Project Scorpio: Μία «μικρή γεύση» από την πιο ισχυρή κονσόλα στον κόσμο

by k-Admin 3

Μπορεί η πλήρης αποκάλυψη του Project Scorpio να αναμένεται τον ερχόμενο Ιούνιο, κατά τη διάρκεια της φετινής Ε3, ωστόσο, πρόσφατα, η Microsoft μας έδωσε μια πιο σαφή εικόνα των δυνατοτήτων της επερχόμενης κονσόλας. Ας δούμε, αναλυτικά, γιατί το επερχόμενο Project Scorpio έχει τον τίτλο της πιο ισχυρής κονσόλας στον κόσμο.

 

 

Scorpio Engine: Ο πιο ισχυρός επεξεργαστής κονσόλας παιχνιδιών

Στόχος της Microsoft είναι να συμβαδίζει με τις απαιτήσεις των gamers για αναδυόμενες τεχνολογίες όπως 4K, VR και HDR. Έτσι, η αμερικανική εταιρεία εξοπλίζει το Project Scorpio με το πιο ισχυρό SoC (system on chip) κονσόλας παιχνιδιών που έχει δημιουργηθεί ποτέ, το Scorpio Engine.

Ο επεξεργαστής του Microsoft Project Scorpio είναι εφοδιασμένος με 8 πυρήνες χρονισμένους στα 2,3 GHz, ενώ η GPU διαθέτει 40 υπολογιστικές μονάδες των 1172 MHz η κάθε μία, προσφέροντας συνολική απόδοση 6 Teraflops και μεγαλύτερο εύρος ζώνης (326GB/s αντί για 68 στο Xbox One). Επιπλέον, για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης και την ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης ισχύος, ο Project Scorpio κάνει χρήση της Hovis Method, ενός ψηφιακού συστήματος παροχής ισχύος αιχμής που συντονίζεται με την τάση της εκάστοτε κονσόλας, ενώ τα 12 GB GDDR5 μνήμης RAM έρχονται να ενισχύσουν ακόμη περισσότερο την συνολική απόδοση της κονσόλας.

 

 

Με την υπογραφή της AMD

Τα βασικά σχέδια στα υποσυστήματα του Scorpio Engine SoC φέρουν την υπογραφή της AMD. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τον πυρήνα γραφικών Radeon, ο οποίος ενσωματώνει χαρακτηριστικά από την τελευταία αρχιτεκτονική Polaris της AMD που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για τη νέα κονσόλα της Microsoft.

 

 

Καινοτομίες στην ψύξη του Project Scorpio

Σημαντική εξέλιξη αποτελεί και η παρουσία του τροφοδοτικού στο εσωτερικό της κονσόλας, με τη Microsoft να έχει προχωρήσει σε ένα εξαιρετικό σύστημα ψύξης: Αποτελώντας πρωτιά για τις οικιακές κονσόλες, ο θάλαμος ατμού του Project Scorpio χρησιμοποιεί προηγμένο σύστημα ψύξης των υγρών προκειμένου ο Scorpio Engine να παραμένει δροσερός, ενώ ο φυγόκεντρος ανεμιστήρας τύπου supercharger τραβά προς τα μέσα και συμπιέζει γρήγορα τον αέρα, παρέχοντας τη μέγιστη δυνατή ψύξη με τον μικρότερο δυνατό θόρυβο.

 

 

Δυνατότητα 4Κ πραγματικού παιχνιδιού

Το Project Scorpio έρχεται με υποστήριξη 4Κ gaming, 4Κ UHD Blu-ray/DVD και HDR, ενώ θα είναι έτοιμο για τις τηλεοράσεις της επόμενης γενιά που θα υποστηρίζουν το variable refresh rate του HDMI 2.1. Η κονσόλα θα είναι πλήρως συμβατή και με τα monitors με υποστήριξη FreeSync μέσω της τεχνολογίας HDMI της AMD. Οι PC gamers είναι ήδη εξοικειωμένοι με την τεχνολογία FreeSync της AMD και την ιδέα του variable refresh rate, την οποία το Project Scorpio φέρνει και στα συστήματα οικιακής ψυχαγωγίας.

