Το μέλλον των βίντεο games με την unreal engine

by Aggeliki Tsoukana

 

 

Η πρώτη επαφή με τo νεότερο demo της Unreal Engine 5 πραγματοποιήθηκε στα Game Awards 2021, μέσω του demo της πολύ γνωστής ανακοίνωσης του The Matrix. Από την πρώτη κιόλας στιγμή φάνηκε η πολύ καλή δουλειά που έκανε η ομάδα της Epic στη μηχανή γραφικών, ενθουσιάζοντας το κοινό και δίνοντας μεγάλες υποσχέσεις για το μέλλον. Αν και δεν είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζεται η μηχανή γραφικών στο κοινό είναι η πρώτη μεγάλη ανακοίνωση και η πρώτη φορά που μεγάλος αριθμός παικτών έχει τη δυνατότητα να κατεβάσει και να παίξει ένα δείγμα, του πως πρόκειται να δείχνουν τα παιχνίδια στο μέλλον.

Η Unbreal Engine ειναι η διασημότερη επιλογή μηχανής γραφικών για σχεδιαστές βιντεοπαιχνιδιών και όχι μόνο. Δίνεται σε όλους δωρεάν από την ιδιοκτήτρια εταιρία Epic games και έχει σημειώσει μεγάλη αποδοχή από το κοινό τα τελευταία χρόνια. Η Unreal Engine 5, η πιο πρόσφατη έκδοση αυτής της μηχανής, έχει ως πρωταρχικό στόχο να δώσει τη δυνατότητα στους δημιουργούς όλων των βιομηχανιών να προσφέρουν εκπληκτικό περιεχόμενο και εμπειρίες στους εκατομμύρια χρήστες τους σε όλο τον κόσμο. Η Early Access έκδοση προορίζεται για προγραμματιστές παιχνιδιών που επιθυμούν να αρχίσουν να δοκιμάζουν λειτουργίες και να πρωτοτυπούν στα επόμενα παιχνίδια τους. Βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί η ελευθερία στη δημιουργία που παρέχει. Δίνεται έτσι η δυνατότητα δημιουργίας μοντέρνων παιχνιδιών επόμενης γενιάς που θα συναρπάσουν τους παίκτες. Όλα αυτά προσφέρονται σε συνδυασμό με τον εκπληκτικό φωτορεαλισμό ποιότητας ταινίας. Με την Unreal Engine 5, προσφέρονται επίσης τα εργαλεία και τα στοιχεία που χρειάζεται κάποιος για τη δημιουργία εκτεταμένων κόσμων, τους οποίους θα εξερευνήσουν οι παίκτες.

Η εκπληκτική νέα έκδοση δίνει πολλές υποσχέσεις εξαιτίας της μεγάλης πληθώρας νέων αλλά και ήδη υπαρχόντων βελτιωμένων χαρακτηριστικών. Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του είναι το Nanite, μια μηχανή που επιτρέπει την εισαγωγή φωτογραφικού υλικού υψηλής λεπτομέρειας σε παιχνίδια. Η τεχνολογία εικονικής γεωμετρίας Nanite επιτρέπει στην Unreal Engine να επωφεληθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό και να δημιουργήσει ακόμα πιο όμορφα αποτελέσματα. Ο στόχος του Unreal Engine 5 ήταν να διευκολύνει όσο το δυνατόν περισσότερο τους προγραμματιστές να δημιουργήσουν λεπτομερείς κόσμους παιχνιδιών χωρίς να χρειάζεται να ξοδέψουν υπερβολικό χρόνο για τη δημιουργία νέων λεπτομερών στοιχείων, επιτρέποντας στο λογισμικό του engine να χειριστεί αυτούς τους επιμέρους παράγοντες. Το Nanite μπορεί να εισάγει σχεδόν οποιαδήποτε άλλη προ υπάρχουσα τρισδιάστατη αναπαράσταση αντικειμένων και περιβάλλοντων, συμπεριλαμβανομένων διάφορων άλλων μοντέλων επιτρέποντας παράλληλα τη χρήση στοιχείων υψηλής ποιότητας. Το Nanite χειρίζεται αυτόματα τα επίπεδα λεπτομέρειας όλων των εισαγόμενων αντικειμένων που είναι κατάλληλα για την πλατφόρμα και την αντίστοιχη  απόσταση.

