|  | 

ΥΓΕΙΑ & ΕΥΕΞΙΑ

18 λόγοι για να διαλέξεις το ελλειπτικό μηχάνημα!

 

Το όργανο γυμναστικής που αντιμετωπίζεται με την μεγαλύτερη δυσπιστία από το ευρύ κοινό είναι το ελλειπτικό μηχάνημα. Με την ευρεία διάδοση της άποψης ότι είναι είτε βαρετό, είτε όχι αρκετά ενδιαφέρον ώστε να σε προκαλέσει, δεν είναι περίεργο που δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλές. Αλλά, όπως συμβαίνει σχεδόν πάντοτε, τα πάντα εξαρτώνται από τη χρήση που θα του κάνεις εσύ.

Για αυτό το λόγο εδώ είμαστε να σου δώσουμε τουλάχιστον 18 λόγους για να το προτιμήσεις.

 

1. Μπορείς άνετα να το καταφέρεις

Κάνει για όλες τις ηλικίες και για οποιοδήποτε επίπεδο φυσικής κατάστασης (πλην τραυματισμένων). Η κίνηση που πρέπει να κάνεις είναι πολύ εύκολη και παρέχει μια αίσθηση ασφάλειας, κάτι ιδιαίτερα θετικό για οποιοδήποτε αρχάριο χρήστη οργάνων γυμναστικής.

 

2. Μπορείς να το βρεις σχεδόν παντού

Είναι διαθέσιμα σε όλα τα γυμναστήρια, αλλά και σε πολλά καταστήματα φυσικά ή ηλεκτρονικά. Δεν είναι κάτι που θα δυσκολευτείς να βρεις σε καμία περίπτωση.

 

3. Μπορεί να κάνει καλό στην καρδιά σου

Σύμφωνα με σχετική έρευνα κάνει την καρδιά να λειτουργεί σε υψηλότερους ρυθμούς από ότι ο διάδρομος. Και όλα αυτά χωρίς τους κραδασμούς που συνοδεύουν τη χρήση διαδρόμου.

 

4. Χωράει στο πρόγραμμά σου και το σπίτι σου

Όσο καλή και αν είναι η οποιαδήποτε μορφή γυμναστικής, στο τέλος θα χρειαστεί να κάνεις τουλάχιστον ένα ντους για να απαλλαγείς από ιδρώτα ή όποιες άλλες δυσάρεστες οσμές. Αν μάλιστα προσπαθείς να γυμναστείς σε κάποιο διάλειμμα από τη δουλειά σου, ο χρόνος σου είναι ακόμα πιο περιορισμένος, ειδικά εάν είσαι και γυναίκα και πρέπει να διατηρήσεις όλο σου το look σε καλή κατάσταση. Τα πλεονέκτημα του ελλειπτικού σε αυτή την περίπτωση είναι ότι την ένταση που γυμνάζεσαι την ρυθμίζεις εσύ και άρα μπορείς να καταφέρεις είτε να μην ιδρώσεις είτε να μην “τσαλακώσεις” την εμφάνισή σου.
Από την άλλη, η απλή συναρμολόγησή του (εξαρτάται και από το μοντέλο) καθιστούν εύκολη τη μεταφορά του από το ένα δωμάτιο στο άλλο ανάλογα με τις ανάγκες σου, και εάν υπάρχει χώρος μια καλή περίπτωση είναι δωμάτιο με τηλεόραση για ευνόητους λόγους.

 

5. Μπορείς να αποφύγεις τον ανταγωνισμό

Το να έχεις τον διπλανό σου στο γυμναστήριο να κοιτάει με τι ταχύτητα πας και πόση απόσταση έκανες στο διάδρομο καταντάει πολλές φορές εκνευριστικό και άλλες φορές σου χαλάει και το κέφι. Με το ελλειπτικό τέρμα αυτές οι ιστορίες, πόσο μάλλον όταν το αγοράσεις για το σπίτι σου.

 

6. Γυμνάζει και το κάτω μέρος του σώματος

Εδώ, με τα χέρια κουνάς τις λαβές και άρα κουνιούνται και τα πόδια και έτσι αποφεύγεις την παγίδα άλλων οργάνων που γυμνάζουν μόνο τα πόδια σου.

 

7. Συμβάλει στην βελτίωση της ζωής σου

Σύμφωνα με έρευνες το ελλειπτικό μηχάνημα μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα της ζωής σου μιας και βοηθά στην καταπολέμηση των πόνων και της κούρασης στην πλάτη, μια μάστιγα που πλήττει πολλούς σύγχρονους ανθρώπους, ειδικά σε αυτούς που πάσχουν από κάποια πάθηση όπως η σκλήρυνση.

 

8. Υπάρχει ποικιλία

Τα ενσωματωμένα προγράμματα κάνουν την επιλογή ασκήσεων και ρουτίνας σχετικά εύκολα με τις προεπιλογές τους, αλλά και η χειροκίνητη επιλογή ρυθμίσεων είναι πολύ απλή. Από εκεί και πέρα, εσύ θα βρεις την ισορροπία μεταξύ αυτού που σε γυμνάζει καλύτερα και σε κουράζει λιγότερο.