 

 Απόλυτα συγχρονισμένη εμπειρία ήχου και εικόνας

Άλλα αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν τεχνολογία Dolby Atmos για μοναδική εμπειρία ήχου, ενώ θα υποστηρίζει ένα νέο πρότυπο που ονομάζεται HRTF και έχει αναπτυχθεί από την ομάδα που βρίσκεται πίσω από το Microsoft Hololens, κάτι που σημαίνει ότι έχει να κάνει με εφαρμογές ενισχυμένης πραγματικότητας (Augmented Reality). Για όσους δεν γνωρίζουν, Η «ενισχυμένη» (ή επαυξημένη) πραγματικότητα είναι αυτό που σχετικά φανερά λέει η ονομασία της. Πρόκειται για την προσθήκη εικονικής πληροφορίας μέσω κατάλληλων συσκευών στο περιβάλλον (χώρο, αντικείμενα, ανθρώπους) το οποίο αντιλαμβάνεται ο άνθρωπος μέσω των αισθητηρίων οργάνων του.

 

Σκληρός δίσκος 1ΤΒ

Η κονσόλα θα ενσωματώνει σκληρό δίσκο της τάξης του 1ΤΒ και οι πρώτες πληροφορίες λένε πως θα υποστηρίζει επέκταση αποθηκευτικού χώρου μέσω εξωτερικών σκληρών δίσκων από το λανσάρισμά της. Ο σκληρός δίσκος της κονσόλας διαθέτει 50% περισσότερο bandwidth ώστε να εξασφαλίζει γρηγορότερα loading times, ακόμη και για τα υψηλής ανάλυσης textures.

 

Συμβατότητα με παιχνίδια και αξεσουάρ Xbox One

To Project Scorpio θα «τρέχει» κάθε παιχνίδι του Xbox One αλλά και όσους τίτλους τους Xbox 360 περιλαμβάνονται στη λίστα των Backwards Compatibility games. Επιπρόσθετα, η κονσόλα θα βελτιώνει αισθητά την απόδοση όλων των παιχνιδιών, με καλύτερο framerate, ευκρινέστερα textures, ταχύτερους χρόνους φόρτωσης, σταθερότερες αναλύσεις και χωρίς tearing. Οι χρήστες θα απολαμβάνουν υψηλότερες αναλύσεις σε συγκεκριμένα παιχνίδια που ενσωματώνουν dynamic resolution, όπως μεταξύ άλλων τα Halo 5, Gears 4, Battlefield 1 και DOOM. Και όλα αυτά χωρίς κανένα επιπρόσθετο patch. Θα υπάρχουν ωστόσο παιχνίδια που θα αναβαθμίζονται μέσω patch, τα οποία ενδεχομένως να φέρουν περισσότερες βελτιώσεις. Φυσικά, το «Backwards Compatibility» ισχύει και για τα αξεσουάρ Xbox One, όπως για παράδειγμα τα Xbox One controllers.

 

Αντίστροφη μέτρηση μέχρι την Ε3 2017

Το Project Scorpio έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει τα Χριστούγεννα του 2017, ενώ η τελική εμφάνιση, το όνομα και η ακριβής ημερομηνία κυκλοφορίας της κονσόλας αναμένεται να αποκαλυφθούν κατά τη διάρκεια της Ε3 2017 – στις 12 Ιουνίου. Μέχρι τότε, μείνε συντονισμένος για να μάθεις όλα τα συναρπαστικά και ενδιαφέροντα που θα αποκαλυφθούν στην Ε3, τη μεγαλύτερη έκθεση της χρονιάς για την αγορά του gaming και μία από τις μεγαλύτερες για το χώρο της οικιακής ψυχαγωγίας συνολικά.

Μπορείς να δεις ακόμη