείς για τη σχολή ή για την εργασία σου. Όταν αυτή η διεύθυνση είναι συνδεδεμένη με μια εφαρμογή email, όπως π.χ. το outlook, θα λαμβάνεις ειδοποιήσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μόνο για τα μηνύματα που είναι σημαντικά για σένα.

 

Προστάτεψε τη διεύθυνση email σου

Εκτός από τη δημιουργία μιας δεύτερης διεύθυνσης email, πρέπει να διατηρήσεις την κύρια διεύθυνσή σου όσο το δυνατόν πιο «μυστική». Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να την κοινοποιείς σε ιστοσελίδες και σελίδες κοινωνικής δικτύωσης ούτε να τη χρησιμοποιείς για εγγραφή σε όλα τα φόρουμ και τις online υπηρεσίες.

 

Μπορείς να δεις ακόμη