|  | 

HOW TO

25 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τη νέα χρονιά

 

 

Κάθε τέλος είναι και μια καινούρια αρχή. Με το κλείσιμο του προηγούμενου έτους και το ξεκίνημα του νέου, όπως οι περισσότεροι άνθρωποι ίσως κι εσύ να θέτεις στόχους και να προσπαθείς να τους πετύχεις καθ΄ όλη τη χρονιά, χωρίς πάντα αυτό να είναι εύκολο ή εφικτό. Οι αλλαγές δεν έρχονται μέσα σε μία στιγμή. Το να επιχειρείς να βελτιώσεις τη ζωή σου, ιδιαίτερα αν δεν έχει αλλάξει κάτι στο περιβάλλον σου, είναι αδύνατο. Οι θετικές αλλαγές θα έρθουν σιγά σιγά, με επιμονή, καθημερινή προσπάθεια και συνέπεια.

Γι’ αυτό φρόντισε να ξεκινήσεις με ορισμένες αλλαγές στις καθημερινές σου συνήθειες, οι οποίες δεν θα σε δυσκολέψουν και θα νιώσεις όμορφα που τις έφερες σε πέρας. Ποιες και πόσες θα είναι αυτές οι αλλαγές, εξαρτάται από εσένα. Από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά σου, τα γούστα σου, τον τρόπο ζωής που κάνεις, αλλά κυρίως από τους στόχους που θα θέσεις για το νέο έτος.

1. Πάρε σοβαρές αποφάσεις

Θέσε ρεαλιστικούς στόχους και πάλεψε να τους πετύχεις. Θα νιώσεις πολύ καλύτερα αν θέσεις και πετύχεις έστω κι ένα ρεαλιστικό στόχο από το να θέσεις πολλούς ανέφικτους στόχους γνωρίζοντας πως υπάρχει περίπτωση να μην τα καταφέρεις.

 

 

 

 

2. Πίστεψε στον εαυτό σου

Διαθέτεις δύναμη και το ξέρεις.

 

3. Επισκέψου τον γιατρό σου

Επειδή, πάνω απ’ όλα είναι η υγεία, αν δεν έχεις κάνει check up πρόσφατα, επισκέψου τον γιατρό σου για να σε καθοδηγήσει σχετικά. Πριν ξεκινήσεις να θέτεις στόχους για το βάρος σου και τη διατροφή σου, πρέπει να ελέγξεις το επίπεδο της υγείας σου.

 

 

 

 

4. Ξύπνα λίγο νωρίτερα

Το να ξυπνάς 15 λεπτά νωρίτερα κάθε μέρα δεν θα σου στερήσει κάτι από την ξεκούρασή σου. Αντίθετα, θα ετοιμάζεσαι με την ησυχία σου και τελικά θα πηγαίνεις πιο ξεκούραστος στη δουλειά σου.

 

5. Φάε καλό πρωινό

Ο σοφός λαός λέει: «Tο πρωινό να το τρως μόνος σου, το μεσημεριανό να το μοιράζεσαι με τους φίλους σου και το βραδινό να το δίνεις στον εχθρό σου». Βρες οπωσδήποτε χρόνο για ένα καλό πρωινό, το οποίο ιδανικά πρέπει να περιέχει γαλακτοκομικά, δημητριακά και φρούτα.

 

 

 

 

6. Ετοίμασε σπιτικό κολατσιό για τη δουλειά

Υγιεινά σνακ όπως, ξηροί καρποί, σάντουιτς με τυρί, γαλοπούλα και λαχανικά, αποξηραμένα φρούτα και σαλάτες, ετοιμάζονται γρήγορα, μεταφέρονται εύκολα και σε χορταίνουν ενώ κάνεις κι οικονομία. Αντίστοιχα, μπορείς να προετοιμάζεις από το σπίτι και τον καφέ σου και να τον παίρνεις μαζί σου σε θερμό.

