|  | 

ΥΓΕΙΑ & ΕΥΕΞΙΑ

Tips για να έχεις καλύτερη διάθεση το 2018

 

Κάθε νέα χρονιά συνοδεύεται από νέους στόχους και αποφάσεις, και ξεκινά με ενθουσιασμό και αποφασιστικότητα. Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο δίνουν υποσχέσεις στον εαυτό τους και πιστεύουν πως αν τις τηρήσουν θα βελτιώσουν τη ζωή τους και θα γίνουν πιο χαρούμενοι. Στην πραγματικότητα, όμως, μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό καταφέρνει και τηρεί αυτές τις «υποσχέσεις». Αυτό συμβαίνει γιατί συνήθως εστιάζουμε στο να ικανοποιήσουμε σωματικές και υλικές επιθυμίες και αγνοούμε την ψυχική μας υγεία, που είναι το «κλειδί» για να προσελκύσουμε επιτυχία και ευτυχία στη ζωή.

Ο ερχομός του νέου έτους αποτελεί μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για να κάνεις μικρές θετικές αλλαγές στις συμπεριφορές που σε δυσκολεύουν και να υποσχεθείς στον εαυτό σου ότι θα υιοθετήσεις καθημερινές συνήθειες που θα βελτιώσουν την ψυχολογία σου. Ας δούμε λοιπόν, ορισμένα tips που μπορούν να σε βοηθήσουν να ξεκινήσεις τη νέα χρονιά με αυτοπεποίθηση και θετική ενέργεια.

 

Επένδυσε σε επιπλέον, ποιοτικό χρόνο με τους αγαπημένους σου

Ένας απογευματινός καφές με φίλους, μια σαββατιάτικη βόλτα στο σινεμά με το έτερον ήμισυ, ένα κυριακάτικο πικνίκ με τα παιδιά, αν προστεθούν σε εβδομαδιαία βάση, θα βελτιώσουν αισθητά την καθημερινότητά σου. Και μη βιαστείς να σκεφτείς ότι δεν υπάρχει χρόνος, γιατί όλα έχουν να κάνουν με τη διάθεση. Εκεί πρέπει να εστιάσεις. Αν μειώσεις λίγο το χρόνο που περνάς μπροστά από μια οθόνη, και οργανώσεις σωστά τις οικιακές ενασχολήσεις σου (υπάρχουν πολλοί τρόποι για να το πετύχεις αυτό) θα δεις πώς «περισσεύει» αρκετός χρόνος για να κάνεις πράγματα που θα σε φέρουν πιο κοντά στους αγαπημένους σου. Πραγματικά θα νιώσεις πολύ όμορφα. Μην ξεχνάς επίσης ότι στην περίπτωση που νιώσεις πιεσμένος ή αγχωμένος από τα προβλήματα τις καθημερινότητας σου, είναι πάντα βοηθητικό να μιλάς με τους κοντινούς σου.

 

Χρήση, αλλά όχι κατάχρηση των social media

Μας το τονίζουν καθημερινά και οι ειδικοί: η εξάρτηση από τα social media έχει αρνητική επίπτωση στην ψυχική και σωματική υγεία ενός ανθρώπου. Αν διαπιστώσεις ότι τα social media σε κάνουν να νιώθεις χειρότερα για τη ζωή σου ή/και λιγότερο θετικά για τον εαυτό σου, είναι η ώρα να πάρεις τα συναισθήματα αυτά σοβαρά. Δε χρειάζεται να αποστασιοποιηθείς εντελώς, απλά άλλαξε λίγο τη νοοτροπία που έχεις για τα social media. Χρησιμοποίησέ τα για να κάνεις ουσιαστικές κοινωνικές αλληλεπιδράσεις και όχι για να κάνεις αρνητικές συγκρίσεις με τη ζωή των άλλων. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να περιορίσεις το χρόνο που «σπαταλάς» στα Facebook, Instagram κ.ο.κ., και να αναζητήσεις «πραγματικές» επαφές με ανθρώπους που σε κάνουν να νιώθεις όμορφα. Ακόμη και μια βίντεο-κλήση ή ένα τηλεφώνημα θα είναι καλύτερη επιρροή πάνω σου σε σχέση με τα social media.