 

Τα βασικά συστατικά της Unreal Engine 5

Το Lumia αποτελεί ένα ακόμα δυναμικό χαρακτηριστικό της και έχει τη δυνατότητα δημιουργίας ενός χάρτη φωτός για μια δεδομένη σκηνή, υπολογίζοντας τις αντανακλάσεις του φωτός και τις σκιές εν κινήσει, επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο τη συμπεριφορά των πηγών φωτός σε πραγματικό χρόνο. Πρόσθετα εξαρτήματα περιλαμβάνουν το Niagara για τη δυναμική υγρών και σωματιδίων και το Cash για μια φυσική μηχανή, στοιχεία που αυξάνουν ακόμα περισσότερο τον ρεαλισμό της ήδη εκπληκτικής εικόνας. Με πιθανώς δεκάδες δισεκατομμύρια πολύγωνα σε μία οθόνη σε ανάλυση 4K, η Epic ανέπτυξε επίσης την Unreal Engine 5 για να επωφεληθεί από τις επερχόμενες λύσεις αποθήκευσης υψηλής ταχύτητας με το υλικό κονσόλας επόμενης γενιάς που θα χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό μνήμης RAM και προσαρμοσμένους σκληρούς δίσκους αποθήκευσης δεδομένων.

Ένα μεγάλο βήμα έκανε επίσης η Epic με τη συνεργασία της με τη Sony για τη βελτιστοποίηση του Unreal Engine 5 για το PlayStation 5, με στόχο τις ακόμα καλύτερες δυνατότητες αποθήκευσης της κονσόλας. Για να καταδείξει την ευκολία δημιουργίας ενός λεπτομερούς κόσμου με ελάχιστη προσπάθεια, η αποκάλυψη του engine τον Μάιο του 2020 παρουσίασε ένα demo που ονομάζεται “Lumia in the Land of Nanite” που τρέχει σε ένα PlayStation 5 που κατασκευάστηκε κυρίως με την άντληση στοιχείων από τη βιβλιοθήκη Quixel και τη χρήση  εξαρτημάτων Nanite, Lumia και άλλα στοιχεία του Unreal Engine 5 για τη δημιουργία ενός φωτορεαλιστικού σκηνικού το οποίο θα μπορούσε να εξερευνηθεί. Η Epic επιβεβαίωσε ότι η Unreal Engine 5 θα υποστηριζόταν πλήρως και στο Xbox Series X, αλλά είχε επικεντρωθεί στο PlayStation 5 κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης ως αποτέλεσμα της δουλειάς τους με τη Sony τα προηγούμενα χρόνια.

Η Epic σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει επίσης το ευρέως γνωστό Fortnite ως βάση δοκιμών για την Unreal Engine 5 για να παρουσιάσει τι μπορεί να κάνει ο κινητήρας στη βιομηχανία των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, με το παιχνίδι που θα χρησιμοποιεί την Unreal Engine 5 να βγαίνει τον Δεκέμβριο του 2021. Το Senua’s Saga: Hellblade II του Ninja Theory θα είναι επίσης ένα από τα πρώτα παιχνίδια που θα χρησιμοποιήσουν την Unreal Engine 5. Επιπλέον το Matrix Awakens, μια συνδυαστική εμπειρία πριν από την κυκλοφορία του The Matrix Resurrections, αναπτύχθηκε από την Epic για να είναι μια περαιτέρω επίδειξη του Unreal Engine 5 μαζί με άλλη τεχνολογία που είχαν αποκτήσει το 2020 και το 2021, συμπεριλαμβανομένου του MetaHuman Creator που ανέπτυξε και ενσωματώθηκε στην Unreal Engine 5.

Μια άλλη συνεργασία της Epic με γνωστές εταιρίες χαρτογράφησης, της έδωσε τη δυνατότητα να σχεδιάζει και να προσφέρει μια πρόσθετη λειτουργία παροχής τρισδιάστατων γεωργικών δεδομένων σε χρήστες επιτρέποντάς τους να αναδημιουργήσουν οποιοδήποτε μέρος της χαρτογραφημένης επιφάνειας του πλανήτη. Η Epic θα περιλαμβάνει το RealityCapture, ένα προϊόν που μπορεί να δημιουργήσει τρισδιάστατα μοντέλα οποιουδήποτε αντικειμένου από μια συλλογή φωτογραφιών που τραβήχτηκαν από αυτό από πολλές διαφορετικές γωνίες.

