Horizon Call of the Mountain: Καθηλωτική περιπέτεια εικονικής πραγματικότητας

by Zikou Stella

Το PlayStation VR2 έχει μπει για τα καλά στη ζωή των gamers. Η νέα συσκευή εικονικής πραγματικότητας της Sony βρίσκεται εδώ και μερικές εβδομάδες στα ράφια των καταστημάτων, προσφέροντάς σου την ευκαιρία να βυθιστείς σε έναν νέο κόσμο. Ένα από τα παιχνίδια που συνόδευσαν την κυκλοφορία του headset είναι το Horizon Call of the Mountain, που σε καλεί να επιστρέψεις στον κόσμο που γνώρισες μέσα από το Horizon Zero Dawn και το Horizon Forbidden West, τα οποία είναι διαθέσιμα αποκλειστικά για κονσόλες PlayStation.

 

 

Σενάριο

Αυτή τη φορά πρωταγωνιστής είναι ο Ryas, ένας πρώην αντάρτης των Shadow Carja, που θα πρέπει να “ξεπλύνει” τα εγκλήματά του παρέχοντας βοήθεια σε μια νέα αποστολή που σκοπό έχει τη διερεύνηση μιας νέας απειλής για το Sundom. Κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς του, ο Ryas θα συναντήσει πολλά νέα και γνώριμα πρόσωπα, μεταξύ των οποίων και η Aloy, το κεντρικό πρόσωπο των δύο πρώτων παιχνιδιών της σειράς.

Στην αρχή του Horizon Call of the Mountain, ο Ryas είναι κρατούμενος και βρίσκεται σε μια βάρκα που διασχίζει ένα ποτάμι. Με τα χέρια δεμένα, δεν μπορεί να κάνει τίποτα παρά μόνο να θαυμάζει το εκπληκτικό τοπίο και να ακούει τις συζητήσεις του άνδρα και της γυναίκας που έχουν αναλάβει τη φύλαξή του. Σιγά σιγά θα κάνουν την εμφάνισή τους τα γιγάντια μηχανικά ζώα, που δεν θα ήταν υπερβολή αν κάποιος έλεγε ότι μοιάζουν με δεινόσαυρους, όμως είναι φτιαγμένα από μεταλλικά υλικά και ηλεκτρονικά εξαρτήματα. Την αρχική ηρεμία θα διαδεχτεί μια σφοδρή σύγκρουση και παρά τις ικανότητές σου, το γεγονός ότι είσαι δεμένος δεν θα σου επιτρέψει να αποσοβήσεις τις ανθρώπινες απώλειες.

 

 

Προφανώς αυτό θα αλλάξει πολύ γρήγορα. Άλλωστε, δίχως να υπάρχουν συναρπαστικές μάχες με τις μηχανές, ένα παιχνίδι της σειράς Horizon δεν θα μπορούσε να συνεχίσει επάξια το μονοπάτι που χάραξαν οι προκάτοχοί του. Στο ξεκίνημα θα είσαι εξοπλισμένος με ένα τόξο και άπειρα κανονικά βέλη. Όλες οι κινήσεις που θα κληθείς να κάνεις κατά τη διάρκεια του gameplay είναι λες και τις κάνεις στην πραγματικότητα. Ακριβώς όπως θα έπιανες ένα βέλος από τη φαρέτρα που βρίσκεται στην πλάτη σου στην πραγματικότητα, θα το κάνεις και στο Call of the Mountain. Το ίδιο συμβαίνει και με τη στόχευση και αν κλείσεις το ένα σου μάτι, θα μπορέσεις να φέρεις το βέλος στο σημείο που θέλεις με πιο μεγάλη ευκολία. Σταδιακά νέα πιο ισχυρά είδη από βέλη θα έρθουν στην κατοχή σου, όπως φλεγόμενα και άλλα που προκαλούν ηλεκτροσόκ, μόνο που ο αριθμός τους είναι περιορισμένος και θα πρέπει να μάθεις να τα χρησιμοποιείς μόνο σε στιγμές που είναι απολύτως απαραίτητο.

 

 

Οι μάχες θα είναι όσο συναρπαστικές θελήσεις εσύ, μιας και σου δίνονται όλες οι απαραίτητες επιλογές για να καθορίσεις τον βαθμό δυσκολίας τους. Μπορείς ακόμα και να μηδενίσεις τη ζημιά που δέχεσαι από τα χτυπήματα των αντιπάλων, διευκολύνοντας έτσι την ομαλή ροή της εμπειρίας στον μέγιστο δυνατό βαθμό. Στις μάχες δεν υπάρχει απόλυτη ελευθερία κινήσεων, αυτό όμως δεν είναι κάτι που θα πρέπει να σε προβληματίζει. Η ομάδα ανάπτυξης έχει δομήσει με τέτοιο τρόπο τις αναμετρήσεις με τα μηχανικά τέρατα, που με απλές κινήσεις των χεριών σου θα αποφεύγεις τις επιθέσεις τους και θα βρίσκεις σημεία να κρυφτείς από τα πυρά τους. Θα σου δημιουργηθεί η εντύπωση ότι βρίσκεσαι σε μια αρένα και το κλειδί για να αποδράσεις από αυτή είναι να ρίξεις μια για πάντα στο έδαφος οτιδήποτε κινείται απειλητικά εναντίον σου.

