|  | 

EVENTS & HAPPENINGS

Νέα χρονιά, νέοι στόχοι για πιο υγιεινή ζωή

Οι περισσότεροι από εμάς συνηθίζουμε να θέτουμε στόχους με την αρχή του νέου έτους. Στόχους που κυρίως σχετίζονται με την υγεία και την ευεξία μας: «να χάσω βάρος», «να αθλούμαι περισσότερο», «να κάνω πιο υγιεινή ζωή». Αν κάποιες από τις παραπάνω φράσεις πέρασαν έντονα κι από το δικό σου μυαλό αυτές τις ημέρες, οι παρακάτω συμβουλές θα σε βοηθήσουν να τις κάνεις και πράξη!

 

Μαγείρεψε στο σπίτι

Όταν τρως έτοιμο φαγητό από έξω είναι εύκολο να πάρεις κιλά και να επιβαρύνεις την υγεία σου, αφού δεν μπορείς να ελέγξεις τα συστατικά που περιέχει. Για την ακρίβεια καταναλώνεις περισσότερο αλάτι και ζάχαρη, καθώς το fast food και οι επεξεργασμένες τροφές όπως πατατάκια, γαριδάκια, επεξεργασμένα κρέατα, συσκευασμένα αρτοπαρασκευάσματα, περιέχουν συνήθως μεγαλύτερες ποσότητες κι από τα δύο συστατικά.

Ήρθε λοιπόν η στιγμή, ή η χρονιά να δοκιμάσεις να μαγειρεύεις μόνος σου, στην κουζίνα σου! Προετοιμάζοντας το δικό σου γεύμα και αποφεύγοντας να αγοράζεις έτοιμο φαγητό από έξω, έχεις κάνει το πρώτο σημαντικό βήμα για να πετύχεις τον στόχο σου για μια πιο υγιεινή ζωή. Μαθαίνοντας τα βασικά της μαγειρικής, σημαίνει πως κατανοείς καλύτερα τι είναι πιο αποδοτικό για τις ανάγκες σου σε ενέργεια. Γνωρίζεις τι υλικά χρησιμοποιείς, αποφεύγεις παχυντικά συστατικά και παράλληλα εξοικονομείς χρήματα.

Το να κάνεις συνήθεια το μαγείρεμα στο σπίτι δεν είναι πλέον κάτι δύσκολο. Στην εποχή του Internet μπορείς να μάθεις τα πάντα online. Μπορείς με ένα googl-άρισμα να βρεις άπειρες συνταγές και οδηγίες για οτιδήποτε θες να μαγειρέψεις. Μπορείς να αξιοποιήσεις το smartphone σου για να «κατεβάσεις» εφαρμογές μαγειρικής που θα σε καθοδηγήσουν βήμα προς βήμα για το πώς να φτιάξεις μια συνταγή εύκολα και γρήγορα.

Το πιο σημαντικό όμως, είναι να πάρεις την απόφαση να μπεις στην κουζίνα. Δεν είναι απαραίτητο να γνωρίζεις συγκεκριμένες μαγειρικές τεχνικές για να πιάσεις το τηγάνι ή την κατσαρόλα. Αφιέρωσε μισή ή μία ώρα την εβδομάδα για να βρίσκεις συνταγές και να αγοράζεις φρέσκα συστατικά.

 

 

Προτίμησε τη μαγειρική στον ατμό

Ακόμα κι αν δεν γνωρίζεις πολλά από μαγειρική, ένας σύγχρονος ατμομάγειρας είναι εξοπλισμένος με αυτόματες λειτουργίες παρέχοντας ακριβή χρόνο και θερμοκρασία. Υπάρχουν συσκευές, όπως ο πολυμάγειρας Bosch MUC88B68 AutoCook Pro που προσφέρουν μια μεγάλη ποικιλία γευμάτων για να μπορείς να απολαμβάνεις κάθε μέρα και μια διαφορετική συνταγή. Έτσι, θα βάλεις περισσότερη ποικιλία στη διατροφή σου και ισορροπία στα γεύματά σου.

Κι αν θέλεις να εμβαθύνεις περισσότερο στα μυστικά της μαγειρικής στον ατμό, μπορείς να εξοπλίσεις την κουζίνα σου με μία ράβδο Sous Vide (Σου Βιντ). Πρόκειται για μια μέθοδο μαγειρέματος κατά την οποία τα τρόφιμα είναι συσκευασμένα σε πλαστικές σακούλες σε κενό αέρος και έπειτα μαγειρεύονται σε ζεστό νερό ή σε ατμούς σε ήπια θερμοκρασία, με χρονική διάρκεια απόλυτα συνυφασμένη με το τρόφιμο που μαγειρεύεις. Σίγουρα θα εντυπωσιάσεις τους αγαπημένους σου με τα “gourmet” πιάτα σου.

 

Αύξησε τα φρούτα και λαχανικά

Φέτος, βάλε στόχο να καταναλώνεις τουλάχιστον μια παραπάνω μερίδα φρούτα ή λαχανικά. Είναι πλούσια σε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά, ενυδατώνουν τον οργανισμό και αποτελούν ιδανικό σνακ. Κράτησε τα λαχανικά στο μπροστινό μέρος του ψυγείου και τα φρούτα σε ορατό σημείο του σπιτιού. Συνόδευε πάντα το γεύμα σου με σαλάτα στην οποία μπορείς να προσθέσεις και φρούτα εποχής. Τοποθέτησε επιπλέον λαχανικά σε σάντουιτς, σαλάτες, σούπες, ομελέτες και δημιούργησε γευστικούς συνδυασμούς.