 

 

Η ιστορία

Γενικότερα η Unreal Engine είναι μια μηχανή παιχνιδιών, η οποία αναπτύχθηκε από την Epic και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σε παιχνίδι ffp (first person shooter), το γνωστό Unreal το 1998. Αρχικά αναπτύχθηκε για περιβάλλον ηλεκτρονικού υπολογιστή κι έκτοτε έχει χρησιμοποιηθεί σε διάφορα είδη τρισδιάστατων (3D) παιχνιδιών, ενώ παράλληλα έχει υιοθετηθεί από πολλές άλλες βιομηχανίες, με κυριά τη βιομηχανία του κινηματογράφου και της τηλεόρασης. Γραμμένο σε C++, η Unreal Engine διαθέτει ποίκιλες λειτουργίες υψηλού επιπέδου, έχοντας την ικανότητα υποστήριξης ενός ευρέος φάσματος πλατφορμών για επιτραπέζιους υπολογιστές, κινητά και κονσόλες.

Πριν την πλήρη κυκλοφορία του Unreal Engine 5, η πιο εξελιγμένη μορφή που ήταν διαθέσιμη στην αγορά ήταν η Unreal Engine 4, το οποίο κυκλοφόρησε το 2014 αρχικά με συνδρομητικό πακέτο, ενώ από το 2015 μπορεί όποιος επιθυμεί να το κατεβάσει δωρεάν. Η νέα γενιά που έρχεται να το αντικαταστήσει, δηλαδή το UNTEA Engine 5, έχει προγραμματιστεί για πλήρη κυκλοφορία αρχές του 2022.

Η πρώτη γενιά Unreal Engine αναπτύχθηκε από τον Tim Sweeney, τον ιδρυτή της Epic. Έχοντας δημιουργήσει εργαλεία επεξεργασίας για πολυδιαφημισμένα παιχνίδια, ο Sweeney άρχισε να γράφει τη μηχανή το 1995 για την παραγωγή ενός παιχνιδιού που αργότερα θα γινόταν ffp (first person shooter), γνωστό ως Unreal. Μετά από χρόνια ανάπτυξης κι εξέλιξης, έκανε το ντεμπούτο του με την κυκλοφορία του παιχνιδιού το 1998.

Μεταξύ των πρωτοποριακών χαρακτηριστικών του ήταν ο έγχρωμος φωτισμός και μια εξελιγμένη μορφή φιλτραρίσματος των χρωμάτων της οθόνης. Το engine ενσωμάτωσε επίσης έναν επεξεργαστή υψηλού επιπέδου, τον UnrealEd, που είχε υποστήριξη για πολλές διαφορετικές λειτουργίες σε πραγματικό χρόνο, πράγμα πολύ διαφορετικό για εκείνη την εποχή. Η Unreal έχει κάνει μεγάλα βήματα προόδου προς την ενσωμάτωση άμεσων χρωμάτων στα παιχνίδια, δίνοντας στους δημιουργούς πολύ περισσότερες ελευθερίες και δυνατότητες. Η μηχανή Unreal ανέβασε τον πήχη για τους παίκτες, οι οποίοι ασχολούνται με παιχνίδια δράσης και περιπέτειας. Επίσης , τα οπτικά εφέ που κυκλοφορήσαν για πρώτη φορά στο παιχνίδι θα χρησιμοποιούνταν από πολλά μελλοντικά παιχνίδια.

Επιπρόσθετα, τόσο η ενσωμάτωση του UnrealEd και μιας γλώσσας προγραμματισμού που ονομάζεται UnrealScript, προκάλεσε υπέρμετρο ενθουσιασμό στην κοινότητα των gamers, καθώς έχε δημιουργηθεί επιτέλους μια μηχανή παιχνιδιών που κατασκευάστηκε ώστε να χρησιμοποιηθεί σε πολλές γενιές παιχνιδιών.

