Νίκησε το άγχος τώρα!

by Ioanna Tsoutsia

Το άγχος και το στρες είναι αλληλένδετα πράγματα και μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την ψυχική και σωματική μας υγεία. Σε μια εποχή που όλοι και όλα τρέχουν με ιλιγγιώδη ρυθμό, δεν είναι δύσκολο να είναι κανείς συνεχώς στρεσαρισμένος, όπου κι αν βρίσκεται, ό,τι κι αν κάνει.

Παρακάτω θα δούμε ορισμένες συνήθειες που μπορείς να υιοθετήσεις για να απαλλαγείς από το άγχος της καθημερινότητας καθώς και πώς η τεχνολογία γίνεται σύμμαχός σου (και) σε αυτή την προσπάθεια.

 

 

Βάλε πρόγραμμα

Η σωστή διαχείριση του χρόνου συμβάλλει στη μείωση του άγχους και μας κάνει αξιόπιστους απέναντι στους άλλους. Γι’ αυτό και αποτελεί μια εξαιρετικά σημαντική δεξιότητα που σίγουρα θα αναπτύξεις αν βάζεις πρόγραμμα στην καθημερινότητά σου. Ο χρόνος που απομένει μετά την εργασία ή τη σχολή πρέπει να κατανέμεται σοφά, ώστε να σου μένει αρκετός χρόνος για ξεκούραση και ψυχαγωγία.

Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να φτιάξεις μία λίστα καθηκόντων που θα σε βοηθήσει ν’ αντιμετωπίσεις τον καθημερινό φόρτο.

Το smartphone σου (ή και ο υπολογιστής) μπορεί να γίνει το «εργαλείο» που θα σε βοηθήσει να καταγράψεις όλα όσα έχεις να κάνεις καθημερινά και να βάλεις προτεραιότητες. Μπορείς π.χ. να χρησιμοποιήσεις το Google Tasks για οργάνωση των καθημερινών καθηκόντων σου. Συγχρονίζεται με όλες τις εφαρμογές της Google – όπως Gmail, Google Calendar – και mobile apps για Android και iOS, για να ενημερώνεις τις λίστες σου ενώ βρίσκεσαι εν κινήσει.

Χρησιμοποίησε το Google Keep για καταγραφή σημειώσεων, φωτογραφιών ή ακόμα και ηχογραφήσεων. Πρόκειται για ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την παρακολούθηση των ενεργειών σου και την επιβεβαίωση τους όταν τις ολοκληρώσεις. Μπορείς να ορίσεις και υπενθυμίσεις για να μην ξεχνάς ποτέ τι έχεις να κάνεις.

 

Υιοθέτησε πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες

Η κατανάλωση φρέσκων υλικών και πολλών φρούτων και λαχανικών είναι κάτι πραγματικά σημαντικό. Χυμοί πλούσιοι σε βιταμίνη C, όπως χυμός πορτοκάλι ή χυμός γκρέιπφρουτ, λέγεται ότι είναι καλό για το ανοσοποιητικό σύστημα και εξασφαλίζει περισσότερη ευημερία, που σημαίνει ότι μπορεί να σε βοηθήσει ν’ αντιμετωπίσεις το έντονο στρες.

Όταν έχεις φορτωμένο πρόγραμμα και αισθάνεσαι κούραση μπορεί να είναι δελεαστικό να παραγγείλεις άλλη μια πίτσα ή κάποιο έτοιμο γεύμα, ωστόσο το να μαγειρεύεις τα γεύματά σου είναι μια πολύ πιο υγιεινή (και οικονομική) επιλογή. Αν δε γνωρίζεις πολλά από μαγειρική, μπορείς πάντα να εμπιστευτείς τα καθημερινά μαγειρέματα σε ένα πολυμάγειρα όπως η πρόταση της  Bosch MUC11W12 AutoCook. Με ελάχιστη προετοιμασία και με το πάτημα ενός κουμπιού, θα μπορείς να μαγειρεύεις φαγητά που μέχρι σήμερα δεν τολμούσες.

 

 

Βάλε την άσκηση στη ζωή σου

Το να γυμνάζεσαι τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα είναι ο καλύτερος τρόπος για να μειώσεις το άγχος. Βοηθά το σώμα σου να παράγει ενδορφίνες, που σε κάνουν να αισθάνεσαι καλά. Ακόμη και οι καθημερινοί περίπατοι 30 λεπτών μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των επιπέδων στρες.

Ευεργετικές είναι ακόμη και μικρές αλλαγές στην καθημερινότητα, όπως π.χ. το να επιλέγεις το περπάτημα αντί για την οδήγηση, ή να χρησιμοποιείς τις σκάλες αντί για το ασανσέρ.

Επένδυσε σε ένα ηλεκτρικό ποδήλατο για τις καθημερινές μετακινήσεις σου. Θα κάνεις ήπια άσκηση ενώ παράλληλα θα συμβάλεις κι εσύ στην προσπάθεια μείωσης των εκπομπών ρύπων. Ακόμη κι αν «ζοριστείς» τις πρώτες μέρες, θα αισθανθείς τα οφέλη της εντατικής άσκησης αργότερα.

