Γίνεται το gaming να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο αποκατάστασης τραυματιών; Και όμως γίνεται

by Ioanna Tsoutsia

Είχες φανταστεί ποτέ ότι το gaming θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο για την αποκατάσταση ανθρώπων από βαριές ασθένειες ή τραυματισμούς; Αυτή ακριβώς την πτυχή φωτίζει μία νέα πρόσφατη σειρά του BBC που αναδεικνύει περιπτώσεις ανθρώπων που το gaming τους βοήθησε να επανέλθουν πιο γρήγορα. Χαρακτηριστική η περίπτωση της Ruby Flanagan, νοσοκόμας από το Ηνωμένο Βασίλειο, που έχασε το πόδι της σε ηλικία 24 ετών, μετά από αυτοκινητιστικό ατύχημα το περασμένο καλοκαίρι.

Κατά τη διάρκεια ενός περιπάτου με τον μόλις πέντε μηνών γιο της, ένα αυτοκίνητο τους χτύπησε και ενώ κατάφερε να σπρώξει τον γιο της μακριά, η ίδια δεν κατάφερε να αποφύγει το όχημα. Ως αποτέλεσμα οι γιατροί χρειάστηκε να ακρωτηριάσουν το δεξί της πόδι, ενώ το αριστερό της πόδι χρειάστηκε εκτεταμένες ανακατασκευές, ενώ και η λεκάνη της διαλύθηκε από τη σύγκρουση. “Οι πρώτες εβδομάδες στο νοσοκομείο είναι μία θολούρα. Δεν με θυμάμαι να ξυπνάω, δε θυμάμαι ποιος μου είπε ότι ακρωτηριάστηκε το πόδι μου. Στο μυαλό μου πίστευα πως θα μάθαινα να περπατάω ξανά. Θα έβαζα και ένα προσθετικό πόδι και θα ήταν όλα καλά.”

Στην κλινική αποκατάστασης, η Ruby ακολούθησε μία σειρά από συμβατικές θεραπείες, όπως φυσικοθεραπείες και υδροθεραπείες, ενώ έκανε και αρκετές συνεδρίες στο MindPod. Το MindPod είναι immersive εικονικό gaming περιβάλλον στο οποίο οι ασθενείς ελέγχουν με τις κινήσεις τους ένα δελφίνι, τον Bandit, και άλλα θαλάσσια πλάσματα, με την τεχνολογία να βοηθάει στην αποκατάσταση ανθρώπων που έχουν υποστεί εγκεφαλικά επεισόδια, βλάβες στη σπονδυλική στήλη, σοβαρούς τραυματισμούς στο κεφάλι και άλλους πολύπλοκους τραυματισμούς.

 

 

“Όλη η κίνηση στο MindPod παράγεται σε πραγματικό χρόνο. Ο ασθενής γίνεται ουσιαστικά το δελφίνι, μαθαίνοντας την κινητική του δυναμική και εκφράζοντας τις κινήσεις στο περιβάλλον του ζώου. Δημιουργεί ένα βρόχο μάθησης και εξερεύνησης, αντίστοιχο με εκείνον ενός παιδιού που μαθαίνει να κινεί τα χέρια του στην πρώιμη βρεφική ηλικία”, εξηγούν οι γιατροί που ανέπτυξαν το MindPod. Πρόκειται για μία πρωτοποριακή προσέγγιση που λειτουργεί ως “ψηφιακή θεραπεία”, με την έννοια ότι ο γιατρός χορηγεί ένα software ως “χάπι”.

Το MindPod, το οποίο έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο του Sheffield είναι μόνο ένα από αυτά τα παραδείγματα. Παρόμοιες προσεγγίσεις γίνονται και στο Strathclyde University, όπου ρομποτικός και gaming εξοπλισμός χρησιμοποιειται σε ανθρώπους που έχουν υποστεί εγκεφαλικά. Φοιτητές βιοϊατρικής μηχανικής δημιουργούν προσωποποιημένα προγράμματα με τη χρήση υπολογιστή και συστημάτων 3D-motion capture, για να παρακολουθούν τις κινήσεις των ασθενών και να τους βοηθήσουν στην αποκατάστασή τους.

“Ο απώτερος στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε τεχνολογίες που δεν θα απευθύνονται μόνο στους ανθρώπους που έχουν την άνεση να τις πληρώσουν, αλλά που θα μπορούν να τις έχουν προσβάσιμες όπου τους βολεύει, στα τοπικά κέντρα αποκατάστασης ή ακόμα και στα σπίτια τους.”, εξηγεί ο υπεύθυνος γιατρός του προγράμματος. Εσύ είχες φανταστεί ποτέ ότι το gaming θα μπορούσε να έχει τέτοιες εφαρμογές;

 

Έλα στην πιο K-MING ομάδα και απόλαυσε Top News, δυνατά gaming events, άπαιχτους διαγωνισμούς, ξεχωριστές προσφορές, αποκλειστικότητες και πολλές άλλες εκπλήξεις.

Μπορείς να δεις ακόμη