|  |  |  | 

COMPUTING Gaming News MOBILE

Τεχνολογίες που περιμένουμε μετά το καλοκαίρι

shutterstock_397615111

 

Το φετινό καλοκαίρι  μαζί με τη ζέστη, τα μπάνια και τις διακοπές, φέρνει και πολλά τεχνολογικά νέα. Μερικά από αυτά λίγο πολύ τα περιμέναμε, κάποια άλλα όμως τα γλυκοκοιτούσαμε εδώ και αρκετό καιρό. Πάμε να δούμε τις σημαντικότερες ανακοινώσεις από το χώρο της τεχνολογίας που θα μας κάνουν να ζητάμε να έρθει το καλοκαίρι, ακόμα γρηγορότερα.

 

Oculus Rift και Oculus Touch

Επιτέλους, οι υποσχέσεις για καλό virtual reality φαίνεται να υλοποιούνται. Μετά από δεκαετίες αποτυχημένων προσπαθειών και ελλιπούς hardware, φαίνεται να βουτήξαμε το πόδι μας στο νερό, όσο αφορά την εικονική πραγματικότητα. Την αρχή έχει κάνει εδώ και καιρό το Oculus Rift, αν και δεν έχει φτάσει στα χέρια της αγοράς σε αριθμούς ικανούς να κάνουν τη διαφορά. Το headset της Oculus έχει προκαλέσει τη φαντασία μας με τόσα preview, αποφασισμένο να «απαγάγει» την όραση και την ακοή μας και να μας μεταφέρει σε πρωτόγνωρα μέρη.

Τώρα έρχεται αποφασισμένο να καταλάβει και την αφή μας, αφού με το νέο της controller υπόσχεται καλύτερο έλεγχο του εικονικού περιβάλλοντος. Το νέο αυτό «χειριστήριο» έρχεται να αναβαθμίσει το προηγούμενο σχέδιο που παρουσιάστηκε μέσα στο 2015. Στο νέο σχέδιο εμφανίζονται περισσότερα πλήκτρα, διαφορετικό σχεδιασμό στα LED της IR ακτινοβολίας αλλά και ελαφρώς ομορφότερο design. Το χειριστήριο αυτό έρχεται να ολοκληρώσει την ψευδαίσθηση του VR δίνοντας ρόλο και στα χέρια. Θα μπορείς να «πιάσεις» τα αντικείμενα που βλέπεις γύρω σου και να αλληλεπιδράσεις με αυτά. Σύμφωνα με πολλούς, είναι το κομμάτι του πάζλ που έλλειπε, ενώ δεν φαίνεται να υπάρχουν προς τον παρόν αντίστοιχες σοβαρές προτάσεις από άλλες εταιρίες. Όλα αυτά τα περιμένουμε από αυτό το καλοκαίρι, αν και η επίσημη ανακοίνωση μιλούσε για τις 28 Μαρτίου.

 