Ο μεγάλος αυτός στόχος της τεχνολογίας αυτής απαιτούσε τη διατήρηση του χαρακτήρα της αρκετά γενικής χρήσης, ώστε να είναι προσιτή σε πολλούς διαφορετικούς χρήστες διαφορετικών γενεών. Τα πρώτα σχέδια για τον σχεδιασμό ενός επεκτάσιμου engine πολλαπλών γενεών οδήγησαν σε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα, καθώς οδηγήθηκε στην ολοκλήρωσή του. Έτσι, εφόσον ολοκληρώθηκαν ορισμένες συμφωνίες δανειοδότησης, εγκαθιδρύθηκε η νομιμότητα του, που αποτελεί βασικό συστατικό της στρατηγικής πολλών εταιριών για τη δημιουργία ρεαλιστικών ηλεκτρονικών παιχνιδιών που κόβουν την ανάσα.

 

Unreal Engine 2

Η δεύτερη έκδοση έκανε το ντεμπούτο της το 2002 με το America’s Army, ένα συναρπαστικό και γεμάτο δράση παιχνίδι ffp για πολλούς παίκτες, αποτελώντας τη συνέχεια της ήδη πετυχημένης προσπάθειας που είχε ξεκινήσει το 1998.

 

Unreal Engine 3

Οι πρώτες συναρπαστικές εικόνες του Unreal Engine 3 παρουσιάστηκαν τον Ιούλιο του 2004, οπότε είχε ήδη αρχίσει να αναπτύσσεται για περισσότερους από 18 μήνες. Η συγκεκριμένη εκδοχή μπορεί να βασίστηκε στην πρώτη γενιά, αλλά περιείχε νέα καινοτόμα χαρακτηριστικά. Αρχικά, η Unreal Engine 3 υποστήριζε μόνο πλατφόρμες Windows, PlayStation 3 και Xbox 360, ενώ το IOS και το Android προστέθηκαν αργότερα το 2010, με το Infinity Blade να είναι ο πρώτος τίτλος IOS και το Dungeon Defenders ο πρώτος τίτλος Android. Έτσι, ενσωματώθηκαν στο ήδη πετυχημένο engine σημαντικές ενημερώσεις, συμπεριλαμβανομένων βελτιωμένης προσομοίωσης περιβαλλόντων, λειτουργικότητας IOS, ενσωμάτωση νέων λογισμικών καθώς και εξελιγμένου φωτισμού και χρωμάτων.

 

Unreal Engine 4

Τον Αύγουστο του 2005, ο Makro Real, ο αντιπρόεδρος της Epic, αποκάλυψε ότι η Unreal Engine 4 ήταν υπό ανάπτυξη για δύο χρόνια, ταράσσοντας τα νερά της παγκόσμιας gaming σκηνής.

Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά που σχεδιάστηκαν για την Unreal Engine 4 ήταν ο φωτισμός της οθόνης του παιχνιδιού σε πραγματικό χρόνο, προσφέροντας στον χρήστη μια εξαιρετική εμπειρία παιχνιδιού, η οποία ήταν εντελώς διαφορετική από τις προηγούμενες εκδόσεις. Ένα ακόμα καινούριο χαρακτηριστικό ήταν το νέο σύστημα οπτικών σεναρίων “Blueprints”, το οποίο έδωσε τη δυνατότητα ταχείας εξέλιξης του παιχνιδιού. Το πρώτο παιχνίδι που κυκλοφόρησε χρησιμοποιώντας την Unreal Engine 4 ήταν το Daylight, που αναπτύχθηκε στα αρχικά στάδια του engine και κυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 2014.

Τον Σεπτέμβριο του 2014 η Epic προχώρησε σε μια πολύ ξεχωριστή κίνηση, καθώς κυκλοφόρησε την Unreal Engine 4 σε σχολεία και πανεπιστήμια δωρεάν, συμπεριλαμβανομένων προσωπικών αντιγράφων για μαθητές που είναι εγγεγραμμένοι σε διαπιστευμένα προγράμματα ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών, επιστήμης υπολογιστών, τέχνης, αρχιτεκτονικής, προσομοίωσης και οπτικοποίησης. Με αυτόν τον τρόπο ήθελε να οδηγήσει ακόμα περισσότερα παιδιά στην εξοικείωση με το περιβάλλον της, ώστε να έχουν μια ακόμα καλύτερη εμπειρία στον χώρο των παιχνιδιών, με τον οποίο ασχολούνται πολλές ώρες της ημέρας.