 

Θέσε όριο στην εργασία σου

Σκέψου αν είναι όντως απαραίτητο να ελέγχεις συνεχώς τα email σου, να τσεκάρεις ανά 10 λεπτά το smartphone σου και να αφιερώνεις χρόνο εκτός ωραρίου για «πράγματα» της δουλειάς. Θυμήσου ότι το πιο σημαντικό είναι να μη φέρνεις το άγχος της δουλειάς στο σπίτι. Προσπάθησε, η επαφή με την εργασία σου να τελειώνει με το που σχολάς και εξέρχεσαι από το χώρο εργασίας σου. Είναι πολύ ψυχοφθόρο να σε συντροφεύει παντού η εργασία και το άγχος αυτής. Κάνεις κακό σε εσένα, αλλά και στους γύρω σου. Πάρε λοιπόν μια βαθιά ανάσα και ξεκίνα, από σήμερα κιόλας, να απενεργοποιείς τις ειδοποιήσεις στο κινητό σου. Είναι μια καλή αρχή αυτό.

 

Βρες νέες δραστηριότητες και καταπολέμησε την αρνητική σκέψη

Οι άνθρωποι που έχουν κάποια ενασχόληση, κάποιο χόμπι και κάποια δραστηριότητα την οποία εξασκούν τακτικά έχουν μια ισορροπημένη ζωή και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Μπορείς, για παράδειγμα, να γνωρίσεις κάποιο άθλημα, όπως τένις, βόλεϊ, κ.ά. Κάνε δώρο στον εαυτό σου ένα ποδήλατο ή γίνε μέλος σε κάποια φιλανθρωπική οργάνωση. Μπορείς επίσης να προσθέσεις κάποιο χόμπι που να σε ευχαριστεί πραγματικά στην καθημερινότητά σου. Οποιαδήποτε νέα δραστηριότητα θα αυξήσει τη δημιουργικότητα, την ενέργειά σου, καθώς και το αίσθημα ευχαρίστησης που θα αντλείς από την ενασχόλησή σου με αυτή.

 

Βάλε τη μουσική στη ζωή σου και διώξε το άγχος

Η μουσική λειτουργεί ευεργετικά και στην υγεία σου μειώνοντας τους καρδιακούς παλμούς, ελαττώνοντας την αρτηριακή πίεση αλλά και τα επίπεδα του άγχους. Μπορείς να διαλέξεις μεταξύ άπειρων μουσικών επιλογών ανάλογα με τα μουσικά σου ακούσματα και τις μουσικές σου προτιμήσεις. Όταν είσαι αγχωμένος, ακόμα και αν νιώθεις πως το τελευταίο που χρειάζεσαι είναι να ακούσεις μουσική, αν υποβάλλεις τον εαυτό σου στην εμπειρία του να ακούσεις την αγαπημένη σου μουσική, θα νιώσεις αποφορτισμένος από το πρώτο κιόλας λεπτό. Προσπάθησε να ακούς την αγαπημένη σου μουσική παντού, στο αυτοκίνητο, στο λεωφορείο, στο μετρό, ακόμα και στη δουλειά. Ακόμη, η χαλαρωτική μουσική λίγο πριν κοιμηθείς θα σε βοηθήσει να αποφορτιστείς, ειδικά αν υποφέρεις από αϋπνίες. Φόρτωσε στο smartphone την αγαπημένη σου playlist, βάλε ακουστικά και αφέσου στο ρυθμό!

 

Μικρές αλλαγές

Ο χρόνος αποτελεί βασικό παράγοντα στην επίτευξη των αλλαγών που θέλεις να πετύχεις. Μην πιέζεις τον εαυτό σου νομίζοντας ότι πρέπει να αλλάξεις τα πάντα στη ζωή σου γιατί το μόνο θα καταφέρεις είναι να αγχωθείς περισσότερο και να τα παρατήσεις. Αντ’ αυτού, δούλεψε μεθοδικά βάζοντας ένα στόχο τη φορά. Να θυμάσαι επίσης να βάζεις στόχους που θα είσαι σε θέση να φέρεις εις πέρας. Αν για παράδειγμα θέλεις να ξεκινήσεις γυμναστική, είναι προτιμότερο να βάλεις στόχο να πηγαίνεις στο γυμναστήριο 2-3 φορές την εβδομάδα παρά κάθε μέρα. Αν επιθυμείς να τρέφεσαι πιο υγιεινά, είναι καλύτερο να αντικαταστήσεις τα γλυκά και τις σοκολάτες με ένα πιο υγιεινό σνακ παρά να προσπαθήσεις να ακολουθήσεις δίαιτα αυστηρών προδιαγραφών. Όλα μπορούν να γίνουν, αρκεί να έχεις υπομονή κυρίως με τον εαυτό σου.

Δείτε ακόμη Άρθρα