|  | 

Κουζίνα

Δέκα μυστικά για άκρως υγιεινούς και απολαυστικούς χυμούς

 

 

Από την Ιωάννα Σταμούλου


 

Οι χυμοί φρούτων και λαχανικών είναι ούτως ή άλλως υπέροχοι και άκρως ευεργετικοί. Κι όμως, υπάρχουν κάποια μυστικά που τους κάνουν ακόμη καλύτερους και πιο αποτελεσματικούς για την υγεία μας.

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι γεμάτα βιταμίνες, αντιοξειδωτικά, μέταλλα και ιχνοστοιχεία και ο συνδυασμός τους για τη δημιουργία χυμών, ένα ευεργετικό κοκτέιλ για τον οργανισμό μας. Φτάνει να συνδυάσεις στο ίδιο ποτήρι φρούτα και λαχανικά, γλυκές και ξινές γεύσεις, χρώματα κι αρώματα. Και να μάθεις να τους φτιάχνεις και να τους καταναλώνεις με τον πιο σωστό τρόπο:

  1. Επιλέγουμε τα πιο φρέσκα φρούτα και λαχανικά εποχής (όσο γίνεται) όλων των χρωμάτων και των γεύσεων και προτιμάμε τα ελληνικά.
  2. Δεν αποφεύγουμε τα ξινά φρούτα γιατί είναι πολύ ωφέλιμα, απλώς τα συνδυάζουμε με πιο γλυκά φρούτα για εξισορρόπηση στη γεύση.
  3. Τα πράσινα λαχανικά είναι ιδιαίτερα ευεργετικά για τον οργανισμό μας. Καλό είναι να τα συνδυάζουμε με φρούτα αντίστοιχου ή ουδέτερου χρώματος.
  4. Προσθέτουμε στους χυμούς μερικές σταγόνες χυμού λεμονιού για καλύτερη συντήρηση κι επιπλέον βιταμίνη C.
  5. Πριν τη χρήση πλένουμε καλά φρούτα και λαχανικά (με νερό και ξίδι) κι αφαιρούμε τη φλούδα από όσα είναι απαραίτητο (εσπεριδοειδή, πεπόνια, καρπούζια κλπ) .
  6. Οι αποχυμωτές ψυχρής έκθλιψης είναι οι καλύτεροι της αγοράς αφού αξιοποιούν όλα τα θρεπτικά στοιχεία φρούτων και λαχανικών.
  7. Όταν φτιάχνουμε χυμό βάζουμε πρώτα στον αποχυμωτή τα πιο σκληρά φρούτα και λαχανικά και στο τέλος τα μαλακά φρούτα και τα φυλλώδη λαχανικά.
  8. Καλό είναι να καταναλώνουμε άμεσα τους φρέσκους χυμούς. Διαφορετικά τους συντηρούμε στο ψυγείο κλεισμένους σε βάζο με καπάκι για 24 ώρες το πολύ.
  9. Για πιο αποτελεσματική απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών από τον οργανισμό είναι προτιμότερο να καταναλώνουμε τους χυμούς με άδειο στομάχι. Επιπλέον οι χυμοί που καταναλώνονται μετά από το φαγητό μπορεί να επιβραδύνουν την πέψη.
  10. Για έξτρα οφέλη, μπορούμε να προσθέσουμε στους χυμούς μας διάφορους σπόρους (chia, σπόρους κάνναβης) και super foods.

 

 

Δείτε ακόμη