Όλες οι λεπτομέρειες για τη συνεργασία Sony – Microsoft

 

Μεγάλη έκπληξη προκάλεσε στο gaming κοινό η επίσημη ανακοίνωση για τη συνεργασία μεταξύ Sony και Microsoft. Συγκεκριμένα ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Sony Kenichiro Yoshida υπέγραψε το αρχικό μνημόνιο συνεργασίας με τον CEO της Microsoft Satya Nadella στις ΗΠΑ και η φωτογραφία που δημοσίευσαν έκανε θραύση στα social media.

Η «αντιπαλότητα» των δύο εταιρειών τις τελευταίες σχεδόν δύο δεκαετίες ήταν γνωστή σε όλους και κυρίως στους fans. Γι’ αυτό ακριβώς πολλοί απόρησαν, αφού ήταν κάτι που δεν μπορούσαν καν να φανταστούν. Σίγουρα όμως η συνεργασία αυτή θα έχει πολλαπλά οφέλη και για τις δύο πλευρές.

 

Τι προβλέπει η συμφωνία

Η ανακοίνωση αναφέρει πως η συνεργασία αφορά τον χώρο του gaming, των δικτύων, των streaming τεχνολογιών, του cloud, την τεχνητή νοημοσύνη (AI) και σε τεχνολογίες ημιαγωγών.

Φαίνεται πως σε πρώτη φάση η Sony προσπαθεί να βελτιώσει το PlayStation Network (PSN) και τις συνδρομητικές δικτυακές της υπηρεσίες. Το κομμάτι αυτό θα ανατεθεί στην Microsoft, η οποία με τη σειρά της βελτιώνει τεχνολογίες που αφορούν αποκλειστικά gaming (αισθητήρες, κάμερες κλπ). Δεν υπάρχει ακόμη καμία πληροφορία για ανταλλαγή περιεχομένου (π.χ. αποκλειστικών τίτλων) αν και φήμες διέρρευσαν για διάθεση του Halo στο Playstation.

Οι δύο κολοσσοί προσπαθούν να βρεθούν σε πλεονεκτική θέση έναντι του ανταγωνισμού σε βάθος δεκαετίας. Ταυτόχρονα προσπαθούν να εξοικονομήσουν χρόνο και χρήμα ανταλλάζοντας τεχνογνωσία σε τομείς που έχουν «μείνει πίσω».

Αξίζει να σημειωθεί πως η συμφωνία ήταν τόσο σημαντική που κλείστηκε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και χωρίς να έχει ενημερωθεί το προσωπικό των gaming τμημάτων. Έτσι προκλήθηκε αναστάτωση μεταξύ των εργαζομένων και χρειάστηκε να υπάρξει ενημέρωση από τα διευθυντικά στελέχη για τον αποκλεισμό πιθανών απολύσεων. Επιβεβαίωσαν ακόμη πως δεν επηρεάζονται τα σχέδια για τις κονσόλες επόμενης γενιάς που ετοίμαζε η κάθε εταιρεία.

Υπήρξαν αρχικά φήμες πως η Sony σχεδίαζε να συνεργαστεί με την Amazon (που ήδη υποστηρίζει το PSN) άλλα δεν ευδοκίμησαν.

 

Γιατί αυτή την χρονική στιγμή

Tο μέλλον του gaming

Όταν ο ανταγωνισμός κάνει δυναμικά βήματα δεν μπορείς να μείνεις πίσω. Μεγάλοι «παίχτες» όπως η Amazon ή ακόμα και η Netflix ετοιμάζουν ή έχουν ήδη ανακοινώσει όπως η Google το Stadia, κινήσεις που θα τους επιτρέψουν να διεκδικήσουν μεγαλύτερο κομμάτι της «video gaming πίτας».

Η αλήθεια είναι πώς η Sony είχε αργήσει κι έμεινε πίσω στην υποδομή και τις δικτυακές υπηρεσίες. Πλέον τα ποσά και ο χρόνος που θα έπρεπε να επενδύσει είναι αδιανόητα μεγάλα. Οπότε το να χρησιμοποιήσει το πετυχημένο παράδειγμα της Microsoft συμφέρει και τους δύο. Ο πρώτος αποκτά μέλλον ειδικά στο streaming που έρχεται και ο δεύτερος έναν μεγάλο πελάτη για το δίκτυό του.

 

Προηγούμενες συνεργασίες στον χώρο

Παραδόξως οι συνεργασίες μεταξύ αντιπάλων στον χώρο της τεχνολογίας είναι κάτι που έχουμε ξαναδεί. Για παράδειγμα η Apple αγοράζει οθόνες από την αντίπαλη εταιρεία, Samsung. Όταν και οι δύο κερδίζουν σε χρήμα, χρόνο και τεχνογνωσία δεν υπάρχει εμπόδιο. Είναι καθαρά θέμα λογικής και ορθής επιχειρηματικής πρακτικής.

