|  | 

Κουζίνα

Blender vs. Αποχυμωτής: Διάλεξε τη συσκευή που σου ταιριάζει

 

Θέλεις να προσθέσεις ακόμη περισσότερα θρεπτικά συστατικά στη διατροφή σου και να έχεις ενέργεια όλο το 24 ώρο καταναλώνοντας περισσότερα φρούτα και λαχανικά μέσα στην ημέρα;  Η λύση που μπορεί να σε βοηθήσει να λαμβάνεις μεγαλύτερες ποσότητες από βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία είναι η χρήση ενός blender ή αποχυμωτή μιας και είναι πιο εύκολο να πιεις 1 χυμό ή 1 smoothie που περιλαμβάνει 5 φρούτα παρά να τα φας μέσα στην ημέρα. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύεις τη φυσική άμυνα του οργανισμού σου αφού αυξάνεις την ποσότητα που καταναλώνεις σε φρούτα και λαχανικά.

Και οι δύο συσκευές έχουν την ίδια αποστολή, να σε βοηθήσουν να απολαύσεις ό,τι πιο θρεπτικό περιέχουν τα φρούτα και τα λαχανικά. Ωστόσο, λειτουργούν με διαφορετικό τρόπο, με συνέπεια να μην ταυτίζονται απόλυτα οι διατροφικές ανάγκες που καλύπτουν.  Επομένως, καλό είναι να γνωρίζεις ποια από αυτές καλύπτει καλύτερα τις προτεραιότητες που έχεις βάλει για την υγιεινή σου διατροφή.

 

Blender, ο σύμμαχος των φυτικών ινών

 

 

Φτιάχνοντας smoothies με ένα blender αξιοποιείς όλο το φρούτο ή το λαχανικό που σημαίνει ότι λαμβάνεις περισσότερες φυτικές ίνες οι οποίες είναι χρήσιμες για τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος.  Οι φυτικές ίνες κατακρατούν νερό και αυξάνουν τον όγκο τροφής στο στομάχι με αποτέλεσμα να νιώθεις πιο γεμάτος και «χορτασμένος» μετά από ένα smoothie, παρά μετά από έναν χυμό.

Σε αυτό βέβαια βοηθάει και το γεγονός ότι σε ένα smoothie εκτός από φρούτα και λαχανικά μπορείς να προσθέσεις και άλλες τροφές όπως γιαούρτι, γάλα (ζωικό ή φυτικό), super foods, βρώμη κ.ά. με αποτέλεσμα να έχεις ένα θρεπτικό γεύμα σε υγρή μορφή. Επιπλέον, αν πχ. φτιάξεις ένα smoothie από 2 μήλα θα λάβεις μεγαλύτερη ποσότητα υγρού από το αν χρησιμοποιήσεις έναν αποχυμωτή για να πιεις το χυμό των 2 μήλων.

Το ινώδες περιεχόμενο των smoothies έχει ως συνέπεια ο οργανισμός να χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να απορροφήσει όλα τα θρεπτικά συστατικά των υλικών που κάθε φορά προσθέτεις στο blender. Επομένως, αυτή η παρατεταμένη απελευθέρωση της ενέργειας θα σε κάνει να αισθάνεσαι γεμάτες τις «μπαταρίες» σου για περισσότερες ώρες. Το ίδιο ισχύει και με την απορρόφηση της ζάχαρης από τα φρούτα που γίνεται πιο σταδιακά όταν πιεις ένα smoothie παρά αν καταναλώσεις έναν χυμό.

 

 

Αποχυμωτής: Για άμεση πρόσληψη των βιταμινών

 

Από την άλλη πλευρά, όταν απολαμβάνεις έναν χυμό από αποχυμωτή, λαμβάνεις άμεσα, με μικρότερη ποσότητα υγρού, τις βιταμίνες και τα θρεπτικά συστατικά των φρούτων και των λαχανικών, χωρίς απαραίτητα να ενεργοποιήσεις το πεπτικό σου σύστημα. Αυτό είναι θετικό για όσους ακολουθούν διατροφή χαμηλή σε φυτικές ίνες.

Ο αποχυμωτής αποσπά τον χυμό από τα φρούτα ή τα λαχανικά που του προσθέτουμε, διαχωρίζοντάς τον από τον πολτό με αποτέλεσμα ο χυμός να είναι πλούσιος σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά χωρίς πολλές φυτικές ίνες.  Η μικρή περιεκτικότητα σε ίνες σημαίνει πως όλα αυτά τα θρεπτικά συστατικά «περνούν» εύκολα και γρήγορα στην κυκλοφορία του αίματος.  Επομένως, θα σου προσφέρουν άμεση ευεξία και τόνωση.

Στην κατηγορία των αποχυμωτών υπάρχουν αρκετά μοντέλα αργής εκχύμωσης (slow juicer). Αυτά συνθλίβουν με αργή ταχύτητα τα υλικά που επιλέγουμε, ώστε να μην αναπτύσσονται υψηλές θερμοκρασίες, οι οποίες θα επιτάχυναν την οξείδωση και θα κατέστρεφαν ένα ποσοστό των θρεπτικών συστατικών. Έτσι, υπόσχονται ότι θα «φτάνει» στο ποτήρι σου (και από εκεί στον οργανισμό σου) πάνω από το 80% των βιταμινών και των αντιοξειδωτικών από τα υλικά που χρησιμοποιείς κάθε φορά για τον χυμό σου.

 

 

 

Δείτε ακόμη