 

9. Μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα ταυτόχρονα

Ενώ γυμνάζεσαι πάνω στο μηχάνημα, μπορείς άνετα να παρακολουθείς τηλεόραση ή να μιλάς με hands free ή με ανοικτή ακρόαση στο τηλέφωνο. Αν δεν επιλέξεις να το κάνεις χωρίς χέρια έχεις τη δυνατότητα να κάνεις σχεδόν τα πάντα.

 

10. Δεν επιβαρύνει τα γόνατά σου

Γενικά το ελλειπτικό επιβαρύνει λιγότερο όλο το σώμα, αλλά σίγουρα μεταχειρίζεται καλύτερα όσους έχουν θέματα με τα γόνατα, τους συνδέσμους ή την πλάτη. Η φύση της κίνησης χωρίς την ύπαρξη κραδασμών βοηθάει και ταυτόχρονα γυμνάζει κανονικά.

 

 

11. Μπορείς να γυμναστείς και σε πολύ έντονους ρυθμούς

Όλα είναι στο χέρι σου. Υπάρχουν μελέτες που καταδεικνύουν ότι ένα ελλειπτικό μηχάνημα έχει παρόμοια βελτίωση της φυσικής κατάστασης με τον διάδρομο ή άλλα όργανα. Το μόνο που χρειάζεται είναι να διατηρήσεις την ένταση σε υψηλά επίπεδα και να γυμνάζεσαι το ίδιο σκληρά, όσο θα έκανες και σε κάποιο από τα άλλα όργανα. Μια καλή μέθοδος είναι η εναλλαγή της κλίσης σε πιο απότομο επίπεδο για 3-4 λεπτά και επαναφορά στο κανονικό και κατόπιν όσες επαναλήψεις νομίζεις ότι μπορείς να αντέξεις.

 

12. Βοηθά στην επαναφορά μετά από τραυματισμούς

Έχοντας πάρει φυσικά την συγκατάθεση του γιατρού σου να αρχίσεις γυμναστική μετά την από τυχόν τραυματισμό, το ελλειπτικό μηχάνημα μπορεί να σε βοηθήσει να επαναφέρεις ομαλά την αίσθηση της κίνησης στο ισχίο σου. Από την άλλη, εάν το πρόβλημα είναι οι σύνδεσμοί σου, η χαμηλής έντασης άσκηση μπορεί και πάλι να σε βοηθήσει. Οι γιατροί σε αρκετές περιπτώσεις συνιστούν την ενασχόληση με το ελλειπτικό μηχάνημα κατά την ανάρρωση μετά από εγχείρηση στον πρόσθιο χιαστό. Γενικά, υπάρχουν επίσης έρευνες για την ευεργετική δράση του ελλειπτικού στην βελτίωση της ισορροπίας, της αντοχής και της κινητικότητας ατόμων που επανέρχονται μετά από εγκεφαλικό επεισόδιο.

 

13. Δεν χρειάζεται να καταναλώνεις άπειρη ενέργεια

Κάποιες φορές δεν έχεις τη δύναμη να τα δώσεις όλα. Το ελλειπτικό μηχάνημα υπάρχει και για αυτές τις ημέρες, μιας και εκεί μπορείς να ασκηθείς εύκολα χωρίς ιδιαίτερη ένταση, ενώ τα ενσωματωμένα σε κάποια μοντέλα προγράμματα σε βοηθάνε να το κάνεις και χωρίς ιδιαίτερη σκέψη.

 

14. Μπορείς να κάψεις πολλές θερμίδες

Σύμφωνα με διάφορες έρευνες μπορείς να κάψεις έως 400 θερμίδες σε μόλις 30 λεπτά ή ανάλογα με το βάρος σου. Όσο πιο βαρύς είσαι, τόσο πιο πολλές θερμίδες θα κάψεις στο ίδιο χρονικό διάστημα. Ένας άλλος παράγοντας που οδηγεί στο κάψιμο περισσότερων θερμίδων είναι η ένταση με την οποία έχεις επιλέξει να γυμνάζεσαι.

 

15. Μπορείς να γυρίσεις σε αυτό μετά από αποχή

Η επιστροφή στην εξάσκηση δεν είναι το ευκολότερο πράγμα στον κόσμο μετά από ένα μεγάλο ή μικρότερο διάλειμμα. Για τον ίδιο λόγο είναι μια πολύ καλή επιλογή για τους αρχάριους, μιας και επειδή μπορείς να ασκηθείς σε χαμηλή ένταση, βοηθάει σε αυτό το επίπεδο.