Ακολουθώντας όλες τις προηγούμενες πετυχημένες εκδοχές της Epic, η Unreal Engine 5 κυκλοφόρησε στην αγορά ώστε να βελτιώσει τα υπάρχοντα παιχνίδι, καθώς και να επιφέρει επαναστατικές αλλαγές που θα αφήσουν άφωνους τους εκατομμύρια θαυμαστές της εταιρίας ανά τον κόσμο.

 

Διάφοροι τρόποι χρήσης

Η Unreal Engine σχεδιάστηκε κυρίως για να χρησιμοποιείται ως η κύρια μηχανή παιχνιδιών στα βιντεοπαιχνίδια. Εκτός από τα παιχνίδια της Epic, συμπεριλαμβανομένων των Gears of War και Fortnite, το engine χρησιμοποιείται σε πολλούς τίτλους παιχνιδιών άλλων εταιριών, όπως το PlayerUnknown’s Battlegrounds και το Valorant.

 

 

Ταινίες και κινηματογράφος

Η Unreal Engine έχει βρει χρήση στη δημιουργία ταινιών για τη δημιουργία εικονικών σετ που μπορούν να παρακολουθούν με μια κάμερα την κίνηση γύρω από ηθοποιούς και αντικείμενα και να αποδίδονται σε πραγματικό χρόνο σε μεγάλες οθόνες LED. Αυτό επιτρέπει τη σύνθεση πλάνων σε πραγματικό χρόνο, την άμεση επεξεργασία των εικονικών σκηνικών όπως απαιτείται και τη δυνατότητα λήψης πολλαπλών σκηνών σε σύντομο χρονικό διάστημα, αλλάζοντας απλώς τον εικονικό κόσμο πίσω από τους ηθοποιούς. Αναγνωρίστηκε ότι η συνολική εμφάνιση φαίνεται πιο φυσική από τα τυπικά εφέ που χρησιμοποιούνταν μέχρι σήμερα. Μεταξύ των παραγωγών που χρησιμοποιούσαν αυτές τις τεχνολογίες ήταν οι τηλεοπτικές σειρές The Mandalorian και Westworld. Επιπρόσθετα , η Orca Studios, μια εταιρεία με έδρα την Ισπανία, συνεργάζεται με την Epic για τη δημιουργία πολλαπλών στούντιο για εικονικά γυρίσματα, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 που περιόριζε τα ταξίδια.

Η Unreal Engine έχει χρησιμοποιηθεί επίσης και από κλάδους της επιστήμης και της υγείας, συμβάλλοντας στη βελτίωση της καθημερινότητας των ανθρώπων. Έχει χρησιμοποιηθεί ως βάση για την εξερεύνηση μορίων φαρμακευτικών φαρμάκων σε συνεργασία με άλλους ερευνητές, ως εικονικό περιβάλλον για την εξερεύνηση και τον σχεδιασμό νέων κτιρίων και αυτοκινήτων και χρησιμοποιείται από πολύ γνωστά δίκτυα ειδήσεων για την υποστήριξη γραφικών σε πραγματικό χρόνο.

Συνοψίζοντας, η Unreal Engine 5 συνεχίζει την πολύ επιτυχημένη σειρά engine της εταιρίας Epic, προσφέροντας νέες δυνατότητες και ξεχωριστές εμπειρίες τόσο στον χώρο των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, όσο και σε άλλες πτυχές της καθημερινότητας, προκαλώντας τον θαυμασμό των εκατομμυρίων χρηστών της σε διαφορετικές χώρες του πλανήτη, ενώ παράλληλα βελτιώνει τις ζωές τους.

 

Έλα στην πιο K-MING ομάδα και απόλαυσε Top News, δυνατά gaming events, άπαιχτους διαγωνισμούς, ξεχωριστές προσφορές, αποκλειστικότητες και πολλές άλλες εκπλήξεις.

Μπορείς να δεις ακόμη