Εξοπλίσου με έναν αποχυμωτή, ένα μπλέντερ ή ένα smoothie maker για να φτιάχνεις θρεπτικά ροφήματα και χυμούς από φρούτα και λαχανικά. Με αυτό τον τρόπο θα εναλλάσσεις τα φρούτα και τα λαχανικά που καταναλώνεις, ώστε να λαμβάνεις καθημερινά διαφορετικές βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά.

 

 

Βάλε την άσκηση στη ζωή σου

Οι πρώτες μέρες του νέου έτους είναι η καλύτερη αφορμή για να κάνεις την άσκηση τρόπο ζωής. Υπάρχουν διάφορες ασκήσεις και είδη γυμναστικής, μέσω των οποίων μπορείς να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση. Πρακτικά, όλες οι μορφές γυμναστικής είναι αποτελεσματικές, υπό την προϋπόθεση ότι ασκούν μεγάλες μυϊκές ομάδες και μπορεί κάποιος προοδευτικά να αυξήσει την έντασή τους. Ιδανικά μπορείς να κλείσεις ραντεβού με έναν κατάλληλα εκπαιδευμένο γυμναστή που θα σε βοηθήσει να βρεις μια μορφή γυμναστικής που θα σου ταιριάζει και θα σε κάνει να αισθάνεσαι όμορφα και να περνάς καλά.

 

Κάνε γυμναστική στο σπίτι

Εάν δεν έχεις χρόνο για το γυμναστήριο μπορείς να γυμνάζεσαι στο σπίτι. Δοκίμασε να ξεκινήσεις με ασκήσεις που δεν απαιτείται εξοπλισμός και φυσικά πάντα ανάλογα με τις δυνατότητές σου. Ίσως χρειαστείς μερικά απλά και οικονομικά αξεσουάρ γυμναστικής όπως στρώμα γυμναστικής, λάστιχο ή μπάλα pilates, κ.ά., που και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για πολλές ασκήσεις και δεν «πιάνουν» χώρο στο δωμάτιο. Με αυτό τον τρόπο μπορείς να κρατήσεις τον οργανισμό σου ενεργό και σίγα σιγά να εντάξεις τη γυμναστική πιο εντατικά στο καθημερινό σου πρόγραμμα. Παράλληλα μπορείς να αξιοποιήσεις το smartphone σου για να εγκαταστήσεις ένα fitness app για iOS ή Android που θα σε βοηθήσει τόσο στην προπόνηση όσο και στη διατροφή σου.

 

 

Κάνε δώρο στον εαυτό σου ένα wearable

Είναι και επιστημονικά τεκμηριωμένο πως οι άνθρωποι που θέτουν μικρούς στόχους και επιβραβεύουν τον εαυτό τους όταν τους πετυχαίνουν, είναι πιο πιθανό να πετύχουν και τους μεγαλύτερους στόχους τους. Στην εποχή των smartphones και wearables είναι πλέον πολύ εύκολο να καταγράψεις την πρόοδό σου και να κινητοποιηθείς περισσότερο.

Ένα sport watch ή ένα activity tracker θα σου προσφέρει όλες τις μετρήσεις που χρειάζεσαι για να πετύχεις τους στόχους σου, όπως παρακολούθηση θερμίδων, μέτρηση βημάτων, υπολογισμό της απόστασης που διανύθηκε, χρόνο άσκησης, ακόμη και παρακολούθηση των φάσεων του ύπνου. Μπορείς να επιβραβεύεις τον εαυτό σου όταν πετυχαίνεις κάποιους στόχους (επιδόσεις, σύνολο θερμίδων κ.λπ.). Στην κατάκτηση του πρώτου σου στόχου κάνε ένα όμορφο και πρακτικό δώρο στον εαυτό σου, όπως μερικά ωραία ρούχα γυμναστικής ή αθλητικά παπούτσια.

 

Άλλαξε τη ζυγαριά σου

Πολύ συχνά, οι άνθρωποι που θέλουν να χάσουν ή να «βάλουν» βάρος βασίζονται αποκλειστικά στο νούμερο που δείχνει η ζυγαριά, αντί να δίνουν προσοχή στο πώς αισθάνονται με το σώμα τους. Είτε έχεις ιδανικό βάρος, είτε προσπαθείς να χάσεις κάποια περιττά κιλά, αυτό που πρέπει να γνωρίζεις είναι ότι η καλή υγεία δεν έχει να κάνει μόνο με τη μέτρηση του σωματικού βάρους. Γι’ αυτό και οι σύγχρονες έξυπνες ζυγαριές προσφέρουν πολλά περισσότερα από την απλή μέτρηση βάρους. Ανάλογα το μοντέλο, μια έξυπνη ζυγαριά μπορεί να μετρήσει το δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ), λίπος, νερό, οστική και μυϊκή μάζα κ.ά.

Στη συνέχεια, τα δεδομένα αυτά συγχρονίζονται μέσω Wi-Fi ή Bluetooth με το smartphone ή το tablet σου και μπορείς να τα αξιοποιήσεις για να παρακολουθήσεις την πρόοδό σου και να ανατρέχεις στις προηγούμενες μετρήσεις σου, ώστε να θέτεις στόχους για το επιθυμητό αποτέλεσμα. Έτσι, είναι πολύ πιο εύκολο να δεις μακροπρόθεσμες -θετικές- αλλαγές στο σώμα σου και να υιοθετήσεις καλύτερες συνήθειες.

 

Φρόντισε, λοιπόν, σωστά τον εαυτό σου και θα δεις ότι η καλύτερη υγεία θα σε βοηθήσει να πετύχεις και τους υπόλοιπους στόχους που έχεις θέσει για τη νέα χρονιά.

 

 

Δείτε ακόμη