 

7. Φτιάξε ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής

Είναι πολύ βολικό. Προγραμματίζοντας τα γεύματα της εβδομάδας γλιτώνεις χρόνο και χρήμα. Προμηθεύεσαι μια και καλή από το σούπερ μάρκετ μόνο ό,τι χρειάζεσαι, ενώ μπορείς να μαγειρεύεις και περισσότερα γεύματα μαζί και να τα αποθηκεύεις στο ψυγείο για όταν δεν θα έχεις χρόνο.

 

8. Βάλε στη διατροφή σου το πράσινο χρώμα

Μπρόκολο, μαρούλι, χόρτα, αβοκάντο και πολλά ακόμη πράσινα λαχανικά, θα εμπλουτίσουν τη διατροφή σου με βιταμίνες, φυτικές ίνες και θα σε χορτάσουν.

 

9. Τσιμπολόγησε υγιεινά

Αν σου αρέσει το τσιμπολόγημα και κάθε τόσο ψάχνεις στο ψυγείο και στα ντουλάπια, πέτα όλα τα ανθυγιεινά και παχυντικά σνακ κι εφοδιάσου με αποξηραμένα φρούτα, ρυζογκοφρέτες, μικρά γιαούρτια, φρέσκα φρούτα κι ελαφριές κομπόστες, ζελέ φρούτων, ενώ μπορείς να έχεις πάντα στο ψυγείο κι έτοιμα ψιλοκομμένα καροτάκια κι αγγουράκια. Έτσι θα ικανοποιείς την ανάγκη σου για τσιμπολόγημα με υγιεινό τρόπο, χωρίς να παχαίνεις.

 

10. Ξεκίνα περπάτημα 

Όταν το επιτρέπει ο καιρός, κυριολεκτικά πάρε τους δρόμους. Βρες μια ή περισσότερες ευχάριστες διαδρομές και περπάτησε. Όσο πιο έντονο περπάτημα κάνεις, τόσο το καλύτερο.

 

 

 

 

11. Ξεκίνα γυμναστική

Όχι απαραίτητα γυμναστήριο. Μπορείς κι από το σπίτι. Μ’ ένα στρώμα γυμναστικής, ένα πρόγραμμα εκγύμνασης που εύκολα θα βρεις από το Internet και με ελάχιστα όργανα όπως βαράκια, λάστιχα ή ένα mini stepper, γίνονται θαύματα.

 

12. Δες τους φίλους σου

Ακόμα κι αν μιλάτε από τα social media, θα σου κάνει καλό να τους βλέπεις κι από κοντά. Κανόνισε λοιπόν εξόδους για καφέ, ποτό ή φαγητό. Είναι κάτι που σίγουρα θα σε ανανεώσει.

 

13. Ταξίδεψε στο εξωτερικό

Προσπάθησε, ακόμα και με περιορισμένα οικονομικά μέσα, να κάνεις κάποια ταξίδια. Άνοιξε ορίζοντες και φτιάξε αναμνήσεις. Αν οργανώσεις το ταξίδι σου με προσοχή κι από νωρίς, μπορείς να πετύχεις εξαιρετικές προσφορές στα εισιτήρια και στη διαμονή. Τα ταξίδια δεν είναι πλέον προνόμιο μόνο των εύπορων.

 

14. Βρες χρόνο για την οικογένειά σου

Οι όμορφες οικογενειακές στιγμές θα σε γεμίσουν με αισιοδοξία κι ηρεμία. Βρες χρόνο για να πάτε μια βόλτα, να παίξετε ένα παιχνίδι, να δείτε μια ταινία, να φάτε όλοι μαζί.

 

15. Διάβασε

Φτιάξε στο σπίτι μια γωνία διαβάσματος, με κατάλληλο φωτισμό κι ατμόσφαιρα. Μπες στον κόσμο του βιβλίου και ταξίδεψε από το σπίτι σου.

 

 

 

 

16. Ξεκίνα μαθήματα

Αν έχεις όρεξη και δίψα για μάθηση μπορείς να γραφτείς σε κάποιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που συμβαδίζει με τα ενδιαφέροντα σου. Μάθε μια ξένη γλώσσα, εκπαιδεύσου στις νέες τεχνολογίες, κάνε μαθήματα μαγειρικής ή ό,τι άλλο σε ευχαριστεί. Έτσι θα ασχολείσαι μ’ ένα αντικείμενο που σου αρέσει και θα γνωρίσεις κι ανθρώπους που μοιράζεστε τα ίδια ενδιαφέροντα.