Ένα μεγάλο μέρος του παιχνιδιού θα το περάσεις στις μετακινήσεις. Είναι δεκάδες οι βουνοπλαγιές στις οποίες θα κληθείς να σκαρφαλώσεις, άλλοτε χρησιμοποιώντας απλά τα χέρια σου και άλλοτε ένα ζευγάρι pike axes, που θα κληθείς να συναρμολογήσεις μόνος σου, ακολουθώντας ένα σετ απλών οδηγιών. Σκοινιά για αναρρίχηση, ξύλινες γέφυρες που νομίζεις ότι θα διαλυθούν και γύρω σου ένα εκπληκτικό τοπίο που δεν θα χορταίνεις να το θαυμάζεις. Υπάρχουν διάσπαρτοι περιβαλλοντικοί γρίφοι, που θα λύσεις χωρίς να δυσκολευτείς ιδιαίτερα, αρκεί να οπλιστείς με λίγη περισσότερη από ό,τι συνήθως παρατηρητικότητα. Το σκαρφάλωμα είναι μια πρώτης τάξης ευκαιρία να γυμνάσεις τα χέρια σου και δεν θα λείψουν οι στιγμές που θα νομίζεις πως η εικονική πραγματικότητα έχει εισβάλει στον αληθινό κόσμο και με μια απροσεξία κινδυνεύεις να γκρεμοτσακιστείς. Από εκεί και πέρα, η αλληλεπίδραση με όλα τα αντικείμενα, όπως το να ανοίξεις ένα βαρέλι ή ένα σεντούκι, η συλλογή αντικειμένων αλλά και η σίτιση με φρούτα για να αναπληρώσεις τις χαμένες σου δυνάμεις γίνονται με τρόπο απόλυτα διαισθητικό, χάρη στα Sense controllers που θα έχεις στα χέρια σου.

 

 

Μέρος της εμπειρίας αποτελούν και οι συνομιλίες με τους διάφορους χαρακτήρες. Λόγω της προϊστορίας σου, δεν θα σε αντιμετωπίσουν όλοι με καλοσύνη, τα όσα σε βαραίνουν δεν σε κάνουν ευπρόσδεκτο. Μέσα από τις συζητήσεις θα μάθεις περισσότερα για τον κόσμο, την αποστολή σου, τους κινδύνους αλλά και τα πρόσωπα που θα συναντήσεις στη Sundom. Σε μια προσπάθεια να φέρει κάθε κατάσταση όσο το δυνατό πιο κοντά στην πραγματικότητα, η ομάδα ανάπτυξης έχει “δώσει” αρκετή νοημοσύνη στους NPCs, με αποτέλεσμα να αντιδρούν άμεσα στις ενέργειές σου. Δοκίμασε για παράδειγμα να απλώσεις το χέρι σου για να ακουμπήσεις κάποιον. Η αντίδρασή του μπορεί και να σε εκπλήξει.

Ο χαρακτηρισμός tech demo δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα. Τα πάντα στο Horizon Call of the Mountain είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να αναδεικνύουν τις τεχνικές δυνατότητες του PlayStation VR2. Η Sony προσφέρει σε κάθε εταιρεία που θέλει να αναπτύξει παιχνίδια για τη νέα της συσκευή ένα απτό παράδειγμα για το τι είναι δυνατό να επιτύχουν. Ειδικά στον τομέα της προσβασιμότητας. Δεν είναι τυχαίο ότι όταν πραγματοποιείς κάποιο άλμα ή όταν η κίνηση είναι γρήγορη εμφανίζεται ένα μαύρο πλαίσιο γύρω από τους φακούς του headset. Είναι μια τεχνική που μειώνει ή ακόμα και μηδενίζει το φαινόμενο της ζαλάδας που παρουσιαζόταν ιδίως σε συσκευές εικονικής πραγματικότητας παλαιότερων εποχών. Με τη δομή και την τεχνολογία του PlayStation VR2, αυτό δεν είναι κάτι που δεν θα σε προβληματίσει.

 

 

Χάρη και στο PlayStation 5, τα γραφικά είναι χάρμα οφθαλμών. Σε πολλές περιπτώσεις θα γυρίσεις το κεφάλι σου δεξιά και αριστερά για να θαυμάσεις το εκπληκτικά ζωντανό τοπίο. Σημαντική συμβολή σε αυτό παίζει και η ανάλυση ποιότητας 4Κ (2Κ για κάθε μάτι). Η μουσική υπόκρουση και οι ήχοι του περιβάλλοντος, όπως αυτός ενός καταρράκτη ή του βέλους που βρίσκει τον στόχο του, σε βυθίζουν ακόμα πιο πολύ στην περιπέτεια. Άξιες αναφοράς είναι και οι ερμηνείες όλων των χαρακτήρων.

Εφόσον αποφασίσεις να κάνεις δικό σου το PlayStation VR2, το Horizon Call of the Mountain είναι η ιδανική επιλογή για να γνωρίσεις τη μαγεία της εικονικής πραγματικότητας και δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η Sony τα έχει κάνει διαθέσιμα τόσο ανεξάρτητα, όσο και σε πακέτο. Ένας ολόκληρος κόσμος γεμάτος δράση σε περιμένει να τον εξερευνήσεις.

 

 

Είσαι στην Κύπρο; Δες τις συσκευές που σε ενδιαφέρουν εδώ: PlayStation 5, PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox Series X, Xbox Series S, PC.

 

Έλα στην πιο K-MING ομάδα και απόλαυσε Top News, δυνατά gaming events, άπαιχτους διαγωνισμούς, ξεχωριστές προσφορές, αποκλειστικότητες και πολλές άλλες εκπλήξεις.

Μπορείς να δεις ακόμη