Εύκαμπτες LED οθόνες

Μία αναμενόμενη τεχνολογία που είναι σχεδόν όσο διάσημη όσο και η εικονική πραγματικότητα. Οι εύκαμπτες οθόνες υψηλής ανάλυσης βρίσκονται στα σχέδια των κατασκευαστών εδώ και αρκετά χρόνια. Με τις πρώτες απόπειρες να εμφανίζονται σε διαφημίσεις μελλοντικών προϊόντων κυρίως της Samsung, μας υπόσχονται σχεδόν εξωπραγματικές χρήσεις, σε κάθε είδους επιφάνεια. Μπορούν να ακουμπήσουν στον τοίχο, στο κρεβάτι, να πάρουν το σχήμα του μαξιλαριού ή να εφαρμόσουν τέλεια στο τζάμι του αυτοκινήτου. Οι εύκαμπτες οθόνες ετοιμάζονται να αλλάξουν πάρα πολλά στον τρόπο που «βλέπουμε» την πληροφορία. Με μία εύκαμπτη οθόνη ξεπερνάμε και το υψηλό κόστος μιας curved τηλεόρασης, αφού μπορούμε να την καμπυλώσουμε εμείς, όποτε και αν θελήσουμε.
Γιατί όμως είναι ακόμα στα σχέδια; Η αλήθεια είναι ότι έχουμε ξεπεράσει το επίπεδο του σχεδιασμού. Η τεχνολογία είναι πανέτοιμη να βγει προς τα έξω, εκτός από μια μικρή παράμετρο… Δεν υπάρχει ακόμα η υποδομή για να κατασκευαστούν οι οθόνες σε μεγάλες ποσότητες. Κάθε μια από αυτές τις επιφάνειες είναι φτιαγμένη από αρκετές διαφορετικές «μεμβράνες», και ο τρόπος με τον οποίο αυτές ενώνονται αποτελούν πρόκληση για μαζική παραγωγή. Αν κρίνουμε από τις τελευταίες ανακοινώσεις πάντως, μέσα στους επόμενους μήνες θα εμφανιστούν τα πρώτα προϊόντα. Ας ελπίσουμε ότι δεν θα γίνει ένα όνειρο θερινής νυκτός.

 

Project Aura

Επίσημα είναι ο διάδοχος του Google Glass. Αν και το project φάνηκε αρχικά να εγκαταλείπεται, στη συνέχεια μάθαμε ότι απλά επιστρέφει στο επίπεδο του σχεδιασμού, και πως θα επανέλθει με το καινούριο κωδικό όνομα. Πληροφορίες για το Project Aura είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρεθούν. Το σίγουρο είναι ότι η «εξαφάνιση» του Google Glass από την αγορά, όσο περιορισμένη και αν ήταν αυτή, έδωσε «πάτημα» σε άλλες εταιρίες να βγουν ευκολότερα στην αγορά του Augmented Reality. Αν και φέτος το καλοκαίρι δεν περιμένουμε να εμφανιστεί το καινούριο προϊόν, θα έχουμε κάποιες ανακοινώσεις που ακόμα και αν δεν σχετίζονται με το νέο προϊόν (οποιοδήποτε και αν είναι αυτό), θα δώσουν δυνατό στίγμα για το που θα κατευθυνθεί η τεχνολογία του Augmented Reality.

 

Microsoft HoloLens

Τελευταίο στη λίστα της augmented reality είναι το HoloLens της Microsoft. Σε καμία περίπτωση όμως δεν θέλουμε να εννοήσουμε ότι δεν είναι σημαντικό. Είναι ίσως το σημαντικότερο τεχνολογικό εργαλείο που «υπάρχει» αυτή τη στιγμή στην αγορά σε σχέση με το AR. Όσοι το έπιασαν στα χέρια τους μιλάνε με σχεδόν «μαγικά» λόγια για τις δυνατότητές του.

Προς το παρόν η συσκευή κοστίζει περίπου 3.000 € και απευθύνεται αποκλειστικά και μόνο σε developers, προγραμματιστές της πλατφόρμας (όποια και αν είναι αυτή). Ομοίως με το Project Aura, αν και δεν μπορούμε να το πιάσουμε στα χέρια μας εμείς οι κοινοί θνητοί, οποιαδήποτε νέα σχετίζονται με αυτό δείχνουν το δρόμο προς το μέλλον. Οπότε αυτό το καλοκαίρι θα έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά για οποιαδήποτε ανακοίνωση…

 

USB Type C

Η καινούρια τεχνολογία στη διασύνδεση μέσω USB φέρει το «προσωνύμιο» Type C και είναι υπεύθυνη για εκπληκτικές ταχύτητες και δυνατότητες στις συσκευές που την υποστηρίζουν. Αν και η USB Type C υπάρχει στην αγορά από το 2015, μέχρι πρόσφατα δεν είχαμε πολλές συσκευές που να την υποστηρίζουν. Κάποιες από τις δυνατότητές της ακόμα δεν τις έχουμε εκμεταλλευτεί πλήρως, όπως για παράδειγμα η αντικατάσταση του κλασσικού «καρφιού» των ακουστικών με την USB Type C. Μέσα στο επόμενο διάστημα θα δεις αρκετές νέες συσκευές να εκμεταλλεύονται την διασύνδεση αυτή.