 

17. Ανανέωσε την γκαρνταρόμπα σου

Κακά τα ψέματα. Μπορεί η ομορφιά να ξεκινάει από μέσα σου αλλά και μερικά καινούρια ρούχα σίγουρα θα βοηθήσουν. Για να μην ξοδεύεσαι άδικα, επένδυσε σε 2-3 κλασσικά κομμάτια που θα τα χαίρεσαι για χρόνια και κάνε τη διαφορά με καινούρια αξεσουάρ και νέους συνδυασμούς.

 

18. Ανανέωσε τον χώρο σου

Δεν χρειάζεται να ανακαινίσεις όλο το σπίτι. Ξεκίνα αν θέλεις μ’ ένα δωμάτιο. Αυτό που χρησιμοποιείς περισσότερο ή που το έχεις βαρεθεί. Άλλαξε θέση στα έπιπλα, βάψε τον τοίχο σε κάποιο άλλο χρώμα, πέταξε πράγματα που δεν χρειάζεσαι κι είναι έτοιμο.

 

19. Κάνε κάτι τρελό

Κάτι που θα θυμάσαι για πάντα. Κάτι που το θέλεις πολύ αλλά δεν το τολμάς. Όπως για παράδειγμα ένα extreme sport.

 

20. Υιοθέτησε ένα κατοικίδιο

Αν αγαπάς τα ζώα και πιστεύεις ότι μπορείς να αναλάβεις την ευθύνη του, τόλμησέ το κι υιοθέτησε ένα κατοικίδιο. Είναι βέβαιο ότι θα σου αλλάξει τη ζωή και θα σου χαρίσει άπειρες στιγμές αγάπης κι αφοσίωσης.

 

 

 

 

21. Γίνε εθελοντής

Υπάρχουν αμέτρητοι τρόποι να βοηθήσεις όπως κι όποτε μπορείς, εκεί όπου υπάρχει ανάγκη.

 

22. Ανακύκλωσε

Επένδυσε σε απλά πράγματα όπως κάδους διαχωρισμού σκουπιδιών κι επαναχρησιμοποιούμενες σακούλες κι αφιέρωσε ελάχιστο χρόνο για να ανακυκλώνεις. Ο πλανήτης θα σε ευχαριστήσει κι εσύ θα αισθάνεσαι καλύτερα.

 

23. Αποταμίευσε

Ξεκίνα μαζεύοντας τα κέρματα σου ή βάλε στόχο να μαζεύεις ένα συγκεκριμένο ποσό, την ημέρα, την εβδομάδα, το μήνα. Φρόντισε να είναι τέτοιο ποσό που να σου επιτρέπει να συνεχίσεις για αρκετό διάστημα.

 

 

 

 

 

24. Συγκεντρώσου

Προσπάθησε να μην αφαιρείσαι και να συγκεντρώνεσαι σε καθετί που αναλαμβάνεις ή που ασχολείσαι. Έτσι, θα κερδίζεις χρόνο, θα κάνεις πιο αποτελεσματική δουλειά και θα αποφεύγεις ατυχήματα και κακοτοπιές.

 

25. Διαμόρφωσε το λόγο σου

Να μιλάς ευγενικά ακόμα κι όταν θυμώνεις. Μην σχολιάζεις τους άλλους, ειδικά σε λάθος άτομα, και να σκέφτεσαι αρκετά πριν πεις οτιδήποτε σε ανθρώπους που δεν σε γνωρίζουν τόσο καλά. Φύλαξε καλά τα μυστικά των φίλων σου.

 

Ξεκίνα τη χρονιά σου υιοθετώντας όσες από τις παραπάνω καλές συνήθειες σου ταιριάζουν.  Μην στέκεσαι στα λόγια και στις σκέψεις. Κάνε πράξη αυτά που θέλεις.

 

 

Δείτε ακόμη