XBOX Game Pass: η νέα συνδρομητική υπηρεσία της Microsoft

by k-Admin 3

 

Η Microsoft, στην προσπάθεια διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό και εδραίωσής της στο χώρο του gaming και των κονσολών ειδικότερα, προχώρησε σε μία σημαντική ανακοίνωση μίας νέας συνδρομητικής υπηρεσίας με το όνομα XBOX Game Pass, μέσω της οποίας φιλοδοξεί να αλλάξει τα πάντα στο χώρο του gaming συνδυάζοντας την συνδρομητική, αλλά απεριόριστη πρόσβαση σε online τίτλους από videogames, θυμίζοντας την λογική λειτουργίας του Netflix. Μόνο που αυτή τη φορά δεν αφορά ταινίες, αλλά ηλεκτρονικά παιχνίδια! Η υπηρεσία αυτή θα είναι διαθέσιμη στο κοινό περίπου στο τέλος της άνοιξης με αρχή του καλοκαιριού, αν και αναμένουμε νεότερες επίσημες ανακοινώσεις και τις πρώτες αναφορές από την δοκιμαστική χρήση της υπηρεσίας αυτής από επιλεγμένους χρήστες.

 

 

Πώς θα λειτουργήσει το Game Pass

Το Xbox Game Pass  θα είναι διαθέσιμο σε τουλάχιστον 30 χώρες μαζί με την Ελλάδα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Microsoft θα προσφέρει άμεση πρόσβαση σε περισσότερους από 100 τίτλους παιχνιδιών κάθε μήνα έναντι ενός χαμηλού χρηματικού ποσού!

Η λίστα αυτή θα ανανεώνεται κάθε μήνα όπως ακριβώς γίνεται με τις διαθέσιμες για παρακολούθηση ταινίες στο Netflix. Βέβαια, μέσα σε κάθε μήνα θα μπορείς να κατεβάσεις και να παίξεις οποιοδήποτε από τα διαθέσιμα videogames, δηλαδή θα υπάρχει μία νέα επικαιροποιημένη λίστα ανά 30 ημέρες. Μάλιστα, ακριβώς επειδή τα παιχνίδια θα είναι διαθέσιμα για download και εγκατάσταση (όπως γίνεται όταν αγοράζεις ψηφιακά παιχνίδι από το XBOX Store), δε θα υπάρχουν προβλήματα στο gaming (ειδικά στην ποιότητα απεικόνισης) λόγω streaming ή κακής ποιότητας σύνδεσης, δικτύου κτλ.

Επίσης, για όσο διάστημα το παιχνίδι αυτό που σε ενδιαφέρει βρίσκεται στον κατάλογο του XBOX Game Pass και θελήσεις τελικά να το έχεις για πάντα κατεβασμένο στον σκληρό δίσκο της κονσόλας, σου δίνεται η δυνατότητα να το αποκτήσεις για πάντα με κάθε τυχόν πρόσθετο περιεχόμενο (π.χ. ένα Season Pass ή κάποιο DLC) με γενναίες εκπτώσεις σε σχέση με τις αρχικές τιμές που έδινε το online κατάστημα.

 

 

Προφανώς το όλο εγχείρημα θα το στηρίξει η ίδια η Microsoft με δικές της παραγωγές  (Microsoft Studios) και σημαντικούς τίτλους, όπως οι σειρές παιχνιδιών Halo και Gears of War. Δηλαδή, αναφερόμαστε σε ονόματα μεγάλα που συνήθως αποτελούν λόγο να αγοράσεις και την παιχνιδομηχανή αυτή καθεαυτή. Παράλληλα αρκετές μεγάλες εταιρείες έχουν δηλώσει ότι θα συμμετάσχουν όπως είναι οι 2K, 505 Games, BANDAI NAMCO Entertainment, Capcom, Codemasters, Deep Silver, Focus Home Interactive, SEGA, SNK CORPORATION, THQ Nordic GmbH  και Warner Bros Interactive Entertainment. Από την άλλη, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν βλέπουμε άλλα μεγάλα ονόματα του χώρου όπως Ubisoft, Activision και Electronic Arts. Η τελευταία μάλλον λόγω της δικής της συνδρομητικής υπηρεσίας με το όνομα EA Access, η οποία υπάρχει εδώ και λίγο καιρό και ακολουθεί την ίδια λογική λειτουργίας και μάλιστα υποστηρίχτηκε από την Microsoft για το XBOX One!