 

Εταιρείες με διαφορετική στρατηγική

Η Sony είναι μία entertainment εταιρεία και έχει επενδύσει σε μουσική, ταινίες και βιντεοπαιχνίδια. Δηλαδή ασχολείται κυρίως με τη δημιουργία περιεχομένου. Στον αντίποδα, η Microsoft δεν είναι μία καθαρά gaming εταιρεία. Ασχολείται με software, cloud services και δίκτυα. Μάλιστα, τα Azure Data Centers της είναι ό,τι πιο καινοτόμο σήμερα στον χώρο των διαδικτυακών υπηρεσιών και αυτό θέλει να πουλήσει σε όλους! Ταυτόχρονα ενδιαφέρεται για κάμερες, AI και VR στα οποία έχει εμπειρία και πατέντες η Sony.

Εν ολίγοις, και οι δύο εταιρείες διέθεσαν τα δυνατά τους σημεία και ταυτόχρονα κάλυψαν «αδυναμίες».

 

Διαφήμιση για την Microsoft η χρήση του δικτύου της

Εφόσον η Microsoft ενδιαφέρεται και ασχολείται με τις δικτυακές υπηρεσίες, η συνεργασία με την Sony ήταν πολύ δυνατή κίνηση. Δεν αφορά μόνο το gaming αφού η Microsoft φιλοδοξεί να γίνει η ραχοκοκαλιά για όλους τους μεγάλους παίχτες στον χώρο. Καθώς και να αποκτήσει μεγαλύτερο μερίδιο και καλύτερη θέση από την Google συνολικά στο διαδίκτυο.

 

 

Sony, η gaming υπερδύναμη

Ταυτόχρονα η Sony δεν χάνει τον gaming χαρακτήρα της και την θέση της στον χώρο αυτό. Αντιθέτως αναβαθμίζεται δικτυακά ενώ οι αποκλειστικοί της τίτλοι, αλλά και η θέση της στο σινεμά την κάνουν ελκυστική για πελάτες και άλλες εταιρείες.

 

Κερδοφορία και στους δύο

Ουσιαστικά γλιτώνουν και οι δύο άπειρα χρήματα από Research & Development. Την ίδια στιγμή πουλάνε την χρήση των «επιχειρηματικών τους φιλέτων».

 

Ο ρόλος της Nintendo

Η συμφωνία MicrosoftNintendo που προηγήθηκε, στην ουσία επίσπευσε τις εξελίξεις. Η Sony διαπίστωσε ότι έμενε μόνη σε ένα περιβάλλον που το μέλλον θα εξαρτηθεί όχι από τα παιχνίδια αλλά από την ποιότητα του streaming. Ήδη οι Ιαπωνικές εταιρείες έχασαν πολύ χρόνο την τελευταία δεκαετία σε αυτόν τον τομέα και ξέρουν ότι το έχουν ήδη «πληρώσει» ακριβά.

Από την άλλη δημιουργείται ένα ενδιαφέρον σενάριο όπου οι κάτοχοι και συνδρομητές XBOX, Playstation και Switch θα μπορούν να διασυνδέονται μεταξύ τους και να ανταλλάσουν περιεχόμενο στο ίδιο ουσιαστικά δίκτυο με κοινή υποδομή.

Το κοινό που αφορούν οι κονσόλες 

Τέλος, μεγάλη σημασία έχει η ανακοίνωση του CEO του PlayStation Jim Ryan ο οποίος δήλωσε σε επενδυτές ότι οι κονσόλες είναι για λίγους. Εννοούσε πως αποτελούν μικρό εξειδικευμένο τμήμα της gaming βιομηχανίας και στην ουσία απασχολεί τους πιο hardcore gamers.

Αν σε αυτό υπολογίσει κανείς όχι μόνο τους PC gamers, αλλά όσους παίζουν μέσω mobile συσκευών (ένα πιθανό επιπλέον κοινό πάνω από 2 δισεκατομμύρια ανθρώπους) τότε κανείς εύκολα καταλαβαίνει τα οικονομικά μεγέθη και γιατί έχει νόημα όχι να πουλάς παιχνιδομηχανές και δυνατά PC, αλλά streaming υπηρεσίες σε οποιονδήποτε μέσω πολλών διαφορετικών συσκευών και μίας σύνδεσης στο διαδίκτυο.

Όλα αυτά θα γίνουν περισσότερο αντιληπτά σε βάθος δεκαετίας. Μέχρι τότε θα δούμε πολλά ακόμα πράγματα που δεν θα πρέπει να εκπλήσσουν κανένα.

 

 

Μπορείς να δεις ακόμη