Έρευνες δείχνουν πως οι άνθρωποι που θέτουν μικρούς στόχους και επιβραβεύουν τον εαυτό τους όταν τους πετυχαίνουν είναι πιο πιθανό να πετύχουν και τους μεγαλύτερους στόχους τους. Στην εποχή των smartphones και wearables είναι πλέον πολύ εύκολο να καταγράψεις την πρόοδό σου και να κινητοποιηθείς περισσότερο. Με το κατάλληλο mobile app, το smartphone σου μπορεί να σε βοηθήσει να πετύχεις τους στόχους σου. Υπάρχουν πολλές εφαρμογές προπόνησης για iOS και Android, όπως το Google Fit,  οι οποίες σου δίνουν τη δυνατότητα να παρακολουθείς την πρόοδο των αθλητικών δραστηριοτήτων σου πιο διεξοδικά.

 

 

Διαλογισμός και τεχνικές χαλάρωσης

Ο διαλογισμός και η γιόγκα είναι κάποιες από τις τεχνικές που χαλαρώνουν το σώμα καθώς μειώνουν την ένταση των μυών και σε βοηθούν να νικήσεις το άγχος. Και αν δεν ξέρεις από πού ν’ αρχίσεις, αξιοποίησε το smartphone σου κατεβάζοντας κάποιο meditation app που θα σε βοηθήσει να αποβάλεις το στρες και να χαλαρώνεις κάθε στιγμή. Για παράδειγμα, το The Mindfulness App για iOS και Android είναι ένα από τα πιο δημοφιλή meditation apps. Σε βοηθάει να κάνεις εύκολο διαλογισμό μέσα από καθοδηγούμενες συνεδρίες, που κυμαίνονται από 3 μέχρι 30 λεπτά.

 

Βελτίωσε τον ύπνο σου

Ο επαρκής και ποιοτικός ύπνος είναι σημαντικός για την καθημερινή λειτουργικότητα και τη σωματική και διανοητική υγεία. Φρόντισε να ξυπνάς νωρίς το πρωί. Έτσι, όχι μόνο θα οργανώσεις καλύτερα όσα έχεις να κάνεις αλλά θα είσαι και πιο αποτελεσματικός.

Εξέτασε την αγορά ενός activity tracker. Η συγκεκριμένη συσκευή θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις το πώς κοιμάσαι, κινείσαι και τρως, ώστε να μπορείς να κάνεις τις καλύτερες δυνατές επιλογές.

 

 

Εξασφάλισε περισσότερο χρόνο για σένα

Στη γεμάτη άγχος και υποχρεώσεις εποχή μας, ο ελεύθερος χρόνος έχει γίνει πολυτέλεια. Γι’ αυτό και είναι πολύ σημαντικό να βρίσκουμε λύσεις ώστε να κάνουμε κάποιες βασικές καθημερινές δουλειές του σπιτιού ακόμη πιο γρήγορα και άνετα.

Εξόπλισε το σπίτι σου με «έξυπνες» συσκευές που θα σου παρέχουν μεγαλύτερη ευελιξία στις δραστηριότητες σου, και να αφιερώνεις τον ελεύθερο χρόνο σου σε πράγματα που αγαπάς. Γιατί, για παράδειγμα, να μην απαλλαγείς μια και καλή από την κουραστική διαδικασία του σκουπίσματος; Αυτό μπορείς να το πετύχεις με μία σκούπα ρομπότ. Χάρη στην έξυπνη τεχνολογία με mobile apps για smartphone και tablet, μπορείς να χειριστείς τη σκούπα ακόμα κι όταν δεν βρίσκεσαι στο σπίτι σου. Με το πάτημα ενός πλήκτρου ξεκινάει η λειτουργία της καθαρίζοντας κάθε γωνιά του δωματίου κι επιστρέφει στη βάση της, περιμένοντας την επόμενη αποστολή της.

 

Βρες το χόμπι που σου ταιριάζει

Μπορεί η καθημερινότητά σου να είναι έντονη και πιεστική, ωστόσο τα χόμπι οφείλουν να αποτελούν σημαντικό κομμάτι της, μιας και εκτονώνουν το άγχος, δημιουργούν συναισθήματα χαράς και ευφορίας.

Τα drones, για παράδειγμα, μπορούν να γίνουν αφορμή για κυριακάτικες εξορμήσεις. Ειδικά τώρα που ανοίγει ο καιρός. Αν μάλιστα έχεις παιδιά, είναι μια από τις πιο διασκεδαστικές δραστηριότητες για να περνάς περισσότερο χρόνο μαζί τους. Μπορείς να βρεις μοντέλα για μικρά και μεγάλα παιδιά για ατελείωτη διασκέδαση στην ύπαιθρο.

 

 

Περισσότερα χαμόγελα, λιγότερο στρες

Είναι και επιστημονικά τεκμηριωμένο ότι το γέλιο είναι το καλύτερο φάρμακο. Το έντονο γέλιο αυξάνει το οξυγόνο και τη ροή του αίματος και απελευθερώνει ενδορφίνες, επηρεάζοντας θετικά τις ορμόνες και τα επίπεδα του στρες. Γι’ αυτό, όταν νιώθεις ότι θα σκάσεις από το άγχος, ξέχασε για λίγο τις υποχρεώσεις σου και αφιέρωσε κάποια στιγμή της ημέρας στον εαυτό σου όπου θα χαλαρώσεις και θα χαμογελάς. Φώναξε φίλους στο σπίτι, βάλε μια ταινία στην τηλεόραση ή στο laptop και χαλάρωσε.

Γενικά, είναι σημαντικό να θυμάσαι ότι μπορείς να πετύχεις εξίσου πολλά στη ζωή σου χωρίς να πιεστείς και ν’ αγχωθείς.

Μπορείς να δεις ακόμη