 

Έγχρωμο e-paper

Λίγο – πολύ όλοι ξέρουμε τώρα πια για το ηλεκτρονικό μελάνι. Είναι η τεχνοτροπία που επιτρέπει σε ψηφιακές οθόνες να εμφανίζουν pixel που μιμούνται στην εμφάνιση το τυπογραφικό μελάνι. Το e-paper το μάθαμε κυρίως από το Kindle της Amazon, τη συσκευή που εδραίωσε το ηλεκτρονικό βιβλίο. Μέχρι τώρα κυριαρχούσε η μονόχρωμη e-paper τεχνολογία, με την έγχρωμη εκδοχή της να είναι αρκετά ακριβότερη. Το πρόβλημα προκύπτει από τη διαδικασία που δημιουργεί το χρώμα στο e-paper. Μέχρι τώρα έπρεπε να συνδυαστούν πολλαπλές οθόνες, με τη μία να βρίσκεται επάνω από την άλλη. Κάθε μία από αυτές ήταν ικανή για συγκεκριμένα χρώματα, και το τελικό αποτέλεσμα βασιζόταν στην επικάλυψη των χρωμάτων αυτών. Το αποτέλεσμα ήταν οθόνες με χαμηλές αναλύσεις, λίγα χρώματα με κακή πιστότητα και ανεβασμένο κόστος παραγωγής. Οι πολλαπλές οθόνες έφεραν και μεγάλη κατανάλωση ενέργειας, κάτι που όμως δεν ήταν πρόβλημα, μιας και οι e-paper οθόνες ακόμα και με σπατάλη ενέργειας, παραμένουν συμφέρουσες. Μία από τις ελάχιστες γνωστές συσκευές που υιοθέτησαν το έγχρωμο e-paper με επιτυχία, είναι το Pebble Time. Η οθόνη του όμως είναι εξαιρετικά μικρή και τα χρώματα επιλεγμένα έτσι ώστε να «κρύβονται» τα ελαττώματα του έγχρωμου e-paper.

Πρόσφατα ανακοινώθηκε ένα νέο πρότυπο για χρώμα στο ηλεκτρονικό μελάνι που προσπερνά τα προβλήματα του παρελθόντος. Σε μια και μόνο οθόνη μπορούν να εμφανιστούν χιλιάδες χρώματα σε πολύ καλύτερες αναλύσεις. Δεν θα είναι λοιπόν καθόλου παράξενο να δούμε τις πρώτες υλοποιήσεις έγχρωμων e-books από το επόμενο διάστημα. Και σαν δεύτερο βήμα θα περιμένουμε να δούμε το e-ink να εμφανίζεται τολμηρά και σε συσκευές κινητών και tablet.

 

 

No Man’s Sky

Αυτός είναι ο τίτλος του πολυαναμενόμενου βιντεοπαιχνιδιού της Hello Games. Τώρα μπορεί να αναρωτηθείς για ποιό λόγο βρέθηκε στη λίστα που διαβάζεις, ένα video game; Ο λόγος είναι ότι δεν πρόκειται για ένα απλό video game. To No Μan’s Sky χρησιμοποιεί μια μέθοδο για να «δημιουργεί» νέους κόσμους κατά βούληση μέσω ενός μαθηματικού μοντέλου που λέγεται procedural generation. Σε γενικές γραμμές, αντί να χρειάζεται να σχεδιάσει ο προγραμματιστής κάθε ένα αντικείμενο του παιχνιδιού ξεχωριστά, αρκεί να δώσει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά σε συγκεκριμένα αντικείμενα, και αυτά θα «αποφασίσουν» να δημιουργήσουν νέα αντικείμενα, με διαφορετικά χαρακτηριστικά. Δυστυχώς, αυτός το τρόπος δημιουργίας περιεχομένου έχει χαρακτηριστεί από πολλούς ως «τεμπέλικη» μέθοδος, παρόλο που η χρήση της επιτρέπει την κατασκευή κόσμων τεράστιας ποικιλίας. Καταφέρνει έτσι το No Μan’s Sky να «γεννήσει» μόνο του περισσότερους από 18 πεντακισεκατομμύρια πλανήτες (1.8×1019 ).

