Παγκόσμια ημέρα Γάλακτος

by Ioanna Tsoutsia

 

 

Από την Ιωάννα Σταμούλου


Το γάλα έχει κάθε χρόνο την τιμητική του και η μέρα που γιορτάζεται είναι η 1η Ιουνίου για να θυμίζει στον κόσμο τη μεγάλη διατροφική του αξία.

Η πρωτοβουλία της καθιέρωσης της συγκεκριμένης ημέρας ανήκει στην Οργάνωση Τροφίμων και Γεωργίας (FAO) του ΟΗΕ και πραγματοποιήθηκε το 2001. Από τότε η Παγκόσμια Ημέρα Γάλακτος (World Milk Day) γιορτάζεται την 1η Ιουνίου κάθε έτους με σκοπό να αναδείξει την τεράστια αξία του γάλακτος στην υγεία, την ανάπτυξη και την περαιτέρω εξέλιξη του ανθρώπινου πληθυσμού σε όλο τον κόσμο.

Παρότι τα τελευταία χρόνια το γάλα και τα γαλακτοκομικά γνωρίζουν ένα άτυπο «πόλεμο» από τους οπαδούς της αυστηρά χορτοφαγικής διατροφής, βάζοντας μπροστά μόνο τις αρνητικές συνέπειες που μπορούν να προκαλέσουν στον οργανισμό των ενήλικων, η αξία του γάλακτος στην ανάπτυξη του ανθρώπου, ιδιαίτερα στα πρώτα χρόνια της ζωής του είναι καθοριστικής αξίας και αναγκαιότητας.

 

 

Ας δούμε παρακάτω μερικά από τα πιο σημαντικά οφέλη από το γάλα και τα παράγωγά του

  • Είναι πλούσια σε ασβέστιο και βιταμίνη D, τα οποία συμβάλουν στην κανονική ανάπτυξη του σκελετού του ανθρώπου στα πρώτα στάδια της ζωής σου, αλλά και κατά της οστεοπόρωσης στα ώριμα.
  • Η «ακεραιότητα» των οστών, η αντοχή δηλαδή στις κακώσεις είναι κάτι που έχει τεκμηριωθεί πως διασφαλίζεται με την κατανάλωση γάλακτος καλύτερα από κάθε άλλη πηγή ασβεστίου.
  • Όντας καλή πηγή βιταμινών D, Β2 & Β12 η κατανάλωσή τους συμβάλει αποφασιστικά στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης και της κούρασης αλλά και λόγω της σεροτονίνης η οποία σχετίζεται άμεσα με την καλή μας διάθεση.
  • Είναι πλούσια σε πρωτεΐνη υψηλής διατροφικής αξίας συμβάλλοντας στη ανάπτυξη καλού μυϊκού συστήματος και ταυτόχρονα στη μείωση του σωματικού βάρους.
  • Το λίπος του γάλακτος αποτρέπει την καταστροφή του μυϊκού ιστού για την αντιμετώπιση των ενεργειακών αναγκών του.
  • Είναι καλή πηγή ιωδίου που συμβάλει στην πνευματική ανάπτυξη, στη δημιουργία καλής επιδερμίδας, αλλά και καλίου που συμβάλει ουσιαστικά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.
  • Ως πηγή βιταμίνης Β2 βοηθά στην καλλίτερη όραση ενώ συμβάλει σημαντικά στην ανάσχεση του οξειδωτικού στρες των κύτταρων που προκαλεί τη γήρανση τους.

Μπορείς να δεις ακόμη