H Microsoft αλλάζει στρατηγική με τη νέα γενιά XBOX

Φέτος είναι η χρονιά όπου όλοι οι gamers περιμένουν με πολύ ενδιαφέρον την εμφάνιση της νέας γενιάς κονσολών από τους δυο βασικούς προμηθευτές και αντιπάλους Sony και Microsoft.

Παρόλο που η μάχη αναμένεται σκληρή για πρώτη φορά η ομάδα του XBOX θα ακολουθήσει μία εντελώς διαφορετική στρατηγική. Δεν σκοπεύει να κυκλοφορήσει παιχνίδια αποκλειστικά για τα νέα μηχανήματα, αλλά όλοι οι τίτλοι παιχνιδιών θα παίζουν σε όλες τις γενιές και σε όλα τα είδη κονσολών τύπου XBOX ταυτόχρονα. Δηλαδή το νέο XBOX δεν θα έχει ούτε ένα δικό του αποκλειστικό (exclusive) videogame όπως συνέβαινε παλαιότερα.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι όταν το Halo Infinite κυκλοφορήσει δεν θα «τρέχει» μόνο στο Xbox Series X (ή άλλη νεότερη έκδοση), αλλά θα παίζει (έστω και με κατώτερο οπτικά αποτέλεσμα) και σε παλαιότερες κονσόλες (όπως το XBOX One S), αλλά ταυτόχρονα και σε PC με λειτουργικό Windows 10. Αυτό θα ισχύσει και για άλλα δημοφιλή Microsoft games όπως τα Gears και Forza.

Αυτή η πρακτική θα είναι ενεργή σίγουρα μέχρι το τέλος του 2021 και όπως έχουν δηλώσει στελέχη της Microsoft επιθυμούν με αυτόν τον τρόπο να προστατέψουν την επένδυση που έχει κάνει κάθε αγοραστής ενός XBOX συστήματος. Εξασφαλίζει στον χρήστη πως η κονσόλα του θα υποστηρίζεται συνεχώς κι έτσι πετυχαίνει να μην απαξιώνονται παλαιότερα μηχανήματα

 

Πλεονεκτήματα

Σαφέστατα η νέα αυτή στρατηγική έχει θετικά και αρνητικά τόσο για τους καταναλωτές, όσο και για την Microsoft. Συγκεκριμένα, οι κονσόλες XBOX αυξάνουν τον μέσο χρόνο ζωής τους και δεν απαξιώνονται εύκολα (κυρίως οικονομικά). Αυτό τις κάνει πιο ελκυστικές και πιο value for money.

Παράλληλα, αν ένα βιντεοπαιχνίδι μπορεί να παίξει σε πολλές γενιές κονσολών αυξάνονται και οι πιθανότητες να έχει πολύ υψηλότερες πωλήσεις, αλλά και περισσότερους χρήστες για το πιθανό online mode του. Πάντως, η Sony θα συνεχίσει να προσφέρει δικά της αποκλειστικά παιχνίδια στο πλαίσιο προώθησης της δικής της κονσόλας αφού αυτή η τακτική έχει βοηθήσει στις πωλήσεις hardware τις τελευταίες δεκαετίες λειτουργώντας ως «κράχτης» για τους πελάτες που θέλουν να αγοράσουν κονσόλα.

 

Η εποχή του cloud gaming πλησιάζει

Αυτή η νέα στρατηγική απόφαση της Microsoft συμβαδίζει και με τη νέα ολιστική gaming φιλοσοφία της. Δεν είναι τυχαίο ότι εδώ και μήνες πολλά πρώην αποκλειστικά της παιχνίδια προσφέρονται και για υπολογιστές μέσω Steam ή Windows Store.

Σύμφωνα με τους περισσότερους αναλυτές η εταιρεία δεν στοχεύει τόσο πλέον στην πώληση hardware. Προσπαθεί να μετατρέψει το logo τoυ XBOX σε κάτι πιο γενικό και συνώνυμο με το gaming.

Ειδικότερα, έχει το βλέμμα στραμμένο στο cloud gaming και τις streaming υπηρεσίες, τις οποίες και αναπτύσσει συνεχώς και είναι πρωτοπόρος. Στόχος μεσοπρόθεσμος είναι όλες οι υπηρεσίες του XBOX μαζί με την βιβλιοθήκη παιχνιδιών του να είναι εύκολα προσβάσιμα από παντού και σε διαφορετικές συσκευές, αρκεί βέβαια να υπάρχει μία αξιόπιστη και γρήγορη σύνδεση στο διαδίκτυο.

Σε κάθε περίπτωση αναμένουμε με ενδιαφέρον την οριστική ανακοίνωση των νέων κονσολών, αλλά και πιθανή αντίδραση της Sony. Φαίνεται ότι η τελευταία κινείται πιο «συντηρητικά» στηρίζοντας σαφώς τα αποκλειστικά παιχνίδια, αλλά και τις καθαρές σε αριθμό πωλήσεις κονσολών (όπου και υπερτερεί). Το ποιος από τους δυο θα βγει κερδισμένος θα φανεί σχετικά σύντομα. Επίσης, ενδιαφέρον θα έχει και η αντίδραση του κοινού. Άραγε τα αποκλειστικά videogames θα συνεχίσουν να είναι σημαντικό κριτήριο για αγορά μηχανήματος;

 

 

Μπορείς να δεις ακόμη