 

Τι γίνεται με το XBOX Live και τις Gold συνδρομές

Όμως φαίνεται ότι μπορεί να υπάρξει μία μικρή σύγχυση στους χρήστες, διότι η Microsoft έχει για το XBOX εδώ και πολλά χρόνια πλέον μία πετυχημένη και αγαπημένη υπηρεσία με το όνομα XBOX Live Gold! Ειδικότερα, η ίδια η εταιρεία θεωρεί για την ώρα διαφορετικές τις δύο συνδρομές αν και δεν είναι τελικά απόλυτα διακριτές μεταξύ τους. Για παράδειγμα,  για να είσαι μέλος του XBOX Game Pass, δεν είσαι υποχρεωμένος να έχεις πληρώσει παράλληλη συνδρομή στο XBOX Live. Εντούτοις, αν θελήσεις να αξιοποιήσεις τις εκάστοτε συνεργατικές (co-op) ή άλλες online λειτουργίες ενός παιχνιδιού μέσω του XBOX Game Pass δεν γίνεται να το κάνεις αν δεν έχεις και το XBOX Live ενεργό και πληρωμένο. Αυτομάτως λοιπόν δημιουργείται μία μικρή σύγχυση!

 

 

Στο σημείο αυτό να σημειωθεί ότι με τη χρήση του XBOX Live μπορείς να παίζεις συνεργατικά ή ομαδικά online με τους φίλους σου, να χρησιμοποιήσεις υπηρεσίες επικοινωνίας φωνής και να κάνεις συνομιλία σε ομάδες, να κατεβάζεις εφαρμογές και ανά περιόδους να έχεις δωρεάν παιχνίδια που μπορείς να κατεβάσεις για πάντα, αλλά και γενικότερα γενναίες εκπτώσεις σε ψηφιακό περιεχόμενο. Ειδικά το τελευταίο, φαίνεται να μην είναι και αυτό απόλυτα διαχωρισμένο από τη νέα υπηρεσία που λανσάρεται και για αυτό ίσως θα έπρεπε η Microsoft να σκεφτεί και την πιθανότητα ενός οικονομικότερου και εκπτωτικού πακέτου για την αγορά και χρήση και των δύο αυτών υπηρεσιών.

 

Τι πρέπει να προσέξει η Microsoft

Ήδη αναφέρθηκε πριν ότι το Xbox Game Pass σε μερικά σημεία δεν είναι απόλυτα διακριτό από το XBOX Live Gold. Αυτό δεν είναι το μόνο που πρέπει να προσέξει η Microsoft. Μπορεί να προβληματιστεί από την εμπειρία και τα επιχειρηματικά μοντέλα άλλων προσπαθειών όχι απαραίτητα μόνο από το χώρο του gaming.

Συγκεκριμένα, το μοντέλο της υπηρεσίας «αντιγράφει» το Netflix. Φαίνεται ότι το Netflix –που αποτελεί και πρότυπο επιχειρηματικό μοντέλο ακόμα και σε ακαδημαϊκό επίπεδο- κέρδισε για πολλούς λόγους, αλλά επικράτησε κυρίως για 3 στοιχεία: λογική τιμολογιακή πολιτική, προσβασιμότητα στις ταινίες από πολλές συσκευές και γνήσιο (original) περιεχόμενο.

Στην περίπτωση λοιπόν της Microsoft σχεδόν ικανοποιούνται τα 3 αυτά σημεία. Όντως το κόστος δεν είναι απαγορευτικό αφού δεν ξεπερνά τα 10 ευρώ το μήνα για πρόσβαση σε αρκετό περιεχόμενο.

