|  |  | 

HOW TO ΥΓΕΙΑ & ΕΥΕΞΙΑ

Πώς δεν θα πάρω κιλά στις διακοπές;

 

 

Από την Ιωάννα Σταμούλου


Ή αλλιώς ο 10λογος των διακοπών. Πάρε, λοιπόν, μαζί με τις αποσκευές σου και 10 tips, έτσι ώστε να μην γυρίσεις απ’ αυτές με επιπλέον κιλά.

 

Η πιο ευχάριστη περίοδος του χρόνου, ή μία από τις πιο ευχάριστες –τουλάχιστον- είναι σίγουρα αυτή των διακοπών. Είναι η χρονική στιγμή που το ρολόι σου σταματάει να σε «κυνηγά» και μετατρέπεται στο χέρι σου σ’ ένα ακόμη αξεσουάρ. Που ακούς μόνο τα θέλω σου και δεν έχεις λόγο να συμβουλευτείς την ατζέντα σου. Που χρειάζεσαι λιγότερα ρούχα και λιγότερο μακιγιάζ αφού το μαγιό, το αντηλιακό, το καπέλο, το παρεό και οι σαγιονάρες σου είναι ό,τι πραγματικά χρειάζεσαι. Τώρα που η μοναδική σου υποχρέωση είναι να περάσεις καλά, γυρίζοντας στο σπίτι φρόντισε να πάρεις στην επιστροφή μαζί σου μόνο άμμο κι αλάτι από την τελευταία βουτιά στη θάλασσα, άντε και κάποιο σουβενίρ. Γιατί τα επιπλέον κιλά τι τα θες;

  1. Προσοχή στον μπουφέ του ξενοδοχείου. «Η καλή μέρα από το πρωινό φαίνεται», γι’ αυτό φρόντισε να ξεκινήσεις τη μέρα σου δυνατά μ’ ένα στομάχι γεμάτο ενέργεια και βιταμίνες. Άφησε στην άκρη τα γλυκά, τις σφολιάτες, τους λουκουμάδες, τα κουλουράκια και τα κέικ κι επικεντρώσου σε δημητριακά, γιαούρτι, μέλι, σφιχτά αυγά, κάποιο τοπικό τυρί, ή αλλαντικό που θα βρεις στον μπουφέ (μπέικον, ένταμ και γκούντα θα βρεις και στο σούπερ μάρκετ της γειτονιάς του) και φυσικούς χυμούς.
  2. Μην παραλείπεις το ενδιάμεσο γεύμα ούτε στις διακοπές, γι’ αυτό βάλε στην τσάντα παραλίας φρούτα ίσως και καμιά μπάρα δημητριακών, αμύγδαλα, ή κάποιον άλλο ανάλατο ξηρό καρπό.
  3. Βόλτα στο beach bar; Καλή η μπίρα και τα μοχίτο, αλλά δεν είναι ούτε για κάθε μέρα, ούτε για χόρταση. Προτίμησε το ανθρακούχο νερό, κάποιο χυμό, κρύο τσάι χωρίς ζάχαρη, ή έστω μπίρα χωρίς αλκοόλ.
  4. Στο μεσημεριανό τραπέζι απόφυγε τα τηγανιτά, τις βαριές σάλτσες και προτίμησε, χόρτα, βραστά λαχανικά, ψητά ψάρια και κρέας, ή κοτόπουλο, κάποιο λαδερό, σαλάτες. Κι όταν λέμε σαλάτες δεν εννοούμε με μισό κιλό τυριά, κρουτόν, μαγιονέζες κι αλλαντικά. Αν επιλέξεις ζυμαρικό φρόντισε να είναι κάποιο χωρίς κρέμα γάλακτος και πολλά τυριά κι αλλαντικά.
  5. Μην «λιώνεις» όλη μέρα στην παραλία. Κολύμπησε, παίξε ρακέτες και βόλεϊ, περπάτα. Αν ξυπνήσεις πρωί βάλε τα αθλητικά σου και ξεκίνα να εξερευνήσεις το νησί περπατώντας, ή τρέξε αν προτιμάς. Μην ξεχνάς το αντηλιακό σου.
  6. Μην ξεχνάς ούτε το απογευματινό. Ειδικά μετά το μεσημεριανό υπνάκο χρειάζεσαι να βάλεις κάτι δροσερό στο στόμα. Τα παγωμένα φρούτα, καρπούζι, ή πεπόνι είναι μια καλή ιδέα πριν τον καφέ. Άντε κι ένα υποβρύχιο μια στις τόσες, ή μια γρανίτα.
  7. Το βράδυ καλύτερα να φας κάτι ελαφρύ. Γιαούρτι και φρούτα. Μια μεγάλη σαλάτα, ένα ντάκο από κριθαρένιο παξιμάδι με ντομάτα και ξυνομυζήθρα. Αν ξέρεις πως το βράδυ θα βγεις σίγουρα για φαγητό, κάνε αντιστροφή και φάε τις σαλάτες που σου προτείνω για μεσημεριανό.
  8. Αν βγεις το βράδυ για τσίπουρα και μεζέ, προτίμησε τη σχάρα από το τηγάνι και βάλε πολύ πάγο στο ποτήρι σου. Μέτρα τις τηγανιτές πατάτες και τα κολοκυθάκια και σταμάτα στο 10.
  9. Μην ξεχνάς να πίνεις πολύ νερό κατά τη διάρκεια όλης της μέρας. Ακόμη και 3 λίτρα τώρα το καλοκαίρι!
  10. Στη βραδινή σου έξοδο στο μπαρ θυμήσου πως τα περισσότερα κοκτέιλ περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης. Προτίμησε κάποιο χωρίς ζάχαρη, λευκό κρασί, ή μπίρα, κατά προτίμηση χωρίς αλκοόλ.

 

 

 

 

Δείτε ακόμη