Για ποιόν λόγο είναι αυτό σημαντικό; Σίγουρα δεν είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται αυτή η τεχνολογία στη ζωή μας. Υπάρχει και σε παλαιότερους τίτλους βιντεοπαιχνιδιών αλλά ακόμα και στη μουσική. Είναι όμως η πρώτη φορά που αξιοποιείται σε αυτή την κλίμακα. Η κυκλοφορία του No Man’s Sky αυτό το καλοκαίρι, θα σηματοδοτήσει μια μεγάλη αλλαγή για την βιομηχανία της διασκέδασης. Εάν η αποδοχή του από την κοινότητα του gaming  είναι ικανοποιητική, και καταφέρει να κεντρίσει το ενδιαφέρον πέραν του κόσμου των video games, θα αποκτήσει την ώθηση που χρειάζεται ώστε να χρησιμοποιηθεί και σε άλλους τομείς της καθημερινότητας. Και μην ξεχνάμε ότι έρχεται πάνω στην ώρα που το virtual reality και το augmented reality «παίρνουν τα πάνω τους».

 

Project Ara

Ακούγεται σαν το Project Aura, όμως δεν έχει καμία σχέση με αυτό. Αν εξαιρέσουμε φυσικά ότι έρχεται και αυτό από την Google. Το Project Ara είναι η πολυσυζητημένη προσπάθεια να κατασκευαστεί μια πλατφόρμα κινητών τηλεφώνων, με αποσπώμενα ή αρθρωτά μέρη. Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν κάθε επιμέρους στοιχείο το κινητού μπορεί να αντικατασταθεί με ένα άλλο, διαφορετικού κατασκευή και δυνατοτήτων. Η κάμερα για παράδειγμα μπορεί να δώσει την θέση της σε μια καλύτερη. Το τι είναι καλύτερο εξαρτάται από τις ανάγκες μας. Για κάποιον, «καλύτερη κάμερα» μπορεί να σημαίνει ταχύτερη με λιγότερα ΜPixel, για κάποιον άλλο να έχει καλό οπτικό zoom. Και για κάποιον άλλον να είναι εντελώς περιττή και να προτιμήσει στη θέση της να βάλει μια δεύτερη μπαταρία. Όλα θα είναι δυνατά όταν ωριμάσει η πλατφόρμα του Project Ara.

Στην αρχή ακούσαμε ότι θα είχαμε στα χέρια μας την πρώτη συσκευή τον Αύγουστο του 2016. Μετά τραβήχτηκε λίγο η ημερομηνία μέχρι τον χειμώνα του 2017. Με μια επαναστατική συσκευή όπως αυτή του Ara είναι λογικές οι αλλαγές στο πρόγραμμα. Πάντως για όσους παρακολουθούν τα νέα του Project, αυτό το καλοκαίρι θα έχουμε τις πρώτες ειδήσεις που θα δώσουν στίγμα για το τι ακριβώς θα φτάσει στα χέρια μας.  Στην ίδια λογική κινείται και το γνωστό LG G5, αλλά με σαφέστατα λιγότερες επιλογές. Είναι όμως ένα καλό «πείραμα» της αγοράς για την αποδοχή της αρθρωτής πλατφόρμας από το κοινό, και είναι κάτι που μπορείς να αποκτήσεις τώρα, αν είσαι ένας early adopter.

Δείτε ακόμη