Από την άλλη, δεν απαιτείται πρόσβαση από πολλές συσκευές αφού το XBOX είναι μία κονσόλα με εκατομμύρια πωλήσεις, ιστορία και μεγάλη βάση χρηστών. Βέβαια, εφόσον μετά τα Windows 10 και με τη χρήση κοινού κώδικά και λογισμικού επιχειρείται μία ενοποίηση εμπειρίας και λειτουργίας διαφόρων συσκευών, δε θα ήταν κακή ιδέα η υπηρεσία να επεκταθεί και στους υπολογιστές. Άλλωστε, ήδη το κάνει αυτό σε μερικές περιπτώσεις. Για παράδειγμα το Gears of War 4 προσφέρεται και στους χρήστες PC και σε αυτούς με XBOX και είναι δυνατό ακόμη και το cross play, δηλαδή να παίξουν online χρήστες από διαφορετικό hardware. Άρα με αυτήν τη λογική γιατί να μην επεκταθεί η νέα αυτή υπηρεσία της Microsoft και στο PC; Το επιχείρημα αυτό ενισχύεται και από το γεγονός ότι πολλοί τίτλοι κυκλοφορούν ταυτόχρονα και για PC και κονσόλα.

Έπειτα, σχετικά με το γνήσιο περιεχόμενο, ήδη η Microsoft με δικούς της πόρους και εξαγορές μικρών συνήθως developer studios προσπαθεί να δημιουργεί όχι απλά γνήσια παιχνίδια, αλλά και μεγάλους εμπορικά τίτλους. Τα τελευταία χρόνια το έχει καταφέρει πολύ καλά. Ίσως χρειαστούν ακόμη περισσότεροι, αλλά πρέπει τελικά η Microsoft να βάλει στο εγχείρημα σχεδόν όλες τις μεγάλες εταιρείες του χώρου. Επαναλαμβάνουμε ότι εταιρείες όπως η EA και Ubisoft θα ήταν συνετό να συμμετάσχουν στο εγχείρημα. Εξάλλου δεν είναι απαραίτητα ανταγωνιστικά τα εγχειρήματα εφόσον η Microsoft συνεχίσει π.χ. να προσφέρει το αντίστοιχο app της EA και εξτρά επιχειρηματικά οφέλη σε αυτές.

Εν κατακλείδι, οι πρώτες  ανακοινώσεις από την Microsoft παρουσιάζουν ενδιαφέρον ακριβώς επειδή δεν έχει υπάρξει ποτέ μέχρι στιγμής και σε τόσο μεγάλη έκταση μία υπηρεσία τύπου Netflix, αλλά για βιντεοπαιχνίδια και προσανατολισμένη σε gamers. Βέβαια θα πρέπει περιμένουμε να δούμε και την υπηρεσία στην πράξη προτού βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα, αλλά θα φανεί και το αν η Microsoft θα μπορέσει να προσφέρει 100+ ελαφρώς διαφορετικούς, αλλά και μεγάλους τίτλους κάθε μήνα. Άραγε θα συμμετάσχουν και άλλοι δημιουργοί και μεγάλα ονόματα του χώρου ή θα θεωρήσουν ότι το μοντέλο αυτό δεν τους συμφέρει επιχειρηματικά; Ας μην λησμονούμε ότι δυο συνδρομητικές υπηρεσίες μη απόλυτα διακριτές σε όλα τα επίπεδα ίσως προκαλέσουν θέμα σε πολλούς χρήστες. Από την άλλη, δεν μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι δεν είναι μία ενδιαφέρουσα κίνηση που μπορεί να αλλάξει ακόμα και τα οικονομικά στοιχεία στον χώρο του gaming. Σίγουρα περιμένουμε απάντηση και γενικότερα αντίδραση του μεγάλου αντιπάλου στον χώρο, της Sony. Αναμένουμε λοιπόν με ενδιαφέρον τις εξελίξεις!

 

Μπορείς να δεις ακόμη