|  |  | 

Κουζίνα ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ

Οι διατροφικές ιδιότητες της σοκολάτας

 

 

Από την Ιωάννα Σταμούλου


 

Εκατομμύρια γυναίκες κι άντρες στον κόσμο δηλώνουν εθισμό στη σοκολάτα και κατατρέχονται από τύψεις για την απόλαυση και τις πολυάριθμες θερμίδες που τους προσφέρει. Όμως είναι αμαρτία να κολλήσουμε μόνο σε αυτές χωρίς να αναφερθούμε και στα υπόλοιπα πλεονεκτήματά της. Που είναι πραγματικά τόσα πολλά…

 

 

Η σοκολάτα αποτελεί πλούσια πηγή ζωτικότητας για τον ανθρώπινο οργανισμό καθώς περιέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά, δηλαδή υδατάνθρακες, λίπη και πρωτεΐνη φυτικής προέλευσης, αλλά κι ένα πλήθος από βιταμίνες, όπως βιταμίνη Α και Ε. Είναι, επίσης, μια από τις καλύτερες πηγές αντιοξειδωτικών στον κόσμο, οι κυριότερες των οποίων είναι οι πολυφαινόλες, πλούσια πηγή φυτικών ινών, καλίου, μαγγανίου, ψευδάργυρου, σεληνίου, μαγνησίου και σιδήρου ενώ περιέχει και μικρές ποσότητες καφεΐνης που αποτελεί διεγερτικό για το κεντρικό νευρικό σύστημα.

 

Παχαίνει τελικά η σοκολάτα;

Η αλήθεια είναι πως η μαύρη έχει λιγότερες θερμίδες από τη σοκολάτα γάλακτος και τη λευκή. Στην πραγματικότητα αυτό που φορτώνει τη σοκολάτα με θερμίδες είναι η ζάχαρη και το γάλα που της προστίθεται κατά την επεξεργασία της. Γι’ αυτό η κατανάλωσή της πρέπει να γίνεται με μέτρο στοχεύοντας σε σοκολάτες μ' ελάχιστη περιεκτικότητα σε κακάο το 70%. Μέτρον άριστον, λοιπόν, και να θυμάσαι πως μια ποσότητα των 30γρ. μπορεί να ικανοποιήσει την επιθυμία σου για γλυκό και ταυτόχρονα να βοηθήσει στην ομαλή λειτουργία του οργανισμού, χωρίς να σε επιβαρύνει με μεγάλη ποσότητα λίπους, ζάχαρης και θερμίδων στην καθημερινή σου διατροφή.

 

 

Πιο αναλυτικά…

  • Η σοκολάτα, εκτός από απόλαυση, βοηθάει σημαντικά στη βελτίωση της ψυχικής μας διάθεσης κι είναι ένα από τα καλύτερα φυσικά αντικαταθλιπτικά, καθώς έχει παρατηρηθεί πως επιτυγχάνει την αύξηση της σεροτονίνης στον εγκέφαλο.
  • Το κάλιο, το ασβέστιο και το μαγνήσιο της σοκολάτας συμβάλλουν στην πρόληψη της υπέρτασης και στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.
  • Η μαύρη σοκολάτα αποτελεί μια πολύ σημαντική πηγή πολυφαινολών, ουσιών μ' αντιοξειδωτική δράση. Τα αντιοξειδωτικά προστατεύουν τον οργανισμό από τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν βλάβες στις μεμβράνες των κυττάρων κι αυξάνουν τον κίνδυνο για ανάπτυξη καρδιακής νόσου. Επιπλέον, οι ελεύθερες ρίζες συμβάλλουν στην πρόωρη γήρανση.
  • Τα φλαβονοειδή συμβάλλουν, επίσης, στη μείωση της υπέρτασης και βελτιώνουν τη συνολική αγγειακή μας λειτουργία.
  • Το κακάο στη μαύρη σοκολάτα ρίχνει τα επίπεδα της κακής χοληστερίνης (LDL), ενώ τα ισχυρά αντιοξειδωτικά της μειώνουν το ρίσκο εμφράγματος, ή εγκεφαλικού επεισοδίου.
  • Υπάρχουν ακόμα ενδείξεις πως το κακάο αυξάνει την καλή χοληστερίνη (HDL) μ' αποτέλεσμα αυτή η ισορροπία των ποσοστών να προστατεύει από το ενδεχόμενο στεφανιαίας αθηροσκλήρωσης και καρδιακού επεισοδίου.
  • Η τακτική κατανάλωση μαύρης σοκολάτας αυξάνει την ευαισθησία του οργανισμού στην ινσουλίνη, αντιμετωπίζοντας έτσι το ενδεχόμενο εμφάνισης διαβήτη.
  • Το συστατικό θεοβρωμίνη, που περιέχει η σοκολάτα, έχει την ικανότητα να χαλαρώνει το νεύρο που προκαλεί τον έντονο βήχα και να μας ανακουφίζει άμεσα. Βρετανικές έρευνες έχουν δείξει, μάλιστα, πως το 60% των ασθενών που τους χορηγούνταν το συστατικό, ανακουφίζονταν άμεσα από το βήχα. Κι όλα αυτά χωρίς την υπνηλία που προκαλούν τα περισσότερα αντιβηχικά σιρόπια.

 

 

Δείτε ακόμη