 

16. Μπορείς να ασκήσεις όλο σου το σώμα σε 30 λεπτά

Είναι απόλυτα αποτελεσματικό σε αυτό το πλαίσιο και από πολλούς θεωρείται το καλύτερο της αγοράς. Γυμνάζει όλο το σώμα, χέρια, πόδια και κορμό, ενώ κάνει καλό και στην καρδιά.

 

17. Μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά με άλλες ασκήσεις

Και πάλι λόγω της δυνατότητας που έχεις να γυμναστείς σε όποια ένταση θέλεις, το ελλειπτικό μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά σε οποιαδήποτε άλλη μορφή εκγύμνασης έχεις επιλέξει. Μάλιστα, είναι ιδιαίτερα χαλαρωτικό ως το τελευταίο όργανο εξάσκησης σε ένα πλήρες σετ εκγύμνασης.

 

18. Συνήθως πάει και προς τα πίσω

Και γιατί είναι καλό αυτό; Διότι το ανάποδο «περπάτημα» γυμνάζει καλύτερα τις γάμπες και τους ιγνυακούς τένοντες από ότι η κανονική κίνηση. Πρέπει να υποστηρίζεται από το μοντέλο που θα επιλέξεις.
Πόσο γρήγορα μπορώ να χάσω βάρος σε ένα ελλειπτικό μηχάνημα;
Όπως είπαμε και παραπάνω, τα ελλειπτικά μηχανήματα είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά στην εκγύμναση σώματος και καρδιάς, ενώ καταπονούν λιγότερο τους συνδέσμους, την ώρα που αυτά που έχουν λαβές βοηθούν να γυμνάζεις και τα χέρια σου. Ωστόσο, όπως και με τα άλλα μηχανήματα, η σωστή στάση του σώματος και η ένταση της εκγύμνασης είναι σημαντικά και για την αποφυγή τραυματισμών, αλλά και το σωστό κάψιμο θερμίδων.
Πριν αναφερθήκαμε στις θερμίδες που μπορείς να κάψεις και οι οποίες εξαρτώνται από το βάρος σου. Η μισή ώρα εξάσκησης στο ελλειπτικό καίει 270 θερμίδες για βάρος 57 κιλών, 335 για βάρος 70 κιλών, 400 θερμίδες (που λέγαμε πριν) για βάρος 84 κιλών και τέλος, 432 θερμίδες για βάρος 91 κιλών.
Έτσι, το να χάσεις περίπου μισό κιλό την εβδομάδα είναι ασφαλής αναλογία που βοηθά στη μεγιστοποίηση της απώλειας λίπους και μειώνει την πιθανότητα να πάρεις τα κιλά σου πίσω. Αν όμως είσαι αρκετά υπέρβαρος / υπέρβαρη, δικαιολογείται και η απώλεια ενός κιλού την εβδομάδα. Η απώλεια μισού κιλού την εβδομάδα, απαιτεί έλλειμμα 3.500 θερμίδων. Αυτό μπορείς να το πετύχεις κόβοντας 1.750 θερμίδες από την διατροφή σου και καίγοντας άλλες τόσες με την άσκηση. Για βάρος περίπου 85 κιλών, μπορείς να κάψεις 1.750 θερμίδες την εβδομάδα με πέντε μισάωρα ή εννέα τέταρτα εξάσκησης στο ελλειπτικό μηχάνημα την εβδομάδα.

 

Ποια οφέλη αποφέρει η εκγύμναση με το ελλειπτικό για το σώμα σου

Όπως είπαμε και παραπάνω, πρόκειται για ένα από τα πλέον φιλικά προς τον χρήστη μηχανήματα που μπορείς να βρεις σε ένα γυμναστήριο ή να πάρεις για το σπίτι σου. Εφόσον τα πόδια σου δε φεύγουν ποτέ από τα πετάλια, δε χρειάζεται να υποβάλλεις το σώμα σου σε κραδασμούς όπως ο διάδρομος. Γενικά, το ελλειπτικό μηχάνημα είναι και πιο άνετο και κάνει λιγότερο θόρυβο από το διάδρομο.

Μια από τις βασικές λειτουργίες του ελλειπτικού μηχανήματος και ίσως η σημαντικότερη, είναι ότι βοηθά το καρδιαγγειακό σου σύστημα. Όπως οποιοσδήποτε άλλος μυς, η καρδιά αποκρίνεται στα σωστά επίπεδα έντασης με το να γίνεται πιο δυνατή. Για καλύτερα αποτελέσματα χρειάζονται 150 λεπτά εκγύμνασης την εβδομάδα σε μέτρια ένταση ή 75 σε έντονη. Κάποια μοντέλα μάλιστα έχουν έτοιμα προγράμματα για την καλύτερη εκγύμνασης της καρδιάς σου και όχι μόνο.
Από την άλλη, όπως είπαμε, το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του ελλειπτικού μηχανήματος είναι η δυνατότητα του να γυμνάζει ολόκληρο το σώμα, ακόμα και σε χαμηλότερης έντασης εκγύμναση.

